2552
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

148 Inlägg
5 augusti 2009
Ang. Robert Arsle.

Jag hade troligen gjort exakt samma sak och hans argument är ju bara rent av idiotiskt. Vem ger dom rätt att gå i bredd och riskera förarens liv på en bilväg?

Att han ens söker upp dig och ska trycka ner dig på tv visar bara vilken röv han är och inte ens kan inse sitt egna arroganta beteende.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
5 augusti 2009
Seth skrev:
http://www.tv8.se/play/?catid=2159
klicka på program så kommer skellefteå upp

eeee... ne :S

Sump Runk Rätt O Slätt!

385 Inlägg
5 augusti 2009
Sök på Skellefteå bara så kommer det upp smile

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
6 augusti 2009
MrNinja skrev:
Ang. Robert Arsle.

Jag hade troligen gjort exakt samma sak och hans argument är ju bara rent av idiotiskt. Vem ger dom rätt att gå i bredd och riskera förarens liv på en bilväg?

Att han ens söker upp dig och ska trycka ner dig på tv visar bara vilken röv han är och inte ens kan inse sitt egna arroganta beteende.

Jag håller helt med om att det dom gjorde var inte okej, men det var ingen av parterna som gjorde bra ifrån sig ändå.
Nu kanske båda lärde sig något smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

362 Inlägg
10 augusti 2009
MrNinja skrev:
Ang. Robert Arsle.

Känns som lite brist på material! smile

566 Inlägg
24 augusti 2009
En kompis hade köpt en folkabuss för en hel del år sedan. Och han skulle åka på cruising. Jag följde med efter mycket tjat i en folkabuss fullpackad med folk. Vi ströga runt och tappa skjut dörren ett antal gånger, inte den fräschaste bussen i stan direkt. Efter många timmars strögning så stoppa polisen oss..

Polis: detta var polisen och vi ska göra en flygande bes på bilen.
Ägaren: det behövs inte, jag har bes pappret här, 14st 2or.
Polis: vad i helvete, ni åker inte en meter till i stan, åk hem direkt.

Chaffören och killen i framsätet fick böter för bältet!

negativ..
167 Inlägg
25 augusti 2009
Kesler skrev:
Pierre_r skrev:
Kesler skrev:

hittar fan inte mad

ystad haparanda - Program. sen är det de 3dje från toppen

thx, HAHAHH

"är det här en såndär monsterhund eller?"

HAHAHAHAHAHA  lol

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
25 augusti 2009
"Även om vi hade vart 5 i bredd så hade du gjort vad?"
"Jag hade bara kört på er..."

Haha, bästa svaret någonsin tror ja big_smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 217 Inlägg
26 augusti 2009
Blev stoppad av en civilbil inatt..

"Du kör ju fan som om du snott bilen och du undrar varför du blir stoppad!?"

Griniga snutar, hehe.

39 Inlägg
28 augusti 2009
Körde en kväll in till stan, skulle hämta några polare från Sticky Fingers i gbg. Ingen aning varför, men körde genom Rosenlund (kännt kvarter för prostitution i stan) där det är körförbud efter klockan 22 tror jag det är, men den skylten sitter långt åt helvete upp på en husvägg! Kom körandes och lyssnade på schysst musik, klockan var väl 01:30 eller nått sånt, inga andra bilar förutom en polisvan framför mig. Visste ju inte om att jag gjorde något olagligt, så jag rullade på efter snuten som låg i 5 km/h kanske, lite hetsande kanske smile. Mitt på gatan nitar snuten och ställer sig mitt i vägen, ut rusar 5 snutar som "omringar" min bil, en av dem ställer sig vid förardörren och jag vevar ner rutan.

-"Du vet väl att det är körförbud här?"
-"Nej, det hade jag faktiskt ingen aning om, blir det dyrt det här då?"
-"Njae, inte om du har flickvän"
-"Vadå? vad spelar det för roll?"
-"Ja, har du det så antar jag att du inte behöver en hora. Iväge med dig nu, detta är inget för dig!"

Efter ett "Ha en fortsatt bra natt" från polisen var det bara att köra därifrån big_smile
Senast redigerat av erikaeger (28 augusti 2009)

3 354 Inlägg
28 augusti 2009
erikaeger skrev:
Körde en kväll in till stan, skulle hämta några polare från Sticky Fingers i gbg. Ingen aning varför, men körde genom Rosenlund (kännt kvarter för prostitution i stan) där det är körförbud efter klockan 22 tror jag det är, men den skylten sitter långt åt helvete upp på en husvägg! Kom körandes och lyssnade på schysst musik, klockan var väl 01:30 eller nått sånt, inga andra bilar förutom en polisvan framför mig. Visste ju inte om att jag gjorde något olagligt, så jag rullade på efter snuten som låg i 5 km/h kanske, lite hetsande kanske smile. Mitt på gatan nitar snuten och ställer sig mitt i vägen, ut rusar 5 snutar som "omringar" min bil, en av dem ställer sig vid förardörren och jag vevar ner rutan.

-"Du vet väl att det är körförbud här?"
-"Nej, det hade jag faktiskt ingen aning om, blir det dyrt det här då?"
-"Njae, inte om du har flickvän"
-"Vadå? vad spelar det för roll?"
-"Ja, har du det så antar jag att du inte behöver en hora. Iväge med dig nu, detta är inget för dig!"

Efter ett "Ha en fortsatt bra natt" från polisen var det bara att köra därifrån big_smile

HAHAHA

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

2 Inlägg
28 augusti 2009
Sist jag blev stoppad (civil v70) fick jag höra:
Polisen: Gokväll har du koll på vilken hastighet det är här?
Jag: Skulle gissa på 90 (70 väg och körde i 98) 
Polisen: nej det är 70
jag: Ok
Polisen: Du har tre alternativ- alternativt är du jävligt pissenödig och har bråttom till en toalett, det är kraftig medvid eller din tjej är gravid, vilket väljer du?

Jag: Då kör vi på kraftig medvid.

Polisen: Den sämsta bortförklaringen ikväll, men åk nu innan jag ångrar mig...

Ibland har man tur att träffa en rolig polis som även var trevlig och snäll!
Senast redigerat av Baten (28 augusti 2009)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
28 augusti 2009
Baten skrev:
Sist jag blev stoppad (civil v70) fick jag höra:
Polisen: Gokväll har du koll på vilken hastighet det är här?
Jag: Skulle gissa på 90 (70 väg och körde i 98) 
Polisen: nej det är 70
jag: Ok
Polisen: Du har tre alternativ- alternativt är du jävligt pissenödig och har bråttom till en toalett, det är kraftig medvid eller din tjej är gravid, vilket väljer du?

Jag: Då kör vi på kraftig medvid.

Polisen: Den sämsta bortförklaringen ikväll, men åk nu innan jag ångrar mig...

Ibland har man tur att träffa en rolig polis som även var trevlig och snäll!

Haha. Schysst kille tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Cambrant
28 augusti 2009
Träffat på väldigt många Poliser det senaste som är helt underbart snälla. Gillar vi wink

739 Inlägg
28 augusti 2009
har vart med om en hel del men vi kan börja med detta

var i 17års åldern körde på en 125cc vespa utan reg plåt ,,och blev stannad hade inget körkort då

p . säger den där va ju en fin moped du har skaffat dig
j . säger jo ja vet
p. vi har fått anmälningar på att du kör som en buse
j .jassåå!!
p. ta det lugnt i förtsättningen bara så vi slipper mer samtal!!
p ha en trevlig kväll!

nästa åker på e.4an utan körkort ligger å bränner i 200 med gamla regumerade vinter däck på 1972
naturligt vis får ja punktering!!
stannar i väg kanten slår på varnings blink börjar sätta dit reserv hjulet, och då kommer en polis upp bakom mig ,,jävlar tänkte ja nu är det kört, polisen säger vad har hänt här då!
ja svarar har fått punka ,, polisen säger vilken tur du hade att du in körde av vägen ..ja sa ja det var en jävla tur ,kan säga att ja blev nervös när det hände sa jag!!
polisen säger du har inte satt ut en varnings triangle !! oj sa måste ja ha glömt ,polisen säget sätt ut en och ha en trevlig kväll

vi kan göra listan lång men får va bra för denna gång!!

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
28 augusti 2009
har inte världen roligaste men de va så här vi va ute och körde me volvon hade precis skattad den genom banken så jag fick kvitto men inget skattemärke smile sen när polis stannar oss går dom runt ett varv först (polaren körde)

Polisen : du vet väll att de är körförbud på denna bilen
jag : nej det är väll inte det  och gav honom kvittot
Polisen : fan va dyr skatten va på din bil
jag: ja

sen sa polisen ha en trevlig kväll och gick iväg små surt haha

806 Inlägg
28 augusti 2009
ralle_boyen skrev:
har inte världen roligaste men de va så här vi va ute och körde me volvon hade precis skattad den genom banken så jag fick kvitto men inget skattemärke smile sen när polis stannar oss går dom runt ett varv först (polaren körde)

Polisen : du vet väll att de är körförbud på denna bilen
jag : nej det är väll inte det  och gav honom kvittot
Polisen : fan va dyr skatten va på din bil
jag: ja

sen sa polisen ha en trevlig kväll och gick iväg små surt haha

Mig brukar dom bara alltid anklaga för massa grejer, så du hade väl tur:D

453 Inlägg
29 augusti 2009
Blev invinkad för alkotest idag för första gången sen jag fick körkort,

Polis: kökort
Jag: javisst
Polisen: Första gången du blivit stoppad?
Jag: mmm
Polisen: Ser det, bläcket har knappt hunnit torka tongue
Jag: mumlade nåt bara
Polisen: Ha en bra dag och kör försiktigt

Hoppas de är lika snälla om man blir stoppad för fortkörning med wink

DFFL
9 020 Inlägg
29 augusti 2009
Ut ur bilen, lägg dig på mage, händerna på ryggen, håll käften.

(Nej, nu ljög jag.)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 772 Inlägg
29 augusti 2009
FireTraXX skrev:
Ut ur bilen, lägg dig på mage, händerna på ryggen, håll käften.

(Nej, nu ljög jag.)

HA-HA

Har blivit stoppad 5 gånger sen jag fick körkortet, vilket 3 av dom var vanliga rutinkontroller. Har dock aldrig vart med om något riktigt roligt, så roliga är dom faktiskt inte.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Sök