var påväg in till bilprovningen med min vita 945 turbo, blev stoppad i rutinkontroll, blåste allt var lugnt, visa körkort bla bla, polisen gick bak å skulle kolla kontrollmärket
Polisen- du har inget kontrollmärke?
Jag- nej jag vet har precis bytt reg skyltar till nya både fram och bak men bilen är påställd! visade påställningsbeviset!
Polisen- okej bra! hoppas det går bra på bilprovningen! gött tänkte jag åkte vidare besiktade bilen, tänkte köpa snus å cola innan jag åkte hem, kommer utan bälte i korsningen in till macken polisen står i korsningen å ska svänga ut, dom gör u-sväng å följer efter mig å stannar mig (samma poliser)
polisen- du hade inge bälte på dig ? (hade ryckt på mig bältet när jag såg dom)
jag- nej inte då men nu sa jag

polisen- ja men det hjälper inte sa polisen, det blir böter det 1500 kr
jag- jaha okej mumlade, skrev på böteslappen.
polisen- du har inget kontrollmärke på bilen?
jag- smått irriterad ja du sa det förut när du stanna mig förste gången!
polisen- just det ja ! det var du som skulle besikta bilen ja
jag- ja här har du besiktnngspappret!
polisen_ oj! var det så mycket fel på den här bilen? (hade fått typ 2 st 2or på avgasvärde!)
jag- ja det är en gammel volvo sa jag
polisen- okej du kan åka!
jag- äntligen tänkte jag, sleva i ettan å skulle precis åke, vad händer då? jo en annan polisbil kommer å ställer sig framför min bil så jag kan inte åka i väg, polisen ur snutbil nr 2 kliver ur å frågar jaha vad händer här? polis 1 berättar allt jaha okej då förstår ja svarar polis 2, jahapp tänkte jag...
polisbil 1 åker iväg polisbil 2 står kvar och konstapeln sitter där å tittar på min bil. jag åker iväg mot macken ca 100 m kvar, polisbil2 gör usväng å drar på allt vad blåljus och sirener heter å lägger sig i röven på mig!!! jag stannar igen!! riktigt jävla förbannad nu!
snutjävel kommer fram jag kör ner rutjäveln
polisen- du har inget kontrollmärke på bilen? (får jag höra för 3e gången denna dag)
jag- Nej! jag vet det! dina kollegor sa det till mig 2 ggr och du har ju pratat med dom jämt nyss för 1 min sen lr?
polisen-jaha dom andre pöjkera har redan prate med dig?
jag- ja!! sa dom inte det till dig då? har ni ingen kommunikation lr ?
polisen- klappa mig på axeln å sa ha en bra dag!
fy fan vad förbannad jag var då! en sak att jag fick bältesböter helt rätt men det andra vettu att dom inte fatter nönting fy fan! blåsta stölpskött!
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/24125/799791_8o58lw.jpg]()