Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

DoomDevil
30 mars 2007 · 113 Inlägg

Kan villigt erkänna att jag varit en hårsmån från att bli av med lappen vid ett flertal tillfällen.
Det gick t.o.m. så långt att det var vadslagning på jobbet om jag skulle bli av med det innan året var slut tongue

Har en rolig episod; Skulle till Trelleborg och köpa ett par fälgar och höll på att läsa kartor och skit när jag kollar upp och ser nån grönklädd fåne med lysstav stå mitt i vägen.
Fick ställa mig på bromsen för att inte göra honom till kylardekor på min bil.
Svänger snällt in till sidan och vevar ner rutan, och mycket mer hinner jag inte förän länsman vrålar: "Va fan, såg du inte mig?"
Stressad som man va så kläcker man ur sig: "Nä, jag försökte hitta vägen."
Så kom den där tysta sekunden som verkar som en evighet där man hinner tänka; Vad fan sa jag precis?
Han blev ju inte direkt lugnare av mina ord om man säger som så tongue
Fick blåsa och visa körkort. Sen var det kontroll av bilen som gällde. Hade nummerplåten fram liggandes i vindrutan, men tro inte han gnällde på det, nädå. Mina lampor till skylten BAK lyste dåligt... Poliser säger jag bara. Kom iaf där ifrån efter jag lovat fixa det.
Hittade vägen sen också förresten wink

Mazda Miata (1991)
isakare
31 mars 2007 · 272 Inlägg

Efter att blivit stoppad på Tranebergsbron i 130 (50) av ensam civilt klädd polis i målad bil mitt i natten.
(Det här var innan poliserna kunde dra kortet vid vägkanten)

Polisen: " När man kört 30 km/h för fort drar dom in körkortet, vad som händer vid 70 km/h vet jag inte (tyst en lång stund)................. ha en trevlig kväll, och kör lungt hem"

Åker helst på is =)
Galad8
31 mars 2007 · 1 997 Inlägg

isakare skrev:
Efter att blivit stoppad på Tranebergsbron i 130 (50) av ensam civilt klädd polis i målad bil mitt i natten.
(Det här var innan poliserna kunde dra kortet vid vägkanten)

Polisen: " När man kört 30 km/h för fort drar dom in körkortet, vad som händer vid 70 km/h vet jag inte (tyst en lång stund)................. ha en trevlig kväll, och kör lungt hem"

hahaha klockren! lol
du hade tur å träffa en schysst polis! smile

isakare
31 mars 2007 · 272 Inlägg

Galad8 skrev:

isakare skrev:
Efter att blivit stoppad på Tranebergsbron i 130 (50) av ensam civilt klädd polis i målad bil mitt i natten.
(Det här var innan poliserna kunde dra kortet vid vägkanten)

Polisen: " När man kört 30 km/h för fort drar dom in körkortet, vad som händer vid 70 km/h vet jag inte (tyst en lång stund)................. ha en trevlig kväll, och kör lungt hem"

hahaha klockren! lol
du hade tur å träffa en schysst polis! smile

Ja det kan man lungt säga, men mina ben skakade så det tog säkert 5 minuter innan jag kom iväg från platsen. Man var inte så jäkla kaxig efter det wink

Åker helst på is =)
good_year
31 mars 2007 · 755 Inlägg

svänge ut på en kuller stens gata i dag med lite tung fot på gasen och fick snuten efter mig efter två sekunder.. vet i fan var han kom i från.. sedan följde han efter mig i typ 10 minuter sedan när han vände så fick man stanna och kliva ur bilen men benen höll på att skaka sönder..

JeyKay Allvetande uppfinnare
31 mars 2007 · 377 Inlägg

Dropkick skrev:
1. Har en kompis som e helt körd!! snuten stannar honom så fort dom ser han! he he
en gång sa dom, få se lappen!   ah! kostar 50 spänn,men får en hundring kan du få
se kuken också! he he då slet dom ut han ur bilen å bara vrålar!

2. En annan gång så var det en polis han aldrig hade träffat som fråga om körkortet
med det hade han får tillfället inget! då frågade han vad han heter..han svarar (Kalle)
aha! och mer? amen lova å inte garva!? vadå? vad heter du? ah! jag heter kalle anka!
nä! aldrig!!! joo! jag lovar! skämtar du nu eller? nä faan jag sa ju att du inte skulle garva!
ah ok! men vart bor du då? i ankeborg!!! he he he då vart det inge roligt längre!..

hahaha!tongue

döskön kille=)

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
Kirre
31 mars 2007 · 2 122 Inlägg

VAD PYSSLAR NI MED!

alla ska sitta i bilen (folk osm åkte taklucka)

får man ha så mörka rutor fram?

är det nyktert ikväll? blås här

De gick lite fort de där va?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
ironhead volvoraggare
3 april 2007 · 4 776 Inlägg

isakare skrev:
Efter att blivit stoppad på Tranebergsbron i 130 (50) av ensam civilt klädd polis i målad bil mitt i natten.
(Det här var innan poliserna kunde dra kortet vid vägkanten)

Polisen: " När man kört 30 km/h för fort drar dom in körkortet, vad som händer vid 70 km/h vet jag inte (tyst en lång stund)................. ha en trevlig kväll, och kör lungt hem"

hmmm han var inte så påläst asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
båge montör och hobby mekaniker
3 april 2007 · 2 672 Inlägg

åkte 740 i vara en kväll, svänger in på en "gata" och ser nåra brudar i en busskur som man ropar lite till, sen ser man snuten i slutet av "gatan" och dom stannar oss och säger: "d va en väldigt liten buss dehär va!?"

det blev 1000:- i böter för olovlig fordonstrafik..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
gym-mange
3 april 2007 · 46 Inlägg

master_lars skrev:
joo, man får överskrida hastighetsbegränsningen vid omkörning. Annars skulle det ju aldrig gå att köra om timmerlastbilar som ligger i 87 på 90 väg tex. Det skulle ta för lång tid och då blir det trafikfarligt.

neeeeeej man får inteeeeeee överskrida hastigheten, nånsin sen en 90skylt med tillägget "gäller ej vid omkörning"?
gör teoriprovet en gång till...

Volvo XC60 "Ocean race d4" (2015)
racing245
3 april 2007 · 144 Inlägg

hmm ja om polisen får köra 240 km/h för att komma ikapp en och man själv har kört 90 km/h för fort på 90 väg alltså (180) och man får bara en sur min och en gullig pratstund så vettefan *civilare* han hota mig även me att om ja rörde mig ur fläcken skulle han trycka ner mig i snö drivan , även om ja var stor som han sa det smile cool

Volvo 740 2JZ "Toyvon" (1989)
LaOff
3 april 2007 · 16 Inlägg

Jag blev sur o sa att dom stannade mig bara för jag körde jänkare. Och att om jag kört min mammas volvo hade dom inte stoppat mig. då sa dom:
- "Du har inte tänkt på att vi kanske stannar dig för att du är så söt?"
Jag vet inte om dom trodde jag var lättflirtad eller ngt. Ännu surare blev jag i alla fall!

Nobody´s perfect. But I´m pretty fucking close!
KenoshaMuscle
3 april 2007 ·

Blev stoppad en gång när jag körde utan huv o med TunnelRam med dubbla Holley600 med en Javelin SST -70.
Stod vid en korsning o förberedde en rejäl brännare, när plötsligt en man på cykel uppenbarade sig på passagerarsidan.
Det visade sig vara "Börje" (jag kallar honom så, för han heter d).

"Du, du får nog lägga på huven igen, annars kan folk ramla ner å bränna sig på avgasrören!"

Det var vår lokale polis som var ute o cyklade. smile Fick ingen bot, bara körde hem igen i sakta gemak.
Om ja la på huven? Näää......wink

Börje var alltid bra å ha å göra med. Körde om honom en gång vid ett senare tillfälle på E22:an, då i hans vita Spanar-Volvo med dubbla antenner därbak.
Gottoväl 150 förbi på 90 väg!

Visste inte d va han, såg den igen strax efter vid affären hemmavid. Radar o kamera o allt i bilen.
Han sa ingenting - Schysst kille!

Merclone Leg. Spådam
3 april 2007 · 816 Inlägg

KenoshaMuscle skrev:
Blev stoppad en gång när jag körde utan huv o med TunnelRam med dubbla Holley600 med en Javelin SST -70.
Stod vid en korsning o förberedde en rejäl brännare, när plötsligt en man på cykel uppenbarade sig på passagerarsidan.
Det visade sig vara "Börje" (jag kallar honom så, för han heter d).

"Du, du får nog lägga på huven igen, annars kan folk ramla ner å bränna sig på avgasrören!"

Det var vår lokale polis som var ute o cyklade. smile Fick ingen bot, bara körde hem igen i sakta gemak.
Om ja la på huven? Näää......wink

Börje var alltid bra å ha å göra med. Körde om honom en gång vid ett senare tillfälle på E22:an, då i hans vita Spanar-Volvo med dubbla antenner därbak.
Gottoväl 150 förbi på 90 väg!

Visste inte d va han, såg den igen strax efter vid affären hemmavid. Radar o kamera o allt i bilen.
Han sa ingenting - Schysst kille!

Snarare korkad. Du borde ju inte ha körkort ens.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
KenoshaMuscle
14 april 2007 ·

Ja du, Merclone (du sympatiske kille). Alla kan ju inte vara så bra som DU..... eller hur?

Tråkigt att andra ska lida för att DU blivit kränkt i en tidigare situation i ditt liv.....

Kommentera med insikt - inte med gallan - och du...............jag har IQ 126. Det är drygt 100 mer än vad du har (21 = tillräckligt för att andas)

good_year
14 april 2007 · 755 Inlägg

dom har frågat mig varför jag hade så dåligt däck mönster bak..(körde volvon så ni kankse förstår om ni ser bilderna)big_smile  det ryckte lite ur bagaget också med det sa dom inte något om hade stått och brännt gummi typ två minuter innann jag körde till en kompis och parkerade..

Senast redigerat av good_year (14 april 2007)

Tjuren
14 april 2007 · 142 Inlägg

ja man kan väl säga jag har vatt ute för lite under min korta tid i trafiken:P

När det va A-traktor tiden så blev man ju stannad titt som tätt..
Är en sträcka lite outside som man brukade köra på så man kunde dra på lite hem så va vi 2 st traktorer som drog och sen skulle vi raica lite men sen avbröts jag för de kom en skymd kurva..
Vilka tror ni stod 100 meter efter kruvan? Fabro Blå..
Fick blåsa mm..
Inga problem.. Körde 500meter vidare på vägen och blev stannade igen av 2 andra poliser då vi fick blåsa ytterliga en gång då polis frågade min kompis i andra traktorn om han körde F1?? Nä de gör jag inte, så snabbt går den inte sa han. NÄ de hoppas jag inte.. men dina däck är ju såna dääck.. hade han slicks..tongue hehe.. åkte du på böter.. 1600kr tror jag... kör sne vidare 2km på vägen och blir stannade IGEN!!!... hur stor e chansen.. då sa vi fan ska vi behöva blåsa igen.. o dom började tjabba me min polare om däcken iiiiigen.. tillslut kom den andre polisen som gett han böterna o dom tjabbade..tongue
De roliga va att jag haft nåra stolpskott till polis som bara stått o pratat me mig tills dom vatt klara utan o glo på min traktor.. o sista stoppet så va de en sån lärling, en het brud.. snackade me henne.. hon trodde fan de va en vanlig bil.. ja menar en kapad duett.. HALLÅ:....
Sen har man ju nu dom senaste 3 månaderna åkt på 2 st jääääävla böterslappar för säkerhetsbälte.. herregud.. är väl mina beskymmer om jag vill ha de eller inte.. men nu används de ALLTID..tongue (typ)¨
Västa av allt är väl att man är yrkeschaufför..tongue hehe

är de nån som vet hur mkt de blir i böter om man har tonade framrutor??

..,,Nilsson is over and out,,..
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay"
HoKkee
14 april 2007 · 845 Inlägg

jahapp då var de slut på de roliga då.. körkort, tack!tongue haha ;D

Eisenhut
14 april 2007 · 1 827 Inlägg

Grillexperten: Det är väl ändå staten som måste betala din sjukhusräkning om du blir en grönsak av att du har krockat utan bälte? smile

Allt hänger ihop serru.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang