Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

loow Jävel
7 december 2012 · 2 018 Inlägg

DF skrev:
Här kommer en ganska lustig historia, som jag fortfarande är ganska paff över.. eftersom det hände för 20 min sen ungefär :o big_smile

Jag stod och skrapa rutorna på 940in när det kom fram en konstig indier till mig och ville veta vägen till ett ställe i närheten.
Redan där va stämnngen väldigt konstig, eftersom jag knappt förstod hennes engelska och hon knappt förstod mig.
Men inte nog med den..
Helt plötsligt kommer det en nyare svart Opel i en väldig hastighet i mitt villa område.. rakt mot mig och den konstiga indiern!
Jag blev paff av bilen som va väldigt nära.. och i den hastigheten!
Ännu paffare vart jag när han fick för sig att svänga, mitt på en raksträcka, in i min häck och rakt in i brevlådan!
Chokerad av situationen så gick jag fram till den svarta Opel:n och skulle precis ladda upp för en riktig utskällning, då hoppar killen ut och trycker upp en bricka i ansiktet och skriker:
"Det här är polisen!!" -Precis som om jag hade gjort något fel.
Jag kunde nu inte få fram ett ord.. alltihop hände på så kort tid så jag visste inte va ja skulle säga, jag bara stod och kollade på han.
Då säger han igen:
"Ja, hallå!! Det här är från polisen, det ser ut som om jag har kört in i din brevlåda"
Jag:..."eeeehh... aaah"  lyckades jag få ut ur munnen.
Polisen: "Jaa jag håller på och letar inbrottstjuvar här i området, men här, ta mitt kort och regnummer"
Sen hoppade han in i bilen igen och åkte med samma fart som han kom med.

Kvar stod jag och rynkade på näsan och undrade vad som precis hade hänt, då kom indiern fram igen å börja säga nått på nån krasslig engelska..
Då tyckte jag det fick vara nog med konstigheter så ja satte mig bara i bilen och åkte..  big_smile

Vilken sopa big_smile
Bild!!

You got to risk it, to get the biscuit :)
DF Faderator
7 december 2012 · 228 Inlägg

loow skrev:

DF skrev:
Här kommer en ganska lustig historia, som jag fortfarande är ganska paff över.. eftersom det hände för 20 min sen ungefär :o big_smile

Jag stod och skrapa rutorna på 940in när det kom fram en konstig indier till mig och ville veta vägen till ett ställe i närheten.
Redan där va stämnngen väldigt konstig, eftersom jag knappt förstod hennes engelska och hon knappt förstod mig.
Men inte nog med den..
Helt plötsligt kommer det en nyare svart Opel i en väldig hastighet i mitt villa område.. rakt mot mig och den konstiga indiern!
Jag blev paff av bilen som va väldigt nära.. och i den hastigheten!
Ännu paffare vart jag när han fick för sig att svänga, mitt på en raksträcka, in i min häck och rakt in i brevlådan!
Chokerad av situationen så gick jag fram till den svarta Opel:n och skulle precis ladda upp för en riktig utskällning, då hoppar killen ut och trycker upp en bricka i ansiktet och skriker:
"Det här är polisen!!" -Precis som om jag hade gjort något fel.
Jag kunde nu inte få fram ett ord.. alltihop hände på så kort tid så jag visste inte va ja skulle säga, jag bara stod och kollade på han.
Då säger han igen:
"Ja, hallå!! Det här är från polisen, det ser ut som om jag har kört in i din brevlåda"
Jag:..."eeeehh... aaah"  lyckades jag få ut ur munnen.
Polisen: "Jaa jag håller på och letar inbrottstjuvar här i området, men här, ta mitt kort och regnummer"
Sen hoppade han in i bilen igen och åkte med samma fart som han kom med.

Kvar stod jag och rynkade på näsan och undrade vad som precis hade hänt, då kom indiern fram igen å börja säga nått på nån krasslig engelska..
Då tyckte jag det fick vara nog med konstigheter så ja satte mig bara i bilen och åkte..  big_smile

Vilken sopa big_smile
Bild!!

https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135537/135537-cdd8adf8497722078cc3fe6b6ece7600.jpg

Såhär ser min stackars brevlåda ut, lol häcken är lite intryckt med men jag tror inte det syns tongue

"Being second is to be the first of the ones who lose"
Volvo 940 "LTT" (1997)
CruiZin Hemlös
7 december 2012 · 321 Inlägg

Hahaha big_smile

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 december 2012 · 14 066 Inlägg

DF skrev:

loow skrev:

DF skrev:
Här kommer en ganska lustig historia, som jag fortfarande är ganska paff över.. eftersom det hände för 20 min sen ungefär :o big_smile

Jag stod och skrapa rutorna på 940in när det kom fram en konstig indier till mig och ville veta vägen till ett ställe i närheten.
Redan där va stämnngen väldigt konstig, eftersom jag knappt förstod hennes engelska och hon knappt förstod mig.
Men inte nog med den..
Helt plötsligt kommer det en nyare svart Opel i en väldig hastighet i mitt villa område.. rakt mot mig och den konstiga indiern!
Jag blev paff av bilen som va väldigt nära.. och i den hastigheten!
Ännu paffare vart jag när han fick för sig att svänga, mitt på en raksträcka, in i min häck och rakt in i brevlådan!
Chokerad av situationen så gick jag fram till den svarta Opel:n och skulle precis ladda upp för en riktig utskällning, då hoppar killen ut och trycker upp en bricka i ansiktet och skriker:
"Det här är polisen!!" -Precis som om jag hade gjort något fel.
Jag kunde nu inte få fram ett ord.. alltihop hände på så kort tid så jag visste inte va ja skulle säga, jag bara stod och kollade på han.
Då säger han igen:
"Ja, hallå!! Det här är från polisen, det ser ut som om jag har kört in i din brevlåda"
Jag:..."eeeehh... aaah"  lyckades jag få ut ur munnen.
Polisen: "Jaa jag håller på och letar inbrottstjuvar här i området, men här, ta mitt kort och regnummer"
Sen hoppade han in i bilen igen och åkte med samma fart som han kom med.

Kvar stod jag och rynkade på näsan och undrade vad som precis hade hänt, då kom indiern fram igen å börja säga nått på nån krasslig engelska..
Då tyckte jag det fick vara nog med konstigheter så ja satte mig bara i bilen och åkte..  big_smile

Vilken sopa big_smile
Bild!!

http://www1.garaget.org/gallery/images/136/135537/135537-cdd8adf8497722078cc3fe6b6ece7600.jpg

Såhär ser min stackars brevlåda ut, lol häcken är lite intryckt med men jag tror inte det syns tongue

Hahaha!!! Vilken lustig historia. Ska du gå vidare med detta och försöka få en ny brevlåda?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
DanneSundin
7 december 2012 · 682 Inlägg

Hahahaha! Den där historian var bara underbar! Men hur snabbt åkte han, ögonmåttat? för det såg ju inte ut att vara sååå farligt endå, sådär såg brevlådan ut för oss typ när brorsan far in med moppen i 50 blås första gången han testade. (Han hade aldrig åkt crossmoppe och visste inte att bromsen satt vid foten.. *asg* )

DF Faderator
7 december 2012 · 228 Inlägg

Vettemannen skrev:

DF skrev:

loow skrev:

Vilken sopa big_smile
Bild!!

http://www1.garaget.org/gallery/images/136/135537/135537-cdd8adf8497722078cc3fe6b6ece7600.jpg

Såhär ser min stackars brevlåda ut, lol häcken är lite intryckt med men jag tror inte det syns tongue

Hahaha!!! Vilken lustig historia. Ska du gå vidare med detta och försöka få en ny brevlåda?

/Benny

Självklart ska jag ha en ny brevlåda cool
Och historien slutade inte där!!
Nu på kvällen satt jag och kollade på kortet han gav mig, och jävlar i mig, det efternamnet kände jag ju igen!
Det visade sig vara brorsan till en kollega till mig!! big_smile ... den här dagen har vart bra lustig.. big_smile

"Being second is to be the first of the ones who lose"
Volvo 940 "LTT" (1997)
DF Faderator
7 december 2012 · 228 Inlägg

DanneSundin skrev:
Hahahaha! Den där historian var bara underbar! Men hur snabbt åkte han, ögonmåttat? för det såg ju inte ut att vara sååå farligt endå, sådär såg brevlådan ut för oss typ när brorsan far in med moppen i 50 blås första gången han testade. (Han hade aldrig åkt crossmoppe och visste inte att bromsen satt vid foten.. *asg* )

Säg att han körde 30 på en 30 väg då, en helt översnöad oplogad 30 väg med skola på ena sidan och villor på andra sidan.. helt klart inte lämplig hastighet och det visade sig också! roll big_smile

"Being second is to be the first of the ones who lose"
Volvo 940 "LTT" (1997)
IceEyes Varningar: För många..
7 december 2012 · 2 552 Inlägg

En djup suck, och tom blick följt av kommentaren: "Jaha, är det du igen?"

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Nybergrobin
7 december 2012 · 2 382 Inlägg

IceEyes skrev:
En djup suck, och tom blick följt av kommentaren: "Jaha, är det du igen?"

Hahah men timrås poliskår är fan liten ändå tongue Har man blivit stoppad 3ggr i närområdet så har man träffat dem alla smile

Xuri One Man Clan
7 december 2012 · 4 287 Inlägg

låg å åkte på häng i måndagskväll p åen stor parkering, dock 30 område...
jag brassade nog på i 70-80knutar på fullt 4hjulshäng... Hade kollat så snuten inte var där...

De tog väl dock 40 sek så kom en bil upp jävligt fort vid min sida, å pang där kom blåljusen.
polisdörren öppnas å när kupebelysningen tänder sig ser jag att de är en otrevlig polis som första gången han stannade mig kallade mig för är du helt dum i huvudet eller. jag tänkte genast fuck de var de körtkortet å den vintersäsongen med bilen.

Han kommer fram till mig frågar efter körtkort.
Japp å lämnar över de.
Är du rädd om körkoret ?
Jo de är jag.
vill du behålla de ?
ja de vill jag.
Då kör man inte så här inne på planen och där de kan finnas folk.
Nej de gör man inte.
lite småsnack med polisen å jag fick kortet å körde därifrån utan nån som helst påföljd.

Möter upp polarna som satt en bit bort...... å dom säger vafan vi mötte snuten på häng men han körde fortfarande efter dig...
de var säkerligen 5 bilar som gick runt den planen hela tiden typ. men bara mig han drog efter å tog :p

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
JFfoto
7 december 2012 ·

DF skrev:
Här kommer en ganska lustig historia, som jag fortfarande är ganska paff över.. eftersom det hände för 20 min sen ungefär big_smile

Jag stod och skrapa rutorna på 940in när det kom fram en konstig indier till mig och ville veta vägen till ett ställe i närheten.
Redan där va stämnngen väldigt konstig, eftersom jag knappt förstod hennes engelska och hon knappt förstod mig.
Men inte nog med det..
Helt plötsligt kommer det en nyare svart Opel i en väldig hastighet i mitt villa område.. rakt mot mig och den konstiga indiern!
Jag blev paff av bilen som va väldigt nära.. och i den hastigheten!
Ännu paffare vart jag när han fick för sig att svänga, mitt på en raksträcka, in i min häck och rakt in i brevlådan!
Chokerad av situationen så gick jag fram till den svarta Opel:n och skulle precis ladda upp för en riktig utskällning, då hoppar killen ut och trycker upp en bricka i ansiktet och skriker:
"Det här är polisen!!" -Precis som om jag hade gjort något fel.
Jag kunde nu inte få fram ett ord.. alltihop hände på så kort tid så jag visste inte va ja skulle säga, jag bara stod och kollade på han.
Då säger han igen:
"Ja, hallå!! Det här är från polisen, det ser ut som om jag har kört in i din brevlåda"Jag:..."eeeehh... aaah"  lyckades jag få ut ur munnen.
Polisen: "Jaa jag håller på och letar inbrottstjuvar här i området, men här, ta mitt kort och regnummer"
Sen hoppade han in i bilen igen och åkte med samma fart som han kom med.

Kvar stod jag och rynkade på näsan och undrade vad som precis hade hänt, då kom indiern fram igen å börja säga nått på nån krasslig engelska..
Då tyckte jag det fick vara nog med konstigheter så ja satte mig bara i bilen och åkte..  big_smile


Edit*:
Historien slutar inte där! senare på kvällen satte jag mig och kollade på kortet jag hade fått utav honom,
och DET EFTERNAMNET KÄNNER JU JAG IGEN!! big_smile
Det visade sig vara brorsan till en kollega till mig! big_smile
Det var en bra lustig dag idag.. big_smile

Haha, gillar den meningen..

Extrazz En 5a är Livet.
8 december 2012 · 2 005 Inlägg

En snäll polis tog oss för att ha sladdat runt på en stor parkering mm. dvs inget mer än "störande" 1000pix. Han var väldigt trevlig s sätt och frågade om det var kul att vara ute och sladda mm. Han frågade om 1000pix kommer hjälpa att få stopp på detta vilket blev ett nej. Han undrade om vi skulle fortsätta men att vi hävdade att även om han ger oss böter så slutar ju inte andra för det.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
J3n5
17 december 2012 · 792 Inlägg

I sommras, när jag drog en liten sladd på torrasfalt.

"Hur i helvete kör du? Och du körde även mot rött"

Körde förövrigt inte mot rött, utan det slog precis om mot gult, försökte förklara detta för surpolisgubbeÁla55+.

Fick allafall inga böter, då han precis hade klivit av sitt skift

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Slain
17 december 2012 · 199 Inlägg

"jag kan ju förstå att det är halt i rondeller och kurvor, men rakt fram borde du väl kunna hålla bilfan rakt?!"
va ute å lekte förra vintern, sen såg en av mina passagerare att dom låg bakom så svängade in på en parkering.. va lika bra å få de överstökat, då var detta deras första kommentar!

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
DusanMandick Random Hero
17 december 2012 · 4 047 Inlägg

tkd_rille skrev:

DanneSundin skrev:

tkd_rille skrev:

Märkligt att de kan gå till ditt gym tvinga dig pissa. Nekar du blir du portad. Eller de är bättre att låta de ta blodprov?

Du kan säga att du går med på blodprov men inte urinprov då det är genant. Sen är det bara de gym som är anslutna till vadenuheter som tar urinprov å portar va ja vet.. Mitt har dem inte tagit ett enda under mina 3 år smile

Ok. Ja då öppnar man ju för ännu fler möjligheter att kolla upp andra droger. Jo men de är väl oftast mindre gym med privata ägare som ej har.  Finns misstankar om att du tagit något olagligt får de ta in en smile

dopingfritt sverige heter det och man kan inte tvinga någon till ett pisseprov. man kan be dom göra ett test för det finns misstankar om doping, nekar de blir de avstängda eller så får de gå till vårdcentralen och ta ett urinprov om det känns genant. urinproven görs aldrig på plats, iaf inte när polisen är inkopplad som de alltid ska vara med. Jag är gyminstruktör och har vart med vid flera såna här tillfällen...

Sry för offtopic smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Dirtymike
18 december 2012 · 1 532 Inlägg

Igår på g till jobbet. Tog vägen över Rejmyre från Norrköping till Katrineholm.
Finns några fina kurvor o sladda i där.
Kommer me Excursionen runt en kurva o ser lite längre bort lysen i en konstig vinkel o saktar ner.
Framför mig står 2 polismän o gräver med händerna i det djupa diket för att få upp sin V70i.
Glider fram o backar ner bakhjulen i diket på andra sidan o hoppar ur me winch fjärren.
Drog ut linan o häckta tag sen efter några sek var den uppe på vägen, kopplar loss får en klapp på axeln o ett tack sen drog dom iväg me blåljus.  Tur man kan göra nån glad, dom var nog hungriga o ville ha munkar o kaffe.

Jeep J20 (1978)
Mattsson_91 Självlärd
18 december 2012 · 3 083 Inlägg

Dirtymike skrev:
Igår på g till jobbet. Tog vägen över Rejmyre från Norrköping till Katrineholm.
Finns några fina kurvor o sladda i där.
Kommer me Excursionen runt en kurva o ser lite längre bort lysen i en konstig vinkel o saktar ner.
Framför mig står 2 polismän o gräver med händerna i det djupa diket för att få upp sin V70i.
Glider fram o backar ner bakhjulen i diket på andra sidan o hoppar ur me winch fjärren.
Drog ut linan o häckta tag sen efter några sek var den uppe på vägen, kopplar loss får en klapp på axeln o ett tack sen drog dom iväg me blåljus.  Tur man kan göra nån glad, dom var nog hungriga o ville ha munkar o kaffe.

Tur att det finns lite hopp om mänskligheten kvar smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
pukan2
18 december 2012 · 3 182 Inlägg

hade en opel ascona B 77a för några år sedan med blå dioder i instrumentet, vart stoppad av en polis i tyresö som sa till tjejen som körde att hur har du gjort för att få instrumentet att lysa blått, vilket jag förklarade hur jag gjort sen avslutar han med att sega till tjejen, dig behöver jag inte kolla då jag redan vet att du är ok( har körkort mm) bilen behöver jag inte heller kolla då den med är ok(flygande besiktning 3min innan).

Nitro
18 december 2012 · 330 Inlägg

"vad gav du för denna bilen då haha!
merca 190 -85

"varför har du lackat om bilen ,är den stulen?"
ford fiesta -81 röd, deras dator säger ljusgrön

"din bil baktände trodde du skulle sticka från oss"
ford taunus -82

sen kommer inte på mer

Vurtne DEVIL
18 december 2012 · 1 171 Inlägg

Var ute i lördags och var chafför åt några kompisar i v70in, väl framme vid ett hus blinkar jag in och släpper av dem vid vägkanten, blinkar sedan ut och drar i väg.. 50-70meter bort så får jag blåljus bakom mig. två kvinnliga poliser kommer fram.

P: körkort
J: gav körtet
P: jaså så du är chafför ikväll
J: stämmer
P: hon ropar på den andra polisen och säger (han kanske kan köra oss till helgen)
J: satt och funderade lite
P: hon skriver ner sitt privata nummer på en liten lapp och säger, hör av dig till helgen om du vill skjutsa oss.
J: javisst, sen åkte jag O_o


ska man ringa och fråga eller? :p (kan tillägga att dem såg _riktigt_ bra ut!)

Senast redigerat av Legosoldaten (18 december 2012)

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang