2667
Sök

SMAKRÅD: Extraljus på Golf mk2??

11 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
Halloj

Funderar på att montera lite extra ljuskräm nu när mörket börjar göra sig till känna. Heljuset på Golfen är värdelöst!

Hade en tanke om att montera allt på vanlig regskylt-hållare. nu till den kosmetiska frågan, vad blir snyggast. 2 är kanske kaxigt eller 3 lampor? kanske ljusramp me 4 smålampor. roll

Vet att störra strålkastare med rund öppning ger bäst ljusbild! Passar säkert bäst på golfen också..

Alla tips är välkomna!!

42 Inlägg
22 oktober 2012
snyggast blir det gti grillen alltså original extraljus. Hade det på en gammal golf och gav rätt bra ljus då jag körde mycket i skogen med den. Man borde kunna montera xenon på dom och då borde ge ännu bättre ljus.

4 637 Inlägg
22 oktober 2012
Två runda Bosch vitt glas med den svarta snygga rallyeplastkåpan som skyddar när du inte använder dem. Snyggast och bäst ljus. Finns på t ex Mekonomen.

Ramper med små lampor är varken effektivt men väldigt feminimt.
Senast redigerat av Navkapsel (22 oktober 2012)

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
22 oktober 2012
Designmässigt så passar nog Bosch Big Knick bäst. Dock är jag personligen lite ovän med ljusbilden som blir i dom, men det är ju en smaksak.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

4 637 Inlägg
22 oktober 2012
AD_ skrev:
Designmässigt så passar nog Bosch Big Knick bäst. Dock är jag personligen lite ovän med ljusbilden som blir i dom, men det är ju en smaksak.

Sådana jag tipsade om, snygga! Hur är ljusbilden? Funderar sj på såna...

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
22 oktober 2012
Navkapsel skrev:
AD_ skrev:

Sådana jag tipsade om, snygga! Hur är ljusbilden? Funderar sj på såna...

En polare hade sånna konverterade med 35w xenon och de blev nästan för punktaktiga för min smak. De spred inte riktigt ljuset som jag ville. Jag tror han hade 2 pencil och 1 fjärr, så det blev lite halv konstigt. 3 fjärr borde vara bättre.

Rekomenderar annars denna tråd. Här finns svaren på det mesta inom xenon och extraljus smile:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3450559

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

11 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
Tack för alla svar!! big_smile Det blev ett par billiga ljus från biltema som jag rev av ramen på. Är faktiskt riktigt nöjd! Tanken blir nu att sätta i 100w istället för 55w. Borde väl lysa lite i alla fall. Installerade dock relä som klarar 100w när jag ändå var i farten så att det bara att byta säkring sen innan jag byter upp mig till 100w smile

Såhär blev resultatet;

http://www.garaget.org/?car=310007&image=2935157

Sök