Volvo s40 projekt

2014-03-17 Planering inför sommaren.
  • 71 Följare
  • 124 575 Visningar
  • Projektet avslutat 5 augusti 2015
boobza
18 november 2012 · 316 Inlägg

amoreex skrev:
Ser trevligt ut skall följa smile
Blir det något ljud bygge? smile

Nja, inte planerat har helt ok system men det är nog inte omöjligt!
-Clarion headunit
-JL audio TR650-CSI i framdörrarna.
-JL Audio TR400-CXI i insr. brädan.
-Kicker diskanter i A-stolparna.
-MaxGear 2x10 i bagaget
-MaxGear slutsteg

Mvh Robin
amoreex
18 november 2012 · 2 712 Inlägg

boobza skrev:

amoreex skrev:
Ser trevligt ut skall följa smile
Blir det något ljud bygge? smile

Nja, inte planerat har helt ok system men det är nog inte omöjligt!
-Clarion headunit
-JL audio TR650-CSI i framdörrarna.
-JL Audio TR400-CXI i insr. brädan.
-Kicker diskanter i A-stolparna.
-MaxGear 2x10 i bagaget
-MaxGear slutsteg

Jamen dåså har inte sett  något i tråden kan vara därför man reagera smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
boobza
18 november 2012 · 316 Inlägg

amoreex skrev:

boobza skrev:

amoreex skrev:
Ser trevligt ut skall följa smile
Blir det något ljud bygge? smile

Nja, inte planerat har helt ok system men det är nog inte omöjligt!
-Clarion headunit
-JL audio TR650-CSI i framdörrarna.
-JL Audio TR400-CXI i insr. brädan.
-Kicker diskanter i A-stolparna.
-MaxGear 2x10 i bagaget
-MaxGear slutsteg

Jamen dåså har inte sett  något i tråden kan vara därför man reagera smile

Ska lägga upp bilder på det snart!! smile tack för tipset!

Mvh Robin
KBAragger
18 november 2012 · 961 Inlägg

ser fint ut, ska följas smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

Har äntligen fått mina ögonlock från lackeringen. Rör sig sakta framåt med projektet. Har lite grejer som ska på i helgen bla R emblem och T4 emblem där bak! Bilen fick sig även en lite dusch smile

Har ett litet problem frontspoilern skrapar i väldigt mycket i gupp även fast jag kör sakta vet inte om jag vågar sänka bilen??

Ville bara visa hur smutsig den va helt onödigt men för skojs skull smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183930/183930-b175f36ba945aaada603ba0fa163ce69.jpg
Här förbereds inför montering av ögonlocken, även en bild på motorn är rent o fint:)
https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183930/183930-e348c374e07657a870c96d156de368ee.jpg
Här är dom monterade blev sjukt bra är skit nöjd!! TACK ORTUS!!!!
https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183930/183930-ea5f2713536604caa8dd478c466c485a.jpg
Här en till så nöjd!! Dock sitter Höger fram lyktan snett hmm ska åtgärda detta i helgen förmodligen!
https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183930/183930-a937fafc26b9e2a922e43c74152d3cb5.jpg

Mvh Robin
Pall3
22 november 2012 · 137 Inlägg

Är tyvärr många bilar som ser ut så denna tid av året big_smile

Blev bra med ögonlocken smile

boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

Pall3 skrev:
Är tyvärr många bilar som ser ut så denna tid av året big_smile

Blev bra med ögonlocken smile

Ja tyvärr haha redan smutsiga. Ja det blev det!! big_smile

Mvh Robin
kolsvajansson
22 november 2012 · 875 Inlägg

blev bra med ögonlocken du! om det slår i får du väl börja sicksacka över guppen eller försöka ta omvägar där man slipper den;)

boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

kolsvajansson skrev:
blev bra med ögonlocken du! om det slår i får du väl börja sicksacka över guppen eller försöka ta omvägar där man slipper den;)

Sicksarar lite nu men typ gupp överallt i stan nu, massa byggen det jag e rädd för sad

Mvh Robin
kolsvajansson
22 november 2012 · 875 Inlägg

boobza skrev:

kolsvajansson skrev:
blev bra med ögonlocken du! om det slår i får du väl börja sicksacka över guppen eller försöka ta omvägar där man slipper den;)

Sicksarar lite nu men typ gupp överallt i stan nu, massa byggen det jag e rädd för sad

märkte det med min s40...jkpg är ingen bra stad för låga bilar:P får se hur det kommer gå för bmw sen;)

marcus80 Sir
22 november 2012 · 935 Inlägg

boobza skrev:
Har äntligen fått mina ögonlock från lackeringen. Rör sig sakta framåt med projektet. Har lite grejer som ska på i helgen bla R emblem och T4 emblem där bak! Bilen fick sig även en lite dusch smile

Du sätter inte t4 och r emblem på en 2.0T. Det ser bara billigt ut tyvärr.
Med vänlig hälsning, Marcus.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
LimpanS
22 november 2012 · 351 Inlägg

boobza skrev:
Har äntligen fått mina ögonlock från lackeringen. Rör sig sakta framåt med projektet. Har lite grejer som ska på i helgen bla R emblem och T4 emblem där bak! Bilen fick sig även en lite dusch smile

Har ett litet problem frontspoilern skrapar i väldigt mycket i gupp även fast jag kör sakta vet inte om jag vågar sänka bilen??

Håller med killen som hann före mig.. Om det är en 2.0T du har så håll dig till 2.0T emblem eller kör emblemfritt. S40 finns inte som R-version, och alla som vet det kommer bara fnysa åt dig tyvärr.. Klagar sällan på andras projekt, men här känner jag att jag måste säga mitt då jag finner det ytterst irriterande med emblemtrimmade bilar!

Angående frontspoilern så är det bara till att vänja sig.. Lågt är snyggt, men sen jag köpte Subban har jag själv fått börja sicksacka över farthinder och planera min körning i stan. Coilovers <3

För övrigt ser bilen bra ut, alltid kul med folk som börjar med denna hobby i tidig ålder!

Limpan

Senast redigerat av LimpanS (22 november 2012)

Lexus IS250 "Executive" (2006)
boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

marcus80 skrev:

boobza skrev:
Har äntligen fått mina ögonlock från lackeringen. Rör sig sakta framåt med projektet. Har lite grejer som ska på i helgen bla R emblem och T4 emblem där bak! Bilen fick sig även en lite dusch smile

Du sätter inte t4 och r emblem på en 2.0T. Det ser bara billigt ut tyvärr.
Med vänlig hälsning, Marcus.

Okej Tack så mycket får fundera på det men i grillen då? smile

Mvh Robin
eatsleeprace
22 november 2012 ·

Låt din grill vara som den är, ser bra ut smile

boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

LimpanS skrev:

boobza skrev:
Har äntligen fått mina ögonlock från lackeringen. Rör sig sakta framåt med projektet. Har lite grejer som ska på i helgen bla R emblem och T4 emblem där bak! Bilen fick sig även en lite dusch smile

Har ett litet problem frontspoilern skrapar i väldigt mycket i gupp även fast jag kör sakta vet inte om jag vågar sänka bilen??

Håller med killen som hann före mig.. Om det är en 2.0T du har så håll dig till 2.0T emblem eller kör emblemfritt. S40 finns inte som R-version, och alla som vet det kommer bara fnysa åt dig tyvärr.. Klagar sällan på andras projekt, men här känner jag att jag måste säga mitt då jag finner det ytterst irriterande med emblemtrimmade bilar!

Angående frontspoilern så är det bara till att vänja sig.. Lågt är snyggt, men sen jag köpte Subban har jag själv fått börja sicksacka över farthinder och planera min körning i stan. Coilovers <3

För övrigt ser bilen bra ut, alltid kul med folk som börjar med denna hobby i tidig ålder!

Limpan

Tack så mycket för att du säger blir nog inget med det då, Men R emblem i grillen då? Tänkte sätta dit R emblemen bara för att det kommer bli twin pipe förmodligen har sett andra som gjort det! Jag funderar på att snnka med 40/40 smile

Mvh Robin
marcus80 Sir
22 november 2012 · 935 Inlägg

boobza skrev:

marcus80 skrev:

boobza skrev:
Har äntligen fått mina ögonlock från lackeringen. Rör sig sakta framåt med projektet. Har lite grejer som ska på i helgen bla R emblem och T4 emblem där bak! Bilen fick sig även en lite dusch smile

Du sätter inte t4 och r emblem på en 2.0T. Det ser bara billigt ut tyvärr.
Med vänlig hälsning, Marcus.

Okej Tack så mycket får fundera på det men i grillen då? smile

Inga r emblem eller sånt. Fördärvar mer än vad det gör nytta på bilar som inte har det original. Själv kör jag emblemlöst på alla bilar för tycker det är snyggare.

Senast redigerat av marcus80 (22 november 2012)

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

marcus80 skrev:

boobza skrev:

marcus80 skrev:

Du sätter inte t4 och r emblem på en 2.0T. Det ser bara billigt ut tyvärr.
Med vänlig hälsning, Marcus.

Okej Tack så mycket får fundera på det men i grillen då? smile

I grillen? Vad tänker du där?

http://www.buz.no/per/v70_r_awd_1999_xc … _500px.jpg något såhär!

Mvh Robin
LimpanS
22 november 2012 · 351 Inlägg

Om du nu vill ha något kul emblem så köp ett R-Design emblem istället. Det är bara R-bilar som har R-emblem. Lite motsägelsefullt eftersom jag själv haft en S70 med R-emblem i grillen, men jag förstod till slut kritiken smile

http://www.volvopartshop.com/ekmps/shops/tmsvolvo/images/-r-design-grille-badge-s40-v50-c30-5095-p.jpg

Senast redigerat av LimpanS (22 november 2012)

Lexus IS250 "Executive" (2006)
kolsvajansson
22 november 2012 · 875 Inlägg

boobza skrev:

marcus80 skrev:

boobza skrev:

Okej Tack så mycket får fundera på det men i grillen då? smile

I grillen? Vad tänker du där?

http://www.buz.no/per/v70_r_awd_1999_xc … _500px.jpg något såhär!

gör du som du vill...men personligen tycker jag att emblemlöst är snyggast!wink

boobza
22 november 2012 · 316 Inlägg

LimpanS skrev:
Om du nu vill ha något kul emblem så köp ett R-Design emblem istället. Det är bara R-bilar som har R-emblem. Lite motsägelsefullt eftersom jag själv haft en S70 med R-emblem i grillen, men jag förstod till slut kritiken smile

Okej får bli så eller bara låta det vara original ? smile

Mvh Robin
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang