Matt/blankt svart, Kolfiber, plastidip tak?

Rronn
29 oktober 2012 · 538 Inlägg

adamsandin skrev:
när man sätter fast emblemen  på bilen? vad bör man använda? Använde biltemas dubbelhäftande tejp nu efter tips från garaget, men det känns sådär hmm... Är inte detta bättre http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tatnin … ng-364829/ ? eller vad bör man använda

Har ingen aning om vad som funkar till att fästa emblem, men dubbelhäftande tejp skulle ja passa mig för!

Har tappat ett antal emblem pga de, så just nu kör ja utan..

BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
adamsandin
29 oktober 2012 · 158 Inlägg

Golf2freak skrev:

adamsandin skrev:
när man sätter fast emblemen  på bilen? vad bör man använda? Använde biltemas dubbelhäftande tejp nu efter tips från garaget, men det känns sådär hmm... Är inte detta bättre http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tatnin … ng-364829/ ? eller vad bör man använda

Har ingen aning om vad som funkar till att fästa emblem, men dubbelhäftande tejp skulle ja passa mig för!

Har tappat ett antal emblem pga de, så just nu kör ja utan..

Jo tycker också utan är riktigt snyggt. men det är hål till 2 emblem där bak så funkar ju inte direkt tongue

Rronn
29 oktober 2012 · 538 Inlägg

adamsandin skrev:

Golf2freak skrev:

adamsandin skrev:
när man sätter fast emblemen  på bilen? vad bör man använda? Använde biltemas dubbelhäftande tejp nu efter tips från garaget, men det känns sådär hmm... Är inte detta bättre http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tatnin … ng-364829/ ? eller vad bör man använda

Har ingen aning om vad som funkar till att fästa emblem, men dubbelhäftande tejp skulle ja passa mig för!

Har tappat ett antal emblem pga de, så just nu kör ja utan..

Jo tycker också utan är riktigt snyggt. men det är hål till 2 emblem där bak så funkar ju inte direkt tongue

Men då är de ju inga problem, då funkar de väl med vilket elastiskt lim som helst, om du har 2 hål därbak som också håller i emblemet:) jag hade dubbelhäftande på min kolfiberhuv, och på den finns de inga hål gjorda för bmw emblemen, och de funkade absolut inte eftersom dom tog vind:)

BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
adamsandin
29 oktober 2012 · 158 Inlägg

Golf2freak skrev:

adamsandin skrev:

Golf2freak skrev:
Har ingen aning om vad som funkar till att fästa emblem, men dubbelhäftande tejp skulle ja passa mig för!

Har tappat ett antal emblem pga de, så just nu kör ja utan..

Jo tycker också utan är riktigt snyggt. men det är hål till 2 emblem där bak så funkar ju inte direkt tongue

Men då är de ju inga problem, då funkar de väl med vilket elastiskt lim som helst, om du har 2 hål därbak som också håller i emblemet:) jag hade dubbelhäftande på min kolfiberhuv, och på den finns de inga hål gjorda för bmw emblemen, och de funkade absolut inte eftersom dom tog vind:)

Jo om jag har tur funkar det, den tar ju ingen vind direkt där bak..
Det är hål till 2 av 4 emblem kan man säga.. men hålen håller inte direkt emblemen fast, dem är mer där så att man ej kan snurra dem om du förstår tongue..

Senast redigerat av adamsandin (29 oktober 2012)

pallleee
4 november 2012 · 66 Inlägg

Titta signatur, kan fixa bra vinyl till dig! Billigt!!

#paintisdead - Vi hjälper dig med vinylen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang