2233
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
20 november 2009
blev stoppad första gången i caddyn på ett år förra veckan efter jobbet (ca01.30):
jag mötte dom i en rödljuskorsning och dom gjorde en U-sväng, jag svängde sedan in på en mack för att tanka, tog en minut kanske innan dom kom ni på macken, sedan stog dom i två minuter och väntade för att sedan komma ut och prata! fick blåsa och visa kort, och sen konstaterade dom att jag hade mycket ljus framåt! mitt svar blev att jag var mörkrädd, då skrattade han lite!

blev stoppad andra gången i caddyn igår (ca22.30):
han tyckte att mitt körsätt var anmärkningsbart, för att jag inte bromsade i kurvor..? höll 45 på 50. är det inte 50 i kurvor också?

mvh

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 november 2009
MrEricsson skrev:
Ekbl0m skrev:
min bästa kommentar som jag fått utav en polis var.
-Du vet att du inte får åka för många vänder på stan.

Är det någon som har fått höra det för den regeln har jag då aldrig hört talas om.
Troligen hatar han raggare för både en polis motorcykel och civil bil kom med blåljusen på helt utan anledning och stoppa oss i centrala gävle, men dom lyckades inte hitta något fel trotts att dom leta i 10 min.

finns vell ingen regel bara dom som stör sig på de.. sist jag hörde nån berättade om liknade va en historia från början på 80 talet när en snut hade gnällt liknade .hehe

Det finns i trafikförordningen en regel om "onödigt körande" och det finns många som åkt på böter för det.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (20 november 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

30 Inlägg
20 november 2009
råkade ta en macka på fel sida, civilpolisen låg på rätt sida i 30 på en 50väg....tyckte det gick lite långsamt så jag växlade ner och tog andra sida.hehe smart! var väl hemma efter en havlmil och hade knappt reflekterat över att den vita volvon fortfarande var fortfarande efter mig på behörigt avstånd. Väl hemma på min lilla väg såg jag tillslut när jag gått ur bilen att det var polisen när dem klev av...
Ena coolingen sa: "var det du som körde, oj här gick det lite fort, vet du varför vi stannar dig"...svarade lite lågt att jag tror jag tog dendär mackan på fel sida..." mmm du gjorde nog det ja, sa polisen" 
EFter lite runtringande skulle böterna slutligen uppgå till 4500 för förargelseväckande beteende, fortkörning och centrifug på fel sida men iom att jag var så söt och liten som dem sa så blev böterna bara på 1000.tack!

Avstängd
914 Inlägg
21 november 2009
"Vafan har du så jävla bråttom för då?"

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

3 650 Inlägg
21 november 2009
rottweilerrr skrev:
råkade ta en macka på fel sida, civilpolisen låg på rätt sida i 30 på en 50väg....tyckte det gick lite långsamt så jag växlade ner och tog andra sida.hehe smart! var väl hemma efter en havlmil och hade knappt reflekterat över att den vita volvon fortfarande var fortfarande efter mig på behörigt avstånd. Väl hemma på min lilla väg såg jag tillslut när jag gått ur bilen att det var polisen när dem klev av...
Ena coolingen sa: "var det du som körde, oj här gick det lite fort, vet du varför vi stannar dig"...svarade lite lågt att jag tror jag tog dendär mackan på fel sida..." mmm du gjorde nog det ja, sa polisen" 
EFter lite runtringande skulle böterna slutligen uppgå till 4500 för förargelseväckande beteende, fortkörning och centrifug på fel sida men iom att jag var så söt och liten som dem sa så blev böterna bara på 1000.tack!

macka..macka? VAFAN är en macka??!?!? Körde du om en smörgås på fel sida lr va kacklar du om?
Senast redigerat av Kesler (21 november 2009)

7 281 Inlägg
21 november 2009
Kesler skrev:
rottweilerrr skrev:

macka..macka? VAFAN är en macka??!?!? Körde du om en smörgås på fel sida lr va kacklar du om?

Jag tror att han tog smörgåsen bakifrån hmm

142 Inlägg
21 november 2009
Kanske tur att du inte körde på smörgåsen,då kanske det har blivit mer böter wink

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
21 november 2009
Blir jämt stoppad på "rutin" kontroller av tung trafik... (Kör lastbil)
Polisen: Jaså, ny bil?
Jag: Neeej... regelbundet tvättat! cool
Den är regat 09 men tillverkat 07... F.d demobil.

84 Inlägg
22 november 2009
till mej o en polare sa en snut: Får ja se er ute en gång till ikväll så ska ja vrida nacken av er. De va på den tiden man var 15 o inte så katig big_smile

30 Inlägg
23 november 2009
Kesler skrev:
rottweilerrr skrev:

hmm tror det stavas centrifug/macka, är inte det allmänt känt?, körde på vänster sida om centrifugen och polisen på motsvarande...

Brains: Att ta en macka bakifrån låter spännande, ni får nog förklara mer hur man bär sig åt!

DFFL
9 020 Inlägg
23 november 2009
Grabber skrev:
Blir jämt stoppad på "rutin" kontroller av tung trafik... (Kör lastbil)
Polisen: Jaså, ny bil?
Jag: Neeej... regelbundet tvättat! cool
Den är regat 09 men tillverkat 07... F.d demobil.

Blev stoppad för bromstest på min lastbil i våras, men när de såg hur ny den var (Tillverkad och reggad i slutet av 2007. smile) så kollade de bara mitt körkort och bad mig köra runt provaren. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

864 Inlägg
23 november 2009
rottweilerrr skrev:
Kesler skrev:
rottweilerrr skrev:

hmm tror det stavas centrifug/macka, är inte det allmänt känt?, körde på vänster sida om centrifugen och polisen på motsvarande...

Brains: Att ta en macka bakifrån låter spännande, ni får nog förklara mer hur man bär sig åt!

Är det en sån du menar?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Refug

Eller körde du om en sån här?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Centrifug
Senast redigerat av Tuffhaggman (23 november 2009)

385 Inlägg
23 november 2009
Tuffhaggman skrev:
rottweilerrr skrev:
Kesler skrev:

Är det en sån du menar?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Refug

Eller körde du om en sån här?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Centrifug

HAHAHA big_smile lol

One touch on the brake is a sign of fear
151 Inlägg
23 november 2009
Jag fick beröm på skicket på min Audi 100 av 3 poliser vid en kontroll. Jag hade för dåligt däck höger bak så jag skulle byta det. Fick inga böter eller nåt. Va skittrevliga Halmstad polisen, har bara positivt om dem

"One touch on the brake is a sign of fear"

653 Inlägg
23 november 2009
har aldrig blitt stoppad av polisen så har tyvärr inga roliga kommentarer sad

Smoke tires not drugs

283 Inlägg
23 november 2009
en dag var jag ute och körde och sladda i några rondeller. efter en tid så var det tags att åka hem för det var lite bilar ute och då vill man inte köra och sladda. men efter ett tag så fatta jag att en butter kvinna förföljde mig med sin lilla golf. jag var nästan hemma då polisen kom som fan bakom mig och stoppa mig. ena polisen går fram till mig jävligt kallt och ber mig visa körkot och sånt samt den andra kollar på mina bakhjul. dom går till sin polisbil och snackar lite. då kommer den väldigt kalla polisen fram och säger! ja du drift king! passa dig för folk som inte förstår sig på dig! kör försiktigt!

jag vet inte om det är för att dom inte såg det själv?
någon som vet om dom måste se det själv för att kunna sätta dig en?

1 489 Inlägg
23 november 2009
ralle_xtreme skrev:

Så ska det vara ja, om dom inte lyckas dra ur ett erkännande från din sida..

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 november 2009
ralle_xtreme skrev:
en dag var jag ute och körde och sladda i några rondeller. efter en tid så var det tags att åka hem för det var lite bilar ute och då vill man inte köra och sladda. men efter ett tag så fatta jag att en butter kvinna förföljde mig med sin lilla golf. jag var nästan hemma då polisen kom som fan bakom mig och stoppa mig. ena polisen går fram till mig jävligt kallt och ber mig visa körkot och sånt samt den andra kollar på mina bakhjul. dom går till sin polisbil och snackar lite. då kommer den väldigt kalla polisen fram och säger! ja du drift king! passa dig för folk som inte förstår sig på dig! kör försiktigt!

jag vet inte om det är för att dom inte såg det själv?

Gnällkärringen kunde ha vittnat och då hade det ju gällt.

EDIT: Alltså inte att dom kan ge dig böter på plats utan att det skulle kunna gå till tinget för domslut.
Senast redigerat av TBOC_Razor (23 november 2009)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

www.maniacracing.se
494 Inlägg
23 november 2009
Har blivit stoppad ett par gånger nu i sommar

1. knack på runta Go kväll Torbjörn du vet ju att du inte får köra med bilen men du kan åka igen för det blev ju inte så lyckat för dig sist vi träffades eller hur ( Han tog mitt körkort då)

2. Polisen "har du brotom hem eller===
Jag " mmm klockan är ju fyra på natten!!!"
Polisen du vet att du kör i 180 på en 70 väg va ??
jag " ne det vet jag inte"
polisen men det gjorde du men det är ju skit samma så här sent på natten för då det är ju mer eller mindre laglig att köra fort som fan om man vill... sen kommentera han bilen och sen åkte han

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

1 915 Inlägg
23 november 2009
Enda gången jag blivit stoppad med blåljus bakom, var med min gamla 240 en sen natt på väg hem.
Åkte på en 50väg som går på utsidan av stan, ingen trafik och gasade lite för mkt.

Såg det var en bil bakom, men såg inte att det var en polisbil, rutorna var väldigt immiga.

Efter nån kilometer så började det blinka blått, så åkte in till kanten och gick ut ur bilen.

Mötte 2 poliser som var förbannade och frågade va fan jag hade så jävla bråttom för.
Hade inget bra svar på det..."ville hem"
De frågade flera gånger vad jag körde i och svarade runt 50 varje gång, varje gång jag sa det så blev de mer sura och sa att de låg bakom i 100km/h.
De stod o skällde lite på mig o frågade lite mer om min hastighet men svarade samma varje gång.
Till slut så sa de att de inte hade nån kamera i den bilen de åkte i, så jag hade tur, men nästa gång skulle de ta mig, sa de.
Nästa gång kör jag lugnare sa jag.

Ena polisen gick till min bil och drog med fingret på¨rutan och muttrade lite.
Men sa inget om mina immiga rutor..

Trodde att jag skulle få böter både för immiga rutor & fortkörning, vårdslöshet och indraget körkort, men de släppte mig pga ingen kamera i bilen.
Trodde de räckte med deras vittnesmål för att sätta dit mig för fortkörning, men tydligen inte, eller så var de bara snälla.

Åkte och köpte en trisslott dagen efter, men det blev nitlott så min tur var slut då smile
Senast redigerat av Louksor (23 november 2009)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Sök