Så istället för att sitta & deppa så var jag iväg & köpte lite galon till instrumentbrädan. Brädan var rätt sprucken & dålig förövrigt så det var nog på hög tid att göra något åt den. Så slut resultatet blev så här:
Alla veck är inte någon miss utan brädan ligger lite knepigt & sprickorna "lyser" igenom, men tanken var att det skulle räta till sig när den limmas på plats.
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Du tror inte det hade vart snyggare att slita av all den gamla vinylen och lacka brädan i bilens lack? Brukar ju vara standard problem på dessa att brädan är sliten!
Är det någon som vet var man kan köpa flexibel aluminium rör/slang som är 40 mm invändigt. Som ska användas till kupèvärmen. Hittade på biltema men dom har bara i halv meters bitar skulle vilja ha i meter vara i stället.
Senast redigerat av HG_ (30 juni 2013)
Hej va ljuvligt med renblästrade pryttlar!!! Kör hårt, det tar sig!!!
Det har tagit emot, men nu är det slutspurt. Jag tänkte att jag skulle bli färdig med plåt delen i veckan. Sen får jag se om jag hinner med spacklingen åxå.
En liten snabb uppdatering Rensade ur i knutkorset lite. En del små grus La nållager & hus i ett avfettnings bad ett par timmar, polerade upp & rensade. Pillade i alla nålar igen & smörjde in lite med nytt fett.
Uppdatering Hållit på några timmar idag men tycker inte jag kommer någon vart Langade in kardan & började med att täcka tunneln med plåt Fick ta & sprätta igen efter att jag insåg att det blev för tajt så jag kunde inte få ur kardan Så det blev så här. (Inte riktigt vad jag hade tänkt mig. men det mesta av kardantunneln täcks ju av framsoffan. )
Efter att lagt en del tid på detta (in princip halva dagen.) så fortsatte jag med att täcka sidan av torpedväggen. (Det blev ju bättre.)
När detta blev färdigt var det dags att fortsätta upp med kardantunneln på torpeden
Så här näst får jag se hur det blir med värmepaketet, blir nog till att förlänga kanalen lite så allt får plats.
& om det finns någon som är sugen på resterande kardan som det sitter en b20 "infästning" + en yoke från en opel GSE -77 aoutomat. Så har jag detta fram till lördag sen åker det i soperna.
Målning av framvagnsdelarna kommer att ske inom kort eftersom lokalen skulle städas så fick jag vänta till imorgon.
Senast redigerat av HG_ (3 juli 2013)
Då så grabbsingar & tösingar en liten lätt uppdatering. Började dagen med att hänga upp alla framvagnsdetaljer för målning.
Efter att detta blev klart så var det dags att "hälla" på lite grundfärg med sprutan.
(& eftersom jag själv målar så har jag lite svårt att ta lite bilder under aktens gång. )
När detta var färdigt så var det lite svetsar dags igen då. ( tvungen att käka emellan åxå.)
Det blev inte så mycket fotande. så jag går över till när jag "lappat" färdigt ena sidan.
Blev ett j---a lappande men eftersom jag ändå ska helsvetsa under när jag plockat ur motor & låda så tror jag det ska fungera. ( Man har ju tyvärr inte några krymp & sträck maskiner & engelska hjul.)
Försökte att få till värmepaketet åxå under instrument brädan så jag använde den gammla plåten, men när jag var färdig så kom jag på en annan ide istället Men det tar vi imorgon.
& några bilder på grillen som jag trodde inte var så farlig, men efter att ha blästrat den.
& en bild på hur bromstrummorna kommer att se ut
& sedan har jag börjat lite med dörrsidorna.
& mer kommer imorgon
Senast redigerat av HG_ (4 juli 2013)