1836
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

1 574 Inlägg
19 december 2009
NJ_ skrev:
VovlokaXxen skrev:
En polare till mig har en väldigt speciell bil som poliserna verka tycka om tongue
Blivit stoppad för att dom tagit den som a-traktor å ville ge ut saftiga böter men sen kollat reg nummret och bett om ursäkt tongue

Va ute å åkte lite i östersund förut en kväll å som vanligt svänger polisen bakom en och drar på lysena..
Min kompis började lessna lite på de å frågade den ena polisen, Va tror ni de här är för bil när ni ser den? sa han och den andra polisen kom fram till rutan å sa, Ett MISSFOSTER och skrattade tongue

så då fick vi reda på de, men va ska man tro egentligen? roll (gammal bild)
http://img707.imageshack.us/img707/1530/84351639231923656338423.jpg

Fan va cool! big_smile

haha ja den är lite speciell wink ska fixa den bakre axeln så han kan ha drift på alla fyra bak smile
Han har även tagit bort kängru fronten, de gjorde mycke tongue
Den är byggd för 20 år av en gubbe, breddare i plåt som kallas duga wink

2 624 Inlägg
19 december 2009
Jag och en polare åkte och snurrade lite i borlänge så åkte vi in på en bussgata där det va fordonstrafik förbjuden från och med 22. så står pikepolisen framför och jag hoppades på att dom skulle skita i det och låta oss åka tongue men icke smile ska tilläggas att jag hade precis fått körkort den dagen lol

3 poliser sprang ut och rundade polarens och bilen jag körde så jag öppnade dörren
P: Hej! körkort tack.
J: Javisst har bara lappen då jag inte fått kortet än men vänta ska du få det.
P: Har du något som identifierar att det är du som fått detta?
J: Ja jag har leg vänta.
P: Okej detta ser bra ut.. jag ska gå och kika på det snart men du vet att du inte får åka här va?
J: Nej det vet jag inte.. vadå får man inte det?
P: Nej du får inte köra här efter 22.. vänta lite så ska jag gå och kika lite i datorn.
J: Oh okej.. är det böter på det då? okej.
P: Ja det är 1000kr men om ni 2 lovar att läsa på körtsböckerna lite mer så får ni åka.
J: Ouf..tack så mycket! ska inte göras om wink
P: Ja hör ni båda det nu då.? gå hem och läs körkortsböckerna nu och ha en trevlig kväll!
J: Javisst! Detsamma smile

va lite smått skakig efter det.. va helt säker på att jag skulle få en söt böteslapp tongue men dom va schysta. smile

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
19 december 2009
Jag o några kompisar skulle på kryssning, båten gick från sthlm. Har 26 mil dit o vi ganska sena, så när vi ligger på e4an sätter ja farthåller på 170 och lutar mig tillbaka. Efter en stund märker jag att 2 bilar till hakar på och ligger i samma hastighet bakom. Efter några mil skriker kompisen till, "det står en bil där! o pekar.
"F*an h*lvetes j*lva skit!" Självklart var det polisen med laser, släpper av o lägger mig i 110km/h, bilarna bakom mig lägger sig också lagligt. Ser i backspegeln att polisen kommer efter, han kör upp straxt bakom mig i omkörnings filen och blinkar och tränger sig in bakom mig. Nu bultar hjärtat ordenkligt, "fan fan fan nu stoppar han mig". Men istället drar han på blåljusen och bromsar ner bilen bakom mig och stannar honom.
Stannade sedan på macken som kom straxt efter, där stannar också bilen som de soppade, han tittar ganska surt på mig, sedan kommer även polisen dit, en av poliserna går fram till mej och klappar mig på axeln o sa:

"Där hade du en jävla tur grabben, jag var för lånsam med lasern så jag han inte mäta din fart"

Körde sedan 110 de resterande 15milen:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

1 926 Inlägg
19 december 2009
Stod still på en parkering inatt och snackade med några kompisar (vi hade sladdat där precis innan)

Sen kommer farbror blå..

P: Har du körkort?
J: Självklart
P: Vill du ta om det?
J: Nää då måste man ju plugga...
P: Kan du inte skyltarna?
J: Vadå?
P: Förstår du inte skylten där borta?
J: Vad är det jag har missat?
P: Du får inte stå här nu
J: Jaha, då ber jag om ursäkt..
P: Ja, ge er iväg nu.

1 517 Inlägg
11 januari 2010
ja vissa poliser kan vara snälla och dryga wink

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

716 Inlägg
11 januari 2010
Hade jobbat 13h en dag. Var hungrig som fn, gick in på ica maxi å köpte en grillad kyckling och en brödbaguett. Skyndade mig hem och körde om en blå passat 00'a combi. Och han drar efter mig, ca 7km's färd. Efter 4km ser jag en saab 9-5 grå combi framför mig som trycker in sig bakom passaten, och efter 6 km kommer det en opel vectra framför mig i motsatt riktning sätter på blå-ljusen och blinkar me hel-ljus, Bakom mig, 2 bilar med hel-ljus och blått. Notera att jag körde 70-80 hela vägen och vid omkörningen kom upp i ca 140 på 50 väg.

Mindre än 1km kvar hem så hade man 3 civila bakom sig då...

P1: Är du galen?
P2: HUr snabbt körde du?
J:Vad?
P2: HUR SNABBT KÖRDE DU?!!
J: Lagligt... Eller?
P1: Jo tjena, kolla stenskotten du gav mig... Hit me körkortet.
P3: Är de din bil?
J:Pappas
P3: Tänkte väl det, vet han om att du gör så i hans bil?
J:Japp, ja kör såhär oavsett ensam eller me familjen.
P1: Kan ja få se på varningstriangel?
J:Absolut, vet inte om ja har en men jaja.
P3: Hur ska vi lösa detta?
J: Ni är väl poliser?
P3: Jahha, de e denhär stilen vi kör nu?
J: NJae, bara ge mig böter om de e så, visa mig klockningen där ja körde om er olagligt. Något att gå på så ja kan åkå hem mina sista 500meter för att äta min nygrillade kyckling innan den kallnar...
P3: Kan du ta av dig jackan?
J: Lite väl onödigt? De e 7minus...
P3: Gör de snabbt så utgår vi därifrån.
(Tar av mig jackan, hade uniformen på mig)
P3: Jahha, ok. Men tänkte väl varför ja kände igen dig... Hurru fan lugna ner dig, någon vacker dag är de inte jag som står här...

Sen filosofera han ang att körkortet är en lånehandling från länsstyrelsen och att den kan dras tillbaka när som helst etc etc.

Slapp böter, men fick dock äta halvkall kyckling och stenhårt bröd... P1 vart dock förbannad att P3 lät mig gå big_smile

Elektriker/Montör
534 Inlägg
11 januari 2010
Krist skrev:
*Massa text*

J: NJae, bara ge mig böter om de e så, visa mig klockningen där ja körde om er olagligt. Något att gå på så ja kan åkå hem mina sista 500meter för att äta min nygrillade kyckling innan den kallnar...
(Tar av mig jackan, hade uniformen på mig)P3: Jahha, ok. Men tänkte väl varför ja kände igen dig... Hurru fan lugna ner dig, någon vacker dag är de inte jag som står här...

Sen filosofera han ang att körkortet är en lånehandling från länsstyrelsen och att den kan dras tillbaka när som helst etc etc.

Slapp böter, men fick dock äta halvkall kyckling och stenhårt bröd... P1 vart dock förbannad att P3 lät mig gå big_smile

Vad för uniform och var får man tag i en sån??=P

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

643 Inlägg
11 januari 2010
martinn skrev:
Jag och en polare åkte och snurrade lite i borlänge så åkte vi in på en bussgata där det va fordonstrafik förbjuden från och med 22. så står pikepolisen framför och jag hoppades på att dom skulle skita i det och låta oss åka tongue men icke smile ska tilläggas att jag hade precis fått körkort den dagen lol

3 poliser sprang ut och rundade polarens och bilen jag körde så jag öppnade dörren
P: Hej! körkort tack.
J: Javisst har bara lappen då jag inte fått kortet än men vänta ska du få det.
P: Har du något som identifierar att det är du som fått detta?
J: Ja jag har leg vänta.
P: Okej detta ser bra ut.. jag ska gå och kika på det snart men du vet att du inte får åka här va?
J: Nej det vet jag inte.. vadå får man inte det?
P: Nej du får inte köra här efter 22.. vänta lite så ska jag gå och kika lite i datorn.
J: Oh okej.. är det böter på det då? okej.
P: Ja det är 1000kr men om ni 2 lovar att läsa på körtsböckerna lite mer så får ni åka.
J: Ouf..tack så mycket! ska inte göras om wink
P: Ja hör ni båda det nu då.? gå hem och läs körkortsböckerna nu och ha en trevlig kväll!
J: Javisst! Detsamma smile

va lite smått skakig efter det.. va helt säker på att jag skulle få en söt böteslapp tongue men dom va schysta. smile

alltså seriöst helvete vad jag hatar folk som har smilys efter varenda jävla ord. ser ut som det är ett gäng P11:or här inne.

sen generellt så ljuger folk här inne och tycker dom är skitcoola för polisen har stoppat en. och om dom nu har blivit det på riktigt ja då överdrivs det och tycker dom är vrålhäftig när dom stoppat epa traktorn.

643 Inlägg
11 januari 2010
Krist skrev:
Hade jobbat 13h en dag. Var hungrig som fn, gick in på ica maxi å köpte en grillad kyckling och en brödbaguett. Skyndade mig hem och körde om en blå passat 00'a combi. Och han drar efter mig, ca 7km's färd. Efter 4km ser jag en saab 9-5 grå combi framför mig som trycker in sig bakom passaten, och efter 6 km kommer det en opel vectra framför mig i motsatt riktning sätter på blå-ljusen och blinkar me hel-ljus, Bakom mig, 2 bilar med hel-ljus och blått. Notera att jag körde 70-80 hela vägen och vid omkörningen kom upp i ca 140 på 50 väg.

P3: Jahha, ok. Men tänkte väl varför ja kände igen dig... Hurru fan lugna ner dig, någon vacker dag är de inte jag som står här...

ännu ett exempel på en fjant. vad hade du för jävla uniform på dig? tror du polisen blev rädd för dig? med din attityd så hade polisen bötfällt för minsta lilla. . och kom inte säg att ägde polisen när du verkade stencool och kastade av dig jackan. seriöst vad är det för ungjävlar här inne.

Lastbilschaffis
811 Inlägg
11 januari 2010
Undra om svensson har pms eller bara en otroligt dålig "bad hair day"

643 Inlägg
11 januari 2010
kaxxen skrev:
Undra om svensson har pms eller bara en otroligt dålig "bad hair day"

nej jag är bara trött på alla som ljuger, snackar skit, överdriver samt tycker dom är häftiga när dom tex knäppt kort på en polisbil.

2 982 Inlägg
11 januari 2010
Svenss0n skrev:
Krist skrev:

ännu ett exempel på en fjant. vad hade du för jävla uniform på dig? tror du polisen blev rädd för dig? med din attityd så hade polisen bötfällt för minsta lilla. . och kom inte säg att ägde polisen när du verkade stencool och kastade av dig jackan. seriöst vad är det för ungjävlar här inne.

HAHAHAHAH

1 697 Inlägg
11 januari 2010
Vild chansning, men det låter nästan som om han är polis ha me.

778 Inlägg
11 januari 2010
martinn skrev:

hahah blåst AHHA

German Engineering
9 083 Inlägg
11 januari 2010
Blev stoppad av en civilare på nyårsafton inne i City. Ingen rolig upplevelse men konversationen gick såhär:

P: God kväll, jag kommer från Citypolisen (visar polisleg) vi ska ha ett körkortskontroll. Har du körkortet på dig?
J: Ja, det har jag (räcker fram körkortet)
P: Vi har sett dig köra fram och tillbaka här.
J: Vadå, får man inte det? Det är ju en allmän väg.
P: Leker du smart, va?
Nej, det gör jag inte.
P: Vart är du på väg nu?
J: Jag ska hem och sova.
P: Vem äger bilen?
J: Styvfarsan.
P: Har du haft med polisen att göra?
J: Nej.
P: Finns du med i belastningsregistret?
P: Har du varit dömd för nåt brott?
P: Har du fått böter?
J: Bara parkeringsböter.
P: Är du nykter?
J: Ja, självklart.
P: Ok, här får du tillbaka ditt körkort men kör härifrån. Vi vill inte se dig köra här nån mer

Seriöst, varför trodde de om man var kaxig? Jag var hur lugn som helst och samarbetade med de. För mig kommer de alltid vara grisar.

//CarpeDiem wink
Senast redigerat av CarpeDiem (11 januari 2010)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

308 Inlägg
11 januari 2010
CarpeDiem skrev:
Blev stoppad av en civilare på nyårsafton inne i City. Ingen rolig upplevelse men konversationen gick såhär:

P: God kväll, jag kommer från Citypolisen (visar polisleg) vi ska ha ett körkortskontroll. Har du körkortet på dig?
J: Ja, det har jag (räcker fram körkortet)
P: Vi har sett dig köra fram och tillbaka här.
J: Vadå, får man inte det? Det är ju en allmän väg.
P: Leker du smart, va?
Nej, det gör jag inte.
P: Vart är du på väg nu?
J: Jag ska hem och sova.
P: Vem äger bilen?
J: Styvfarsan.
P: Har du haft med polisen att göra?
P: Finns du med i belastningsregistret?
P: Har du varit dömd för nåt brott?
P: Har du fått böter?
J: Bara parkeringsböter.
P: Är du nykter?
J: Ja, självklart.
P: Ok, här får du tillbaka ditt körkort men kör härifrån. Vi vill inte se dig köra här nån mer

Seriöst, varför trodde de om man var kaxig? Jag var hur lugn som helst och samarbetade med de. För mig kommer de alltid vara grisar.

//CarpeDiem wink

5 198 Inlägg
11 januari 2010
Så undrar ungdomen varför polisen är så tvär mot dom,jag vet svaret,, men vet ungdomen det själva ?

German Engineering
9 083 Inlägg
11 januari 2010
gamlingen skrev:
Så undrar ungdomen varför polisen är så tvär mot dom,jag vet svaret,, men vet ungdomen det själva ?

Om du är så smart och vet svaret, då kan du väl tala om det.

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Överladdad!
530 Inlägg
11 januari 2010
Polisen: De där gick lite för fort va?

Jag: Nej de var ni som körde för sakta! smile

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

1 697 Inlägg
11 januari 2010
CarpeDiem skrev:
gamlingen skrev:

Om du är så smart och vet svaret, då kan du väl tala om det.

//CarpeDiem wink

Antagligen att man ger smarta/kvicka svar som lätt uppfattas som lite tyckna.

Sök