1498
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

1 915 Inlägg
13 december 2009
Efter en stadsskylt gäller automatiskt 50 km/h oavsett tidigare skyltning.

Vet du inte det så är det dags att läsa lite körkortsteori och väldigt konstigt om de drog tillbaks böterna för ett brott som du begått och även erkänt.

Sen om du vägrar skriva på böter så blir det ändå inget dyrare för dig, vid en eventuell rättegång.
Blir du dömd skyldig så är det endast böterna du får betala som du skulle fått direkt om du skrivit på boten.

TomsomiTom skrev:
Blev stoppad i min 240 innan när man hade den lite brottom till skolan och ingen fungerande hastighets mätare för den hade lagt av ser en polis komma ut på vägen o vinkar in mig shit tänkte jah hur fort kör jag o saktar ner då haha lite sen  svänger in står o pratar lite sen det gick lite fort jag bara  ehh (full panik) näää det tror jag inte han bara jo du höll 58 jag bara jaha där ser man sen kom han med bötes lappen o ville jag skulle skriva på. jag bara måste jag skriva på då svarar polisen ja eller så kan du ta det till rättegång (eller något) jag tittar på han och frågar och det skulle inte bli dyrare menar du då? han bara jo . sen fick jag lappen skrev på lappen för 2000 kr i böter. polisen bara ha en trevlig dag och gick jag bara jävligt lätt juhh ska starta bilen och start motorn kastade inte ut kuggarna rejält lät som fan den var lite sliten ^^ polisen kommer tillbaka o frågar startar inte bilen. jag bara nähä... (sur som fan) öppnar huven bankar lite på start motorn o hoppar in o startar polisen står o tittar fortfarande då o säger kanske dax att köpa ny bil snart. På det svarar jag jo hade tänkt det men saknar lite pengar till det unge för 2000 och börjar rulla iväg. 1 månad senare får jag hem brev från polisen där det står att  många hade över klagat och att det var felaktigt skylltat saknades hastighets skyllten som ska sitta uppe på "stads skyllten" så var 70 väg och jag fick mina 2000 kr tillbaka big_smile
Senast redigerat av Louksor (13 december 2009)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

52 Inlägg
13 december 2009
Louksor skrev:

Vet du inte det så är det dags att läsa lite körkortsteori och väldigt konstigt om de drog tillbaks böterna för ett brott som du begått och även erkänt.

Sen om du vägrar skriva på böter så blir det ändå inget dyrare för dig, vid en eventuell rättegång.
Blir du dömd skyldig så är det endast böterna du får betala som du skulle fått direkt om du skrivit på boten.

TomsomiTom skrev:
Blev stoppad i min 240 innan när man hade den lite brottom till skolan och ingen fungerande hastighets mätare för den hade lagt av ser en polis komma ut på vägen o vinkar in mig shit tänkte jah hur fort kör jag o saktar ner då haha lite sen  svänger in står o pratar lite sen det gick lite fort jag bara  ehh (full panik) näää det tror jag inte han bara jo du höll 58 jag bara jaha där ser man sen kom han med bötes lappen o ville jag skulle skriva på. jag bara måste jag skriva på då svarar polisen ja eller så kan du ta det till rättegång (eller något) jag tittar på han och frågar och det skulle inte bli dyrare menar du då? han bara jo . sen fick jag lappen skrev på lappen för 2000 kr i böter. polisen bara ha en trevlig dag och gick jag bara jävligt lätt juhh ska starta bilen och start motorn kastade inte ut kuggarna rejält lät som fan den var lite sliten ^^ polisen kommer tillbaka o frågar startar inte bilen. jag bara nähä... (sur som fan) öppnar huven bankar lite på start motorn o hoppar in o startar polisen står o tittar fortfarande då o säger kanske dax att köpa ny bil snart. På det svarar jag jo hade tänkt det men saknar lite pengar till det unge för 2000 och börjar rulla iväg. 1 månad senare får jag hem brev från polisen där det står att  många hade över klagat och att det var felaktigt skylltat saknades hastighets skyllten som ska sitta uppe på "stads skyllten" så var 70 väg och jag fick mina 2000 kr tillbaka big_smile

Nya regler kanske håll dig uppdaterad

369 Inlägg
13 december 2009
Louksor skrev:

TomsomiTom skrev:

Jag fattar inte varför alla ska vara så satans griniga på varann? "dags o läsa lite körkortsteori"..
är det någon som behöver läsa teori så är det du Louksor då det ändrades för typ 1 år sedan..
Här kan du kika in du som är så jävla angelägen om att man ska hålla sig uppdaterad.
http://korkortonline.se/material/     nötter..

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

1 915 Inlägg
13 december 2009
Nötter... ? Jo det kan vara gott! Vilken sort gillar du bäst ? Själv så tycker jag bäst om mandel & hasselnöt big_smile

Nu var det inte min tanke att vara grinig om du nu tycker det, vilket jag inte är. Verkade det så, så ber jag om ursäkt.

Har faktiskt inte hört talas om att de ändrat reglerna för den skylten.
Sökte lite på nätet och hittade till slut en artikel på SKL om att skylten inte längre betyder 50km/h från 1/11 -08.

Men på flera hemsidor för kommuner och även nån trafikskola står det fortfarande att den gäller för 50km/h, är nog dags för en uppdatering för fler än mig tongue

RobinNilsson skrev:
Jag fattar inte varför alla ska vara så satans griniga på varann? "dags o läsa lite körkortsteori"..
är det någon som behöver läsa teori så är det du Louksor då det ändrades för typ 1 år sedan..
Här kan du kika in du som är så jävla angelägen om att man ska hålla sig uppdaterad.
http://korkortonline.se/material/     nötter..

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

2 122 Inlägg
14 december 2009
vad är det som visslar om din bil?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

1 915 Inlägg
14 december 2009
Fick en polisbil efter mig i lördags som stoppade mig med 945an.

P = Polis.
J = Jag.

P: Hej, blås här.
J: Hej, okej.
P: Det såg bra ut.
P: Kan du starta bilen igen och gasa till en gång.
J: OK, gasar lite försiktigt. (3" avgassystem med en dämpare, de ville höra om den lät mkt)
P: "Vi tycker du har starkt ljus, vad är det för lampor ?"
J: Xenon.
P: Det får du inte ha och för det får du böter. Öppna huven.
J: Jag vet, vad kostar det?.
P: 500kr, betalas inom 30 dagar.

Sen ringde de på en annan patrull som de ville skulle komma och göra en flygande besiktning på min bil, men de var upptagna, så klarade mig från den.
Sen fick jag 15min på mig att åka hem och byta lampor, efter det skulle jag få böter igen om de såg mig.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

4 Inlägg
14 december 2009
"Vilken jävla bil"

36 Inlägg
14 december 2009
Kanske inte skitkul men:

Jag kör min KTM lc4. Fräser väl på som vanligt. Kommer fram mot en rondell och ser att det ser lite blött ut på vägen fast det är helt torrt och fint. OLJA tänker jag då, så jag kryper genom rondellen. Ska för övrigt in på macken som ligger precis efter rondellen. Ser när jag åker in i rondellen att en snutbil kommer från höger. Jag puttrar fint förbi polisen och sedan ut ur rondellen och är på väg att svänga in till macken. Då ser jag polisen i full fart runt macken och jag tänker att nu ska dom väl klaga på att det låter för mycket eller nåt. Som jag förmodade, snuten stannar precis vid mig när jag är på väg in på macken. Samtalet går typ såhär:

P: Hördudu!
Jag: Jaha, vill ni något särskilt?
P: Jag vill se körkort
Jag: Ok (är säker på att jag inte gjort nåt dumt smile)
Jag: Letar ni efter något speciellt?
P: Ja, vi letar trimmade mopeder
Jag: Haha. Kanon, då får ni nog leta vidare
P: Japp. Ha en bra dag
Senast redigerat av woofers (14 december 2009)

40 Inlägg
14 december 2009
Var när jag körde min 142:a samma sommar jag tog körkortet. Var lagom van vid att bli stannad ( rekordet är 4 ggr på sträckan mellan huddinge till farsta)

Det glider upp en polis bakom mig med ljusen på.
Polisen kliver ut och går med största leendet jag någonsin sett fram till mig

P: Jahapp vad kommer dina föräldrar säga nu när vi ringer och talar om att vi tagit deras dotter för olovlig körning, du vet att man måste vara 18 för att ta körkort och 16 för att övningsköra enligt svenska lagar.

Jag blänger på honom och sträcker fram körkortet,  polisen bleknar, sväljer två ggr och ger mig lappen och går tillbaks till bilen och åker därifrån fort som bara den.
Kvar sitter jag i bilen smått förvånad och skrattar gott efter några minuter....

Såg nog väldigt liten ut om han tydligen inte ens trodde jag var 16 år^^

Vem uppfann biltema? :@
61 Inlägg
14 december 2009
En kväll när jag var ute och yrade med en polare vid 23.00 tiden en vardag.

P - Godkväll.
J - Hej hej.
P - Vet du varför vi stoppar dig?
J - Ehum... nä inte direkt.
P - Det är lite misstänksamt att vara ute och köra här vid denna tiden.
J - öh... Jaha okej

Körkort och hela den proceduren.

P - Ha en trevlig kväll.

Det är rätt. Bättre att vi drar runt på stan och rånar kärringar på deras väskor eller eldar upp bilar på Rosengård. roll

1 571 Inlägg
15 december 2009
"SLÄPP VAPNET, NER PÅ MARKEN!!!!"

Nej jag har blåst tre gånger i kontroller. Aldrig blivit stoppad.

136 Inlägg
16 december 2009
Vart stoppat nu för ett litet tag sen när jag var ute med polarn och kollade väglaget. gled lite fram o tillbax över vägen o sedan svängde vänster i en korsning okså det på glid. sen tillar jag i backspegeln o 30 meter baken kommer polisen åkandes. jahapp tänkte jag sen blinkade det hejvillt ett tag sen stannar jag och dom kommer fram

P. Hej blåsning och körtkortskoll
Jag. Okej
P.Har du blåst förut?
Jag. Mm
Blåste o det vart grönt.
P ja du har inte drucit något idag
Jag. Nej
Då kommer nästa polis fram
P. Du vet varför vi stoppade dig va?
Jag. JA blåsning och körkort sa ni ju
P nej jag tror du vet varför igenltigen
Jag. Nej inte en aning
P. Du vet att det är 50 istan
Jag. ja de är de.
P. Varför körde du fortare då?
Jag: Jag körde inte fortare än 50
P. jo o sen sladdade du därborta vid korsningen med.
Jag. Jaa jag fick ju släpp det va ju tur att ja fick konstroll på det o inte körde mer än 50 för då hade jag nog suttit i stolpen där borta.
P. Hmm ha en trevlig kväll sen gick dom smile

Vart lite lång men men:P

7 100 Inlägg
17 december 2009
fick en hyffsad skön kommentar nyss,var och hämtade brorsan,så ja steket runt lite.vips så fick ja dom bakom mej och dom började blinka.de första han säger är:
"tjena,ute och rastar rattmuffen ser jag hehe"(har en rosa fluffig rattmuff)

dom ville bara kolla vem de var som var ute och åkte så här sent,skitschysta var dom smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
17 december 2009
Va för 2 veckor sen och tjejen skulle iväg till en å hjälpa honom med en grej och kvällen innan hade de vart julbord med alkohol osv så ja körde.

Bilen är en golf III vr6 som är så sänkt de går utan att den blir helt okörbar. 2,5" eftermarknadssystem från katten. Angeleyes och helvita lampor bak

På väg hem så är de många korta 70-sträckor annars 100 2-1väg. Saktade ner till 75-80 sen ser ja lite längre fram att de är kontroll. Bromsar ner till 70 och sen vinkar de in oss. Tänkte att nu tog de mig med lasern. Men stannar och öppnar dörren då rutan kärvar.

Polis: Hej, kan vi få se körkortet
Jag : japp ska bara ta fram de.
Polis: Tackar. Nu ska du få blåsa. Ta ett djupt andetag och blås länge.
Jag: Jo de vet ja.

Blåser och det är lugtn. Sen går han ett varv runt bilen och sen ger han mig kortet.

Polis: Jadu, du vet att bakljusena är olagliga.
Jag: Nä de visste jag inte då bilen inte är min utan hennes. och så pekade ja på tjejen. (klart ja visste om bristerna på bilen) tongue
Polis. Ehh, jaha, Ja låt gå för den här gången då. Ni kan åka.

Gasade på lite därifrån så de skulle få höra vr6an. Låter dock mest från de öppna filtret roll

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Random
480 Inlägg
17 december 2009
"Jag vet att snön nyss har kommit. MEN kan du inte vänta tills det är kväll?"

Lagom glad granne som är Polis. Fick bjuda han på en kopp kaffe sen var det lugnt smile

Forummoderator
26 474 Inlägg
17 december 2009
Skrev det tidigare i bloggen men kommentaren passar här känns det som.
Blev stannad härom morgonen på väg hem från jobbet. En polisman går på höger sida och tittar på bilen hela vägen och sen tillbaka, och den andra går fram till förardörren och hälsar.
- Ja det var en rutinkontroll, säger polismannen (har för mig han sa så)
- Jaha, säger jag lite fundersamt.
- Jo det är så att du har ett trasigt baklyse..
- Neeej, säger jag ungefär som att jag inte visste om det (visste ju såklart men hade inte fixat det ännu)...vilken av dom är det, frågar jag som följdfråga och ser förmodligen väldigt "förvånad" ut.
- Höger baklykta, ropar den förste som hade gått runt och tittat.
- Nej fan också, sa jag ännu mer "förvånat".
- Ja men då har du ett jobb till i morgon åt oss då.
- Jobb?, frågar jag.
- Japp..fixa du det där till i morgon så slipper vi stanna dig igen.

Jojagtackar jag. Fick körkortet tillbaka och sen var det bara att åka. Jo. Fick ju blåsa också har jag för mig men..det gör man ju alltid smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Rocknroller
296 Inlägg
18 december 2009
TomsomiTom skrev:
Mr_EmCom skrev:
sk8ville skrev:

Skolkat för mycket från svenska lektionerna?

Skulle precis säga de jag med.
Herregud.

Men kan alla sluta böla ni fattar vad där står och jag vet att det massa fel med punkter o stora bokstäver och sär skrivning m.m. Men vadå då? hahaha så alla som böööölar kan juhh stoppa upp en ny tampong och slappna av... lol ^^  så skriv något vettigt eller var tysta

Håller med vem fan bryr sig man fattar ju vad du skriver för fan

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
19 december 2009
blev stoppad totalt tre gånger igår kväll!

Första gången stoppade dom mig för att dom tyckte att det gick för fort för att vara traktor!
konversationen gick ungefär såhär:

P: har du traktor kortet med dig?
J:Traktor kort? vad ska jag med det till?
P: ja det är väl en traktor?
J:nej
P: är det en EPA då?
J: nej...
P: nehe, är det en personbil?
J: ja!
P: jaha, då gick det ju inte för fort ändå då..

fick blåsa och visa körkortet, sen kom hans kollega ut och första konstapeln sa till honom att "det var ingen traktor du!"

senare på kvällen blev jag stoppad en gång till, och även då frågade dom om det var någon traktor registrerad historia!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

1 574 Inlägg
19 december 2009
En polare till mig har en väldigt speciell bil som poliserna verka tycka om tongue
Blivit stoppad för att dom tagit den som a-traktor å ville ge ut saftiga böter men sen kollat reg nummret och bett om ursäkt tongue

Va ute å åkte lite i östersund förut en kväll å som vanligt svänger polisen bakom en och drar på lysena..
Min kompis började lessna lite på de å frågade den ena polisen, Va tror ni de här är för bil när ni ser den? sa han och den andra polisen kom fram till rutan å sa, Ett MISSFOSTER och skrattade tongue

så då fick vi reda på de, men va ska man tro egentligen? roll (gammal bild)
http://img707.imageshack.us/img707/1530/84351639231923656338423.jpg
Senast redigerat av VovlokaXxen (19 december 2009)

2 118 Inlägg
19 december 2009
VovlokaXxen skrev:
En polare till mig har en väldigt speciell bil som poliserna verka tycka om tongue
Blivit stoppad för att dom tagit den som a-traktor å ville ge ut saftiga böter men sen kollat reg nummret och bett om ursäkt tongue

Va ute å åkte lite i östersund förut en kväll å som vanligt svänger polisen bakom en och drar på lysena..
Min kompis började lessna lite på de å frågade den ena polisen, Va tror ni de här är för bil när ni ser den? sa han och den andra polisen kom fram till rutan å sa, Ett MISSFOSTER och skrattade tongue

så då fick vi reda på de, men va ska man tro egentligen? roll (gammal bild)
http://img707.imageshack.us/img707/1530/84351639231923656338423.jpg

Fan va cool! big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f

Sök