2398
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

17 Inlägg
11 oktober 2009
Jag har blivit stoppad många gånger men fyra gånger är lite kul..

Den första var med min gamla Subaru impreza GT den var trimmad och lät som fan. Jag hade haft körkort i en halvtimme och var ute på en öde väg med en kompis. Vi drog på upp i 200 km/h och hade jätte kul såg sen blåljus bakom mig.. Tänkte fan nu är det kört och polisen kom fram och frågade om det inte gick lite fort.. Jag svarade att jag nog råkade köra för fort och då frågade han efter körkortet som jag inte hade utan jag lämnade fram lappen. Han tittade på den och visade den för sin kolega och sa sen att jag borde sälja bilen och köpa en jetta istället samt att jag skulle köra lugnare i framtiden. Sen önskade han mig en bra dag och jag fick åka så de kan vara riktigt snälla ibland.

Gång nummer två var jag ute med mig Bmw 750 och körde lagligt på farthållaren när jag mötte polisen som vände på vägen och kom efter mig med en jäkla fart. Sen när de kom fram till mig så slog de på blåljusen och jag stannade. Det regnade massor så jag öppnade bara rutan lite och polsien sa att vi ville bara se på den snygga bilen och kolla att den är rätt bygg men vi kan inte stoppa dig bara för det så du får blåsa med. Sen gick de runt och tittade på hela bilen samt frågade om den är original.. Då svarade jag att en V12:a på 300hk räcker väldigt bra så den är original och då skrattade han lite och sa ja det har du rätt i..

Gång nummer tre var när turbon hade rasat på min jobb bil en BMW 530d och den rök som fan. Jag var med den i Stockholm då och stog i ett rödljus som var rött länge så den skickade in massor av motorolja i avgassystemet och när jag körde iväg lite stressad som jag var så blev det en ridå av rök så alla bakom stannade.. Då kom det en polisbil med blåljus som körde upp gämte mig och jag vevade ner rutan samtidigt som jag körde långsamt och de frågade om bilen brann.. Jag skrattade lite och berättade vad som var fel och detta medans vi fortfarande körde jämte varandra.. Då¨svarade polisen ok vi ville bara kolla så att det inte händer dig nått. Då kom vi fram till nästa rödljus och de sa ha en bra dag slog på blåljusen för att slippa stanna och körde vidare igenom medans jag stannade..

Den sista var när jag skulle på ett jätte viktigt möte i jobbet hade fått problem på morgonen men körde lagligt när jag kom fram till en stor poliskontroll.. Jag blev invinkad som sista bil och en kvinlig polis kom fram och sa att jag skulle blåsa och de skulle kolla upp bilarna. då svarde jag att jag ville att det skulle gå riktigt fort och berättade vad jag var på väg och då fick jag blåsa och sen sa hon att jag kunde åka direkt och då kom jag ut först. Det tyckte jag var snällt av polisen. smile  smile

Stövarn
225 Inlägg
11 oktober 2009
Har fått nå roliga poliser en men kan lägga upp ett senarium som inträffa en arbets kolega, han var på väg hem i lastbilen och kom in i ett samhälle där det var en kraftig backe, eftersom att det var natt och han hade full last så gav han på för att hålla någolunda hastighet när han kom upp för backen så ser han en röd spade som vinkar in honnom och han inser ju då att körkortet är i fara.
Så när polisen öppnar dörren så säger han som så.

Han: vafan håller du på med (lite agressivt sagt)
Polisen: vadå? förvånad så klart
Han: Ja lyder du inte under samma regler som oss, säkert arbete efter väg (tror det heter så)
Polisen: jo
Han: Ja vafan gör du utan reflex väst i mörkret hade ju förfan kunnat kört över dig.

Efter det klappar polisen igen dörren och åker där ifrån.

som sagt detta har inte inträffat mig utan kollegan men tänkte skriva in den här så folk får läsa den:D

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

352 Inlägg
15 oktober 2009
En kul grej hände mig och en polare när vi var på väg hem efter en firmafest. han var chaffis så jag var rätt så nitad den kvällen.

Polaren hade en Mitsubishi Evo 7 som var högerstyrd, men polisen gick fram till vänstra sidan där jag satt.
Polisen: Varför luktar det alkohol här?
Jag: för att jag har druckit en jävla massa öl och jägermeister ikväll.
Polisen: jag måste be dig att blåsa.
jag: visst, inga problem... så blåste jag och det pep som sataan.
Polisen: Ut ur bilen, Genast!!
Jag: men ska inte polaren blåsa, ratten e ju på hans sida och det var han som körde?
Polisen tittar in i bilen o säger: Kör vidare, ha en trevlig kväll.

haha vi vek oss av skratt den kvällen.

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

1 422 Inlägg
15 oktober 2009
Biggi skrev:
En kul grej hände mig och en polare när vi var på väg hem efter en firmafest. han var chaffis så jag var rätt så nitad den kvällen.

Polaren hade en Mitsubishi Evo 7 som var högerstyrd, men polisen gick fram till vänstra sidan där jag satt.
Jag: men ska inte polaren blåsa, ratten e ju på hans sida och det var han som körde?

Hahahaha, skönaste missen av polisen där big_smile

1 926 Inlägg
15 oktober 2009
Biggi skrev:

Hahaha bra jobbat av polisen

12 086 Inlägg
17 oktober 2009
Ut ur bilen!

Händerna mot väggen, HÄNDERNA MOT VÄGGEN!!

Vad i helvete håller du på med?
Ta upp körkortet med en hand.. osv

..jag hade visst sladdat lite för mkt ikväll, men för ett tag trodde jag att jag hade dödat någon så arga va de tongue

Arg Snickare
875 Inlägg
17 oktober 2009
Tror nästan den roligaste var sist jag vart stoppad i en rutinkontroll en lördagskväll utanför västervik.

Kom och körde i 70 kmh på 70 väg. ser ca 10 vildsvin på vägkanten. galtar, suggor och kultingar. jag blinkar lite med varningsblinkersen till bilen bakom. precis när jag blinkat så ser jag att det är poliskontroll 100m  bort. ojdå tänkte jag... nu tror dom säkert att jag varnade andra bilister. men ja iaf, jag blir stannad och får blåsa och hon kollar mitt körkort. Då frågar jag den kvinnliga polisen om dom har fått besök av dom 10 vildsvinen som står 100 meter.

polisen: Va? nej!?
jag: ok. skönt det, för dom gick på vägkanten där borta. påväg hitåt.
polisen: här ta kortet du kan åka.

sen hör man hur hon ropar: Du "åke" vi rör på oss.

haha
Senast redigerat av volvo_r-optik (17 oktober 2009)

5 198 Inlägg
17 oktober 2009
Roliga historier

negativ..
167 Inlägg
17 oktober 2009
P:"är det en cosworth?"
J:"ja."
P:"den hära får du vara rädd om, jag kommer ihåg när ford körde rally med dom hära. den hära var riktigt fin så lova att du är rädd om den."

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
17 oktober 2009
volvo_r-optik skrev:
Tror nästan den roligaste var sist jag vart stoppad i en rutinkontroll en lördagskväll utanför västervik.

Kom och körde i 70 kmh på 70 väg. ser ca 10 vildsvin på vägkanten. galtar, suggor och kultingar. jag blinkar lite med varningsblinkersen till bilen bakom. precis när jag blinkat så ser jag att det är poliskontroll 100m  bort. ojdå tänkte jag... nu tror dom säkert att jag varnade andra bilister. men ja iaf, jag blir stannad och får blåsa och hon kollar mitt körkort. Då frågar jag den kvinnliga polisen om dom har fått besök av dom 10 vildsvinen som står 100 meter.

haha

Haha big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

806 Inlägg
17 oktober 2009
Robban_89 skrev:
volvo_r-optik skrev:

haha

Haha big_smile

Den måste jag testa nästa gången, fast bor ju i city, men vafan;) ingenting är omöjligt

Muttley
17 oktober 2009
Kanske inget roligt.
Men vi var över till köpenhamn, tog båten i hbg. Var på sexmässan och lira runt lite i köpenmhamn.
och på vägen tillbaka (05.30 ungefär) så i sverige blir vi stoppade av tullen. Och de var riktigt frågvisa.
Var en tjej som stoppa oss och undrade var vi gjort. typ.
T- Jaha var har ni varit?
J- Sexmässan i khamn
T- jasså? så handla ni mycket då?? ( med fetaste flinet)
J- nej inte nånting förutom ett flak öl, vi var där för att kolla shower och brudar.
T asgarvar.

Vi fick köra vidare men en annan svensk bil fick åka in i tullens garage och fick allt genomgånget smile.
Var lite halvrolig upplevelse för de som var med.

Bootlegger
8 Inlägg
28 oktober 2009
JeyKay skrev:
vilka roliga/idiotiska kommentarer har ni fått? smile

Du måste cykla på två hjul haha big_smile

RPM - Replacement for disPlaceMent

369 Inlägg
28 oktober 2009
Jag blev stoppad förra helgen av en kvinnlig polis, dom tyckte bilen lät för mycket och för att jag körde med dimljus+halvljus.. Så dom bestämmde sig för att göra en flygande bes på bilen.. Sen när hon stog o kollade på motorn så frågade hon mig vaför bilen lät så mycket..

Jadu sa jag, imed att det är en boxermotor så låter dom ganska mycket försökte jag komma undan med, men hon snäste till mig riktigt surt att det inte alls va någon boxer motor i en Subaru Impreza..
Orkade inte tjabba emot och ansåg det onödigt oxå för då skulle hon väl bara letat upp ännu fler fel.. Så fick åka därifrån med böter och ombes..
En vecka senare, denna helgen blev jag stoppad igen, av samma polis kvinna och då bad hon om ursäkt för att då hade hon tydligen läst lite mer fakta..

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

57 Inlägg
12 november 2009
var påväg in till bilprovningen med min vita 945 turbo, blev stoppad i rutinkontroll, blåste allt var lugnt, visa körkort bla bla, polisen gick bak å skulle kolla kontrollmärket

Polisen- du har inget kontrollmärke?
Jag- nej jag vet har precis bytt reg skyltar till nya både fram och bak men bilen är påställd! visade påställningsbeviset!
Polisen- okej bra! hoppas det går bra på bilprovningen!   gött tänkte jag åkte vidare besiktade bilen, tänkte köpa snus å cola innan jag åkte hem, kommer utan bälte i korsningen in till macken polisen står i korsningen å ska svänga ut, dom gör u-sväng å följer efter mig å stannar mig (samma poliser)
polisen- du hade inge bälte på dig ? (hade ryckt på mig bältet när jag såg dom)
jag- nej inte då men nu sa jag smile
polisen- ja men det hjälper inte sa polisen, det blir böter det 1500 kr
jag- jaha okej mumlade, skrev på böteslappen.
polisen- du har inget kontrollmärke på bilen?
jag- smått irriterad ja du sa det förut när du stanna mig förste gången!
polisen- just det ja ! det var du som skulle besikta bilen ja
jag- ja här har du besiktnngspappret!
polisen_ oj! var det så mycket fel på den här bilen? (hade fått typ 2 st 2or på avgasvärde!)
jag- ja det är en gammel volvo sa jag
polisen- okej du kan åka!
jag- äntligen tänkte jag, sleva i ettan å skulle precis åke, vad händer då? jo en annan polisbil kommer å ställer sig framför min bil så jag kan inte åka i väg, polisen ur snutbil nr 2 kliver ur å frågar jaha vad händer här? polis 1 berättar allt jaha okej då förstår ja svarar polis 2, jahapp tänkte jag...
polisbil 1 åker iväg polisbil 2 står kvar och konstapeln sitter där å tittar på min bil. jag åker iväg mot macken ca 100 m kvar, polisbil2 gör usväng å drar på allt vad blåljus och sirener heter å lägger sig i röven på mig!!! jag stannar igen!! riktigt jävla förbannad nu!

snutjävel kommer fram jag kör ner rutjäveln

polisen- du har inget kontrollmärke på bilen? (får jag höra för 3e gången denna dag)
jag- Nej! jag vet det! dina kollegor sa det till mig 2 ggr och du har ju pratat med dom jämt nyss för 1 min sen lr?
polisen-jaha dom andre pöjkera har redan prate med dig?
jag- ja!! sa dom inte det till dig då? har ni ingen kommunikation lr ?
polisen- klappa mig på axeln å sa ha en bra dag!

fy fan vad förbannad jag var då! en sak att jag fick bältesböter helt rätt men det andra vettu att dom inte fatter nönting fy fan! blåsta stölpskött!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24125/799791_8o58lw.jpg

Stövarn
225 Inlägg
20 november 2009
min bästa kommentar som jag fått utav en polis var.
-Du vet att du inte får åka för många vänder på stan.

Är det någon som har fått höra det för den regeln har jag då aldrig hört talas om.
Troligen hatar han raggare för både en polis motorcykel och civil bil kom med blåljusen på helt utan anledning och stoppa oss i centrala gävle, men dom lyckades inte hitta något fel trotts att dom leta i 10 min.

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 november 2009
Ekbl0m skrev:
min bästa kommentar som jag fått utav en polis var.
-Du vet att du inte får åka för många vänder på stan.

Är det någon som har fått höra det för den regeln har jag då aldrig hört talas om.
Troligen hatar han raggare för både en polis motorcykel och civil bil kom med blåljusen på helt utan anledning och stoppa oss i centrala gävle, men dom lyckades inte hitta något fel trotts att dom leta i 10 min.

finns vell ingen regel bara dom som stör sig på de.. sist jag hörde nån berättade om liknade va en historia från början på 80 talet när en snut hade gnällt liknade .hehe

dalmasens
20 november 2009
vart stoppad utanför falun förra sommarn.
Han tyckte de gick lite fort och undra om jag erkände.
Har man nå val sa jag. Han skratta å sa de att jag kunde överklaga.
Men då skulle jag få prata med nåra lite högre upp och med min vanliga tur så var de med och hade lite studiebesök just den dagen. Så även de såg att jag hade åkte lite väl fort hehe.
Ironin i de hela var att jag kom från vägverket, hade gjort prov för mc. torskade på trafikrefler.
Och den lappen låg i framrutan och polisen såg den och skratta lite lätt.
Han på peka att jag skulle åka hem och läsa på lite hehe

rangerare
115 Inlägg
20 november 2009
apropå dalmasens inlägg så kan ja inflika att polisen i Falun inte uppskattar bmw då jag blev stoppar för ca 30e gången kliver de ut 2 manliga poliser med världens flin och frågar
-vet du varför vi stoppade dig?
-jag nej.
-polisen köp ny bil.
sen åkte de...

har även blivit stoppad mitt i en rondell då polisen kom från motsatt håll och stannade mitt i rondellen.

blev mer eller mindre stoppad varje gång ja såg polisen när ja va på väg från jobbet. men tillslut hade varje polis i distriktet stoppat mig åtskilliga gånger så tillslut kunde de reg numret utantill=)

Vilket tjafsande ! ! !
78 Inlägg
20 november 2009
Träffade på några riktiga blåbär till poliser  i Arvidsjaur förra sommaren, gjorde en u sväng med bubblan och gasade väl på en aning ?givetvis så fick jag genast en följebil in på torget  hann knappt stanna så var det en polis och slet i dörren och undrade varför jag inte hade bältet på mig !!! Sa å bara att det här är en 66:a så jag behöver inte ha bälte ! varav det såg ut som han fått en hink kallvatten över sig och stammade bara fram, jaha??? Sen gick dom ett varv runt bilen och stannade och begrundade stingerpipan för att sen komma med den smarta kommentaren "den här går lite bättre än original, va ? Sen satte dom sig i bilen och for

Hade lite flyt där, för finns bälte i bilen så måste man använda det oavsett årsmodell  (sparade 1500spänn tack vare ovetande poliser)

Det är nog värre att ta en pisspaus om man är i Arvidsjaur:lol:

Every day of my life I`m forced to add another name to the list off people who piss me off !!!!

Sök