Hade jobbat 13h en dag. Var hungrig som fn, gick in på ica maxi å köpte en grillad kyckling och en brödbaguett. Skyndade mig hem och körde om en blå passat 00'a combi. Och han drar efter mig, ca 7km's färd. Efter 4km ser jag en saab 9-5 grå combi framför mig som trycker in sig bakom passaten, och efter 6 km kommer det en opel vectra framför mig i motsatt riktning sätter på blå-ljusen och blinkar me hel-ljus, Bakom mig, 2 bilar med hel-ljus och blått. Notera att jag körde 70-80 hela vägen och vid omkörningen kom upp i ca 140 på 50 väg.
Mindre än 1km kvar hem så hade man 3 civila bakom sig då...
P1: Är du galen?
P2: HUr snabbt körde du?
J:Vad?
P2: HUR SNABBT KÖRDE DU?!!
J: Lagligt... Eller?
P1: Jo tjena, kolla stenskotten du gav mig... Hit me körkortet.
P3: Är de din bil?
J:Pappas
P3: Tänkte väl det, vet han om att du gör så i hans bil?
J:Japp, ja kör såhär oavsett ensam eller me familjen.
P1: Kan ja få se på varningstriangel?
J:Absolut, vet inte om ja har en men jaja.
P3: Hur ska vi lösa detta?
J: Ni är väl poliser?
P3: Jahha, de e denhär stilen vi kör nu?
J: NJae, bara ge mig böter om de e så, visa mig klockningen där ja körde om er olagligt. Något att gå på så ja kan åkå hem mina sista 500meter för att äta min nygrillade kyckling innan den kallnar...
P3: Kan du ta av dig jackan?
J: Lite väl onödigt? De e 7minus...
P3: Gör de snabbt så utgår vi därifrån.
(Tar av mig jackan, hade uniformen på mig)
P3: Jahha, ok. Men tänkte väl varför ja kände igen dig... Hurru fan lugna ner dig, någon vacker dag är de inte jag som står här...
Sen filosofera han ang att körkortet är en lånehandling från länsstyrelsen och att den kan dras tillbaka när som helst etc etc.
Slapp böter, men fick dock äta halvkall kyckling och stenhårt bröd... P1 vart dock förbannad att P3 lät mig gå