3554
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Green Street Elite
676 Inlägg
28 juli 2009
va nog när jag skjussade på min farbror som va lite rund om foten så att säga ^^

" fan att den där fyllskallen alltid ska ha skjuss överallt, men vafan du ser ut o vara en sjyst grabb så släng av gubben hemma o åk ut o racea lite istället så vi kan ta fast dig " sades på en rutin kontroll :p tror inte farbror min hörde ^^ tongue  haha jag log lite gott iaf ^^

Avstängd
141 Inlägg
28 juli 2009
Miklen skrev:
Japp.. dom har ju bra smak !!?? btw d finns en tråd om just bmw å invandrare..kladda i den..

Förra gången snuten sa nåt va dom riktigt intelligenta ->
Polisen: Jahaja, va har hänt här då?
(Min merca står tillknycklad brevi korsningen å en spårvagn står still mitt i korsningen)
Kan dom inte räkna ut va som hänt själva ????

hahahaha lol

Kombi-Nation
289 Inlägg
28 juli 2009
Oh en T5a, Ses vid rödljuset ?

134 Inlägg
28 juli 2009
master_lars skrev:
joo, man får överskrida hastighetsbegränsningen vid omkörning. Annars skulle det ju aldrig gå att köra om timmerlastbilar som ligger i 87 på 90 väg tex. Det skulle ta för lång tid och då blir det trafikfarligt.

Nej det får man inte, för att förebygga olycka isåfall. Tog körkort för 1 månad sen så tror att jag är rätt uppdaterad wink

4 005 Inlägg
29 juli 2009
Elda skrev:
Audion skrev:
master_lars skrev:
joo, man får överskrida hastighetsbegränsningen vid omkörning. Annars skulle det ju aldrig gå att köra om timmerlastbilar som ligger i 87 på 90 väg tex. Det skulle ta för lång tid och då blir det trafikfarligt.

Nej det får man inte, för att förebygga olycka isåfall. Tog körkort för 1 månad sen så tror att jag är rätt uppdaterad wink

du har fel. att köra om snabbt och säkert gör man för att förebygga olycka, enda gången detta inte är applicerbart är när det finns en omkörningsfil i färdriktningen.

Haha. smile

Står det 90 på skylten så är det 90! Det finns inga dispanser för att få köra snabbare tex vid omkörning. smile
Vad har ni för lärare på bilskolorna egentligen? smile

134 Inlägg
29 juli 2009
beemern skrev:
stoppade mej i lördas natt så kom han fram å skojjade lite (han tog mej bara för en koll) han skojjade å sa "jaha gick de lite fort där (saktade itne ner igenom rondellen utan höll 50km/h och svängde höger) och ja sa "nej då de tror ja inte"  polisen: "fast de e klart tyska bilar får köra fort hehe". (dom körde wv-pikebuss) sen sa han bara att de va en vanlig rutinkontroll å gjorde de han skulle sen sa han bara ha en trevlig kväll å gick...

Har för mig att man får köra fort i rondeller sålänge man håller hastighetsbegränsningen? har jag fel?

blacken
29 juli 2009
Audion skrev:
beemern skrev:
stoppade mej i lördas natt så kom han fram å skojjade lite (han tog mej bara för en koll) han skojjade å sa "jaha gick de lite fort där (saktade itne ner igenom rondellen utan höll 50km/h och svängde höger) och ja sa "nej då de tror ja inte"  polisen: "fast de e klart tyska bilar får köra fort hehe". (dom körde wv-pikebuss) sen sa han bara att de va en vanlig rutinkontroll å gjorde de han skulle sen sa han bara ha en trevlig kväll å gick...

Har för mig att man får köra fort i rondeller sålänge man håller hastighetsbegränsningen? har jag fel?

Man får aldrig åka fortare än vad skyltar, vägens beskaffenhet, övrig trafik, fordonets skick, sikt och väderlek tillåter..

4 005 Inlägg
29 juli 2009
Audion skrev:
beemern skrev:

Även på autobahn där det är fri fart så kan du åka dit om du kör för fort, trots att du ligger "under" hastighetsgränsen. Men då går det under vårdslös körning vilket det blir i sverige med.

Om du kan åka runt i rondellen utan fara och utan att sladda runt, ha bromsberedskap ifall något dyker upp så bör det vara ok. Men det är nog svårt att komma undan om en polis ser dig.

Tex så är det inte OK att köra upp till 110 på 2 sek bara för att du kan det.

2 283 Inlägg
29 juli 2009
Blev stoppad i Båstad häromveckan. (Körde Skylinen)

Kommer fram 2 poliser till vardera sida varpå jag frågar han på min sida om jag kan köra upp på trottoaren då det är mycket bilar bakom och han svarar ja.

Polisen på andra sidan står och skriker på min passagerare att bromsa när han säger till honom och han fortsätter skrika bromsa och stanna.

Samtudigt skriker han att han ska ge ifrån sig sitt körkort.
När man polare svarar skrikandes att bilen är högerstyrd ursäktar han sig och går iväg och skäms.

Dagen efter blir jag stoppad i Båstad igen.

Jag har precis varvat bilen som fan och gasat (Nyss installerat screamerpipe och det låter mycket)

Kommer fram och ser en jävla massa poliser.
Han som stannar mig säger: Denna bilen går fort antar jag?
Jag svarar: Ja helt okej.
Polisen: Jaha, kör du kapp med din kompis? (Som körde en polo)
Jag: Nae han har inte mycket att komma med.
Polisen skrattar och svarar: Nae tror jag inte heller, men du måste gasa nu när de fina flickorna är i båstad big_smile

Klockrent!

R.I.P. Michael Jackson!

109 Inlägg
29 juli 2009
Rquired skrev:
Slayerkiller skrev:
Aga_Diff skrev:
roll Det där var det dummaste jag hört tror jag.

Om du ska komma med ett sånt påstående får du fan förklara varför oxå.

Är det så svårt att lista ut, har du gjort nått dumt får du stå för det. Är du så dum så du är ute och kör olagligt månader innan du skall ta körkort så skyll dig själv, för det är definitivt inte polisens fel.

Det va ju exakt det jag sa? Att det inte va polisens fel. Jag skrev att det var så jag tänkte DÅ.

Citat från mej själv:
"Tappade extrem respekt och tillit för polisen, även fast det var mitt eget fel och att dom inte bestämde mitt straff. Men jag blev arg på dom ändå.

Jag va väl inte tillräckligt tydlig med att jag snackade om hur jag tyckte och tänkte då när det hände.

Men nått jag skrev väldigt tydligt va "Även fast det var mitt eget fel" Så snälla, kom inte och predika att jag gjorde fel när jag skrev att det var mitt eget fel.
Senast redigerat av Slayerkiller (29 juli 2009)

265 Inlägg
29 juli 2009
två korta historier jag var med om .
1. jag och en polare var ute och körde gled en sommar i en 242a och då stannade polisen oss
och polarn hedde ner rutan jaha sa polisen hur var det här då ? . Jo bara bra säger polaren varav polisen sträcker fram alkotestaren . jaha säger polaren SKA JAG SUGA ELLER BLÅSA smile polisen grymta och gick därifrån : ) hahah

2.jag var ute med en trimmad 240 som jag hade det var vinter så jag körde väl styva 90 i ställ i en lång vänster sväng som var mjuk då säger tjejen du polisen varav jag bara helvetes för jag hade nyss beställt jacuzzi till huset så jag såg den flyga iväg med mitt körkort och flera tusen i böter .
polisen . Jag vevar ner rutan och polisen säger jaha det är herr boström jag bar ehh vem är du ??
jag är konstapel niklas ja . jag bara ok! sen säger han vet du hur fort du körde jag bara nej han bara 87 på 50 jag bara OJ  (skamsen blick) han bara ja sa han nu är det så hära ensak att du körde vanligt i kurvan i 87 men inte så hära och tog bägge filer . Sen fråga han mig vad tycker du vi ska göra? . ja sa jag det får du bestämma konstapeln sa jag . Han bara vi göra så hära du kan få vara chaufför åt mig o min familj på midsommar för jag antar att du ska vara dära då . hahah det visade sig att vi har umgåts me han varje midsommar i ett par år och jag har aldrig tänkt på att det var han . Han sa bara sen kör försiktigt jag bara ehhh lite halv glad därifrån sen smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 juli 2009
Slayerkiller skrev:
Rquired skrev:
Slayerkiller skrev:

Om du ska komma med ett sånt påstående får du fan förklara varför oxå.

Är det så svårt att lista ut, har du gjort nått dumt får du stå för det. Är du så dum så du är ute och kör olagligt månader innan du skall ta körkort så skyll dig själv, för det är definitivt inte polisens fel.

Det va ju exakt det jag sa? Att det inte va polisens fel. Jag skrev att det var så jag tänkte DÅ.

Citat från mej själv:
"Tappade extrem respekt och tillit för polisen, även fast det var mitt eget fel och att dom inte bestämde mitt straff. Men jag blev arg på dom ändå.

Jag va väl inte tillräckligt tydlig med att jag snackade om hur jag tyckte och tänkte då när det hände.

Men nått jag skrev väldigt tydligt va "Även fast det var mitt eget fel" Så snälla, kom inte och predika att jag gjorde fel när jag skrev att det var mitt eget fel.

Jag tolkade det fel i så fall, tycker inte det framgår tydligt direkt. Men ber om ursäkt ifall du tog åt dig smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

3 650 Inlägg
30 juli 2009
Blev invinkad ikväll i akalla

Polisen pekade på min regskylt fram å frågade varför jag har skattemärket fram
Polis: Har du switchat skyltar lr vad?
Jag: Kolla noggrannare
Polisen och hans kollega går fram till skylten och börjar lysa med ficklampan, kommer tillbaka och säger : "Mogen humor"
Jag: heheh

Har ett skattemärke (Dekal) som ser ut som ett vanligt skattemärke bara att det står "fuck off" längst ner tongue

265 Inlägg
30 juli 2009
Hahahahahaah !

Cambrant
30 juli 2009
Kesler skrev:
Blev invinkad ikväll i akalla

Polisen pekade på min regskylt fram å frågade varför jag har skattemärket fram
Polis: Har du switchat skyltar lr vad?
Jag: Kolla noggrannare
Polisen och hans kollega går fram till skylten och börjar lysa med ficklampan, kommer tillbaka och säger : "Mogen humor"
Jag: heheh

Har ett skattemärke (Dekal) som ser ut som ett vanligt skattemärke bara att det står "fuck off" längst ner tongue

Klockrent! smile

Fick en rolig kommentar en gång.
Polisen: Du, det gick lite för fort där va?
Jag: Ja förlåt, 150 knyck va det.
Polisen: Ööööh va? Erkände du precis?    <--- klockren kommentar!

234 Inlägg
30 juli 2009
En rolig grej hände en gång. Dock var de inte jag som körde. Men som körde låter jag vara osagt tongue

Polisen: har du drukigt?
Föraren: Ja men det är väl självklart att jag har
Polisen: Ja, då vill jag att du kliver ut ur bilen och blåser i alkomätaren.
Föraren: Ja men visst konstapeln
Polisen: Inget utslag?! Men du sade ju att du hade drukigt?!
Föraren: jag men självklart, jag har drukigt både vatten och mjölk idag, du frågade ju inte VAD jag hade drukigt bara OM jag hade drukigt ju tongue
Polisen: Jävla tokstolle, ha en trevlig kväll dårå smile

haha, ibland måste man vara Specifik i sina frågor tongue

Motorcyklar <3

687 Inlägg
30 juli 2009
Polisman en sen tisdagsnatt.

Golf åker förbi på 50väg i säkert 140km/h.

PA: Jag är inte den som dömer folk men i mina ögon så är alla som kör för fort kriminella.

Blåljusjakt.

335 Inlägg
30 juli 2009
Polis: Det är inte så blött här

funderar fortfarande på vad han menade eller om han bara sa fel

70 Inlägg
30 juli 2009
blev stoppad med 140n förra veckan,

Polisen: Du har inte tänkt på å sänka bilen lite till? hehe
Jag: Jodå jag jobbar på saken.
P:Vad bra! med världens flin
J:javisst:)

48 Inlägg
4 augusti 2009
Anser den här människan värre än polisen smile
kom och körde efter burträsk vägen ser att jag möter 4st som kommer och går i bredd håller inte ut det minsta slickar den som går längst ut. tänker inte så mycket mer på det.förän de ringer nästa dag.
dolt nummer , han frågar är det du som kör den där fjant fokan jag ba öhh jaa, det här är robert aschberg och då höll fan på köra ihjäl oss igår efter ha blivit uppläxad över telefon bestämmde han en intervju med mig, som självklart hammnade på tv :S så det får man höra av folk lite då och då smile

tumtum

Sök