Enda gången jag blivit stoppad med blåljus bakom, var med min gamla 240 en sen natt på väg hem.
Åkte på en 50väg som går på utsidan av stan, ingen trafik och gasade lite för mkt.
Såg det var en bil bakom, men såg inte att det var en polisbil, rutorna var väldigt immiga.
Efter nån kilometer så började det blinka blått, så åkte in till kanten och gick ut ur bilen.
Mötte 2 poliser som var förbannade och frågade va fan jag hade så jävla bråttom för.
Hade inget bra svar på det..."ville hem"
De frågade flera gånger vad jag körde i och svarade runt 50 varje gång, varje gång jag sa det så blev de mer sura och sa att de låg bakom i 100km/h.
De stod o skällde lite på mig o frågade lite mer om min hastighet men svarade samma varje gång.
Till slut så sa de att de inte hade nån kamera i den bilen de åkte i, så jag hade tur, men nästa gång skulle de ta mig, sa de.
Nästa gång kör jag lugnare sa jag.
Ena polisen gick till min bil och drog med fingret på¨rutan och muttrade lite.
Men sa inget om mina immiga rutor..
Trodde att jag skulle få böter både för immiga rutor & fortkörning, vårdslöshet och indraget körkort, men de släppte mig pga ingen kamera i bilen.
Trodde de räckte med deras vittnesmål för att sätta dit mig för fortkörning, men tydligen inte, eller så var de bara snälla.
Åkte och köpte en trisslott dagen efter, men det blev nitlott så min tur var slut då