Volvo s40 projekt

2014-03-17 Planering inför sommaren.
  • 71 Följare
  • 124 375 Visningar
  • Projektet avslutat 5 augusti 2015
boobza
4 november 2012 · 316 Inlägg

Norden_80 skrev:
de vart jävligt bra med de lakade delarna som du gjort. har läst igenom hela men fundera om du inte skall lacka instrumentpanelen med typ svart eller nå sen kanske en tak-vinge

men lycka till sedan att få körkortet sen hoppas vi på att dom inte kommer *** sig med åldern som dom pratar om här om dagarna på radion

Tack så mycket, hmm det är.väl typ svart? Jo takvinge skulle göra den snygg!  men som du säger så kan det bli svartare ska tänka på saken faktiskt!!

Mvh Robin
boobza
4 november 2012 · 316 Inlägg

Norden_80 skrev:
håller med sänk åldern i stället

hel rätt;)!

Mvh Robin
boobza
4 november 2012 · 316 Inlägg

eatsleeprace skrev:

Norden_80 skrev:
de vart jävligt bra med de lakade delarna som du gjort. har läst igenom hela men fundera om du inte skall lacka instrumentpanelen med typ svart eller nå sen kanske en tak-vinge

men lycka till sedan att få körkortet sen hoppas vi på att dom inte kommer *** sig med åldern som dom pratar om här om dagarna på radion

Vilket aldrig kommer att gå igenom, Sverige måste se över sin axel och titta på andra länder först. USA 16 år och du får köra person bil ... Så bättre vi har 18 år och sluta röra om i grytan hela tiden smile

exakt, när man e 25 känns det ju som en evighet kvar!!!

Mvh Robin
boobza
11 november 2012 · 316 Inlägg

Har skaffat mig ögonlock, dom ska in på lackning i veckan o sedan monteras på fort som vinden:) Tack ortus för en smidig affär!
Funderar även på att fixa USA blinkers med volvo original delar?
https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183930/183930-9c28bb31a485e382172198afa57342ea.jpg

Mvh Robin
boobza
11 november 2012 · 316 Inlägg

kolsvajansson skrev:
Kommer bli svinbra med ögonlocken! Men tycker att du kastar pengar i ån om du tänkt byta strålkastare;)

Tänkte göra det själv isåfall med typ nya lampor bara har sett andra som gjort det smile

Mvh Robin
boobza
14 november 2012 · 316 Inlägg

Emil16 skrev:
ser bra ut detta prem lagd

tack så mycket det uppskattas!!smile

Mvh Robin
boobza
15 november 2012 · 316 Inlägg

eatsleeprace skrev:
Jag tror att du hade gillat OZ Racing Ultraggera 17" eller 18" fälgar på din bil smile

det hade varit riktigt najs !!!!smile

Mvh Robin
boobza
18 november 2012 · 316 Inlägg

amoreex skrev:
Ser trevligt ut skall följa smile
Blir det något ljud bygge? smile

Nja, inte planerat har helt ok system men det är nog inte omöjligt!
-Clarion headunit
-JL audio TR650-CSI i framdörrarna.
-JL Audio TR400-CXI i insr. brädan.
-Kicker diskanter i A-stolparna.
-MaxGear 2x10 i bagaget
-MaxGear slutsteg

Mvh Robin
boobza
18 november 2012 · 316 Inlägg

amoreex skrev:

boobza skrev:

amoreex skrev:
Ser trevligt ut skall följa smile
Blir det något ljud bygge? smile

Nja, inte planerat har helt ok system men det är nog inte omöjligt!
-Clarion headunit
-JL audio TR650-CSI i framdörrarna.
-JL Audio TR400-CXI i insr. brädan.
-Kicker diskanter i A-stolparna.
-MaxGear 2x10 i bagaget
-MaxGear slutsteg

Jamen dåså har inte sett  något i tråden kan vara därför man reagera smile

Ska lägga upp bilder på det snart!! smile tack för tipset!

Mvh Robin
boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

Har äntligen fått mina ögonlock från lackeringen. Rör sig sakta framåt med projektet. Har lite grejer som ska på i helgen bla R emblem och T4 emblem där bak! Bilen fick sig även en lite dusch smile

Har ett litet problem frontspoilern skrapar i väldigt mycket i gupp även fast jag kör sakta vet inte om jag vågar sänka bilen??

Ville bara visa hur smutsig den va helt onödigt men för skojs skull smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183930/183930-b175f36ba945aaada603ba0fa163ce69.jpg
Här förbereds inför montering av ögonlocken, även en bild på motorn är rent o fint:)
https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183930/183930-e348c374e07657a870c96d156de368ee.jpg
Här är dom monterade blev sjukt bra är skit nöjd!! TACK ORTUS!!!!
https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183930/183930-ea5f2713536604caa8dd478c466c485a.jpg
Här en till så nöjd!! Dock sitter Höger fram lyktan snett hmm ska åtgärda detta i helgen förmodligen!
https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183930/183930-a937fafc26b9e2a922e43c74152d3cb5.jpg

Mvh Robin
boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

Pall3 skrev:
Är tyvärr många bilar som ser ut så denna tid av året big_smile

Blev bra med ögonlocken smile

Ja tyvärr haha redan smutsiga. Ja det blev det!! big_smile

Mvh Robin
boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

kolsvajansson skrev:
blev bra med ögonlocken du! om det slår i får du väl börja sicksacka över guppen eller försöka ta omvägar där man slipper den;)

Sicksarar lite nu men typ gupp överallt i stan nu, massa byggen det jag e rädd för sad

Mvh Robin
boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

marcus80 skrev:

boobza skrev:
Har äntligen fått mina ögonlock från lackeringen. Rör sig sakta framåt med projektet. Har lite grejer som ska på i helgen bla R emblem och T4 emblem där bak! Bilen fick sig även en lite dusch smile

Du sätter inte t4 och r emblem på en 2.0T. Det ser bara billigt ut tyvärr.
Med vänlig hälsning, Marcus.

Okej Tack så mycket får fundera på det men i grillen då? smile

Mvh Robin
boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

LimpanS skrev:

boobza skrev:
Har äntligen fått mina ögonlock från lackeringen. Rör sig sakta framåt med projektet. Har lite grejer som ska på i helgen bla R emblem och T4 emblem där bak! Bilen fick sig även en lite dusch smile

Har ett litet problem frontspoilern skrapar i väldigt mycket i gupp även fast jag kör sakta vet inte om jag vågar sänka bilen??

Håller med killen som hann före mig.. Om det är en 2.0T du har så håll dig till 2.0T emblem eller kör emblemfritt. S40 finns inte som R-version, och alla som vet det kommer bara fnysa åt dig tyvärr.. Klagar sällan på andras projekt, men här känner jag att jag måste säga mitt då jag finner det ytterst irriterande med emblemtrimmade bilar!

Angående frontspoilern så är det bara till att vänja sig.. Lågt är snyggt, men sen jag köpte Subban har jag själv fått börja sicksacka över farthinder och planera min körning i stan. Coilovers <3

För övrigt ser bilen bra ut, alltid kul med folk som börjar med denna hobby i tidig ålder!

Limpan

Tack så mycket för att du säger blir nog inget med det då, Men R emblem i grillen då? Tänkte sätta dit R emblemen bara för att det kommer bli twin pipe förmodligen har sett andra som gjort det! Jag funderar på att snnka med 40/40 smile

Mvh Robin
boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

marcus80 skrev:

boobza skrev:

marcus80 skrev:

Du sätter inte t4 och r emblem på en 2.0T. Det ser bara billigt ut tyvärr.
Med vänlig hälsning, Marcus.

Okej Tack så mycket får fundera på det men i grillen då? smile

I grillen? Vad tänker du där?

http://www.buz.no/per/v70_r_awd_1999_xc … _500px.jpg något såhär!

Mvh Robin
boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

LimpanS skrev:
Om du nu vill ha något kul emblem så köp ett R-Design emblem istället. Det är bara R-bilar som har R-emblem. Lite motsägelsefullt eftersom jag själv haft en S70 med R-emblem i grillen, men jag förstod till slut kritiken smile

Okej får bli så eller bara låta det vara original ? smile

Mvh Robin
boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

kolsvajansson skrev:

boobza skrev:

marcus80 skrev:

I grillen? Vad tänker du där?

http://www.buz.no/per/v70_r_awd_1999_xc … _500px.jpg något såhär!

gör du som du vill...men personligen tycker jag att emblemlöst är snyggast!wink

Får nog bli så smile))

Mvh Robin
boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

LimpanS skrev:

boobza skrev:

LimpanS skrev:
Om du nu vill ha något kul emblem så köp ett R-Design emblem istället. Det är bara R-bilar som har R-emblem. Lite motsägelsefullt eftersom jag själv haft en S70 med R-emblem i grillen, men jag förstod till slut kritiken smile

Okej får bli så eller bara låta det vara original ? smile

Själv tycker jag det är snyggast utan emblem, men ett tips är att inte lyssna allt för mycket på oss andra. Det är din bil och det är bara du som ska vara nöjd med den. Testa dig fram!

Ja det e sant men ni verkar "rutinerade" hehe, något annat tips?

Mvh Robin
boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

LimpanS skrev:
Haha, det gäller att hitta en balans. Ta åt dig kritiken men gör inte alltid som folk säger. När det gäller emblem så spelar det ingen roll hur snyggt det än är med R-emblem; falsk marknadsföring är inte coolt!

tänkte mer R som e Robin hhehe

Mvh Robin
boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

kolsvajansson skrev:

boobza skrev:

LimpanS skrev:

Själv tycker jag det är snyggast utan emblem, men ett tips är att inte lyssna allt för mycket på oss andra. Det är din bil och det är bara du som ska vara nöjd med den. Testa dig fram!

Ja det e sant men ni verkar "rutinerade" hehe, något annat tips?

gör som du själv vill och skit i alla andras kritik?wink

Sant juu men ändå man vill inte ha en bil som folk inte gillar smile

Mvh Robin
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang