2558
Sök

Dörrstopp volvo 850 besiktning

Dumpersförare.
970 Inlägg
3 november 2012
Skärmen kan ju få på fan om dörren åker upp hastigt. har hänt på min sen förra ägaren. Har blivit lite intryckt då dörren kommer på listen

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Fullvärdig medlem i NordicR
119 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
VolvoCoffe skrev:
Skärmen kan ju få på fan om dörren åker upp hastigt. har hänt på min sen förra ägaren. Har blivit lite intryckt då dörren kommer på listen

OFTAST öppnar ja dörren och sen håller ja i den så den inte far upp hastigt, gör numera det på alla bilar xD

Go Hard Or Go Home

Saabifierad
2 031 Inlägg
4 november 2012
Det kommer du med 100 procents säkerhet inte få någon anmärkning på då det inte rör säkerheten. Det är irriterande jag vet när dörren blir så men som sagt inget att oroa sig för mer än att man måste tänka på det när man parkerar nära andra bilar så dörren inte flyger upp i dem tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

119 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
Slash skrev:
Det kommer du med 100 procents säkerhet inte få någon anmärkning på då det inte rör säkerheten. Det är irriterande jag vet när dörren blir så men som sagt inget att oroa sig för mer än att man måste tänka på det när man parkerar nära andra bilar så dörren inte flyger upp i dem tongue

precis vad ja tänkte, det äventyrar ju ingens säkerhet eftersom den går o stänga som man ska och den stannar dock längst ut tongue

Go Hard Or Go Home

Saab älskare!
4 597 Inlägg
4 november 2012
Det är vanligt fel det där, stoppet går av på mitten, bara byta, men det är inget besiktningen kommer o klaga på! smile

119 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
Funkiee skrev:
Det är vanligt fel det där, stoppet går av på mitten, bara byta, men det är inget besiktningen kommer o klaga på! smile

har inte kunskap till att fixa de själv, men ska fixa det till nästa säsong smile

Go Hard Or Go Home

Saab älskare!
4 597 Inlägg
4 november 2012
Du tar loss dörrsidan o lossar 2 muttar o nån mutter i karossen, gjorde det på polarens s70, inte alls svårt, bara kolla hur allt sitter smile

119 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
Funkiee skrev:
Du tar loss dörrsidan o lossar 2 muttar o nån mutter i karossen, gjorde det på polarens s70, inte alls svårt, bara kolla hur allt sitter smile

okej, men ja måste byta stoppet då? har inte tillgång till riktigt garage, men de går väl o göra i farsans lilla garage big_smile

Go Hard Or Go Home

2 763 Inlägg
4 november 2012
jocke855R skrev:
Funkiee skrev:

okej, men ja måste byta stoppet då? har inte tillgång till riktigt garage, men de går väl o göra i farsans lilla garage big_smile

Bara att byta smile du  behöver ju inte ta bort dörren för att fixa de smile

Volvo - For Life

119 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
jocke855R skrev:
Funkiee skrev:

okej, det är det ja vatt rädd att ja måste göra, men bara leta fram en kompis som kan bilar, så man inte gör fel samtidigt som man lär sig.. även om man säger "man lär sig av sina misstag" smile

Go Hard Or Go Home

2 763 Inlägg
4 november 2012
jocke855R skrev:
BOLIN_ skrev:
jocke855R skrev:

okej, det är det ja vatt rädd att ja måste göra, men bara leta fram en kompis som kan bilar, så man inte gör fel samtidigt som man lär sig.. även om man säger "man lär sig av sina misstag" smile

Låter bra! smile

Volvo - For Life

119 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
jocke855R skrev:
BOLIN_ skrev:

Låter bra! smile

är inte så super duktig på bilar, dem ska bara funka big_smile haha, nejmen, vill lära mig men samtidigt blir jag osäker på hur ja ska göra hmm men har lite folk runt mig som kan smile

Go Hard Or Go Home

Saab älskare!
4 597 Inlägg
4 november 2012
går inte o göra något misstag smile

119 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
Funkiee skrev:
går inte o göra något misstag smile

haha säg inte de big_smile

Go Hard Or Go Home

1 319 Inlägg
4 november 2012
Haft ett antal 850 och några v70 och det stoppet har varit trasigt på alla utav dom och dom har alltid rullat igenom bes..

_----------'

119 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
sleepyoh skrev:
Haft ett antal 850 och några v70 och det stoppet har varit trasigt på alla utav dom och dom har alltid rullat igenom bes..

okej, en som testat och lyckats då ju tongue
även om vad ja förståt, ska det inte va några problem eftersom det inte påverkar säkerheten

Go Hard Or Go Home

98 Inlägg
4 november 2012
jocke855R skrev:
sleepyoh skrev:

även om vad ja förståt, ska det inte va några problem eftersom det inte påverkar säkerheten

Skriv gärna tillbaks när du gjort bes, ifall andra har samma fråga så har du svaret.
Det enda hot du utgör är att repa lacken på andra bilar vid trånga parkeringar smile

119 Inlägg
5 november 2012
Trådstartare
volvojonnie skrev:
jocke855R skrev:
sleepyoh skrev:

Skriv gärna tillbaks när du gjort bes, ifall andra har samma fråga så har du svaret.
Det enda hot du utgör är att repa lacken på andra bilar vid trånga parkeringar smile

om ja kommer ihåg de så gör ja de smile

Go Hard Or Go Home

Sök