3842
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 082 921 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
1 090 Inlägg
6 januari 2015
#2021
blir diesel automat för min del om jag byter, .. hoppas till sommaren smile .. gillar Volvo, men man vet ju inte vad som dyker upp då.


380 Inlägg
6 januari 2015
#2022
Absolut, har haft 7 andra fabrikat på dom 16 bilarna som jag ägt.
Men brukar trilla tillbaka till Volvo igen.


1 090 Inlägg
6 januari 2015
#2023
Volvo är ju ett säkert och bra bilval smile ..  sen finns det mycket tillbehör.

men är du nöjd med V60n?


380 Inlägg
6 januari 2015
#2024
Är super nöjd,
å kan nästa säkert säga att nästa bil kommer bli en v60 igen.


1 090 Inlägg
6 januari 2015
#2025
trevligt smile har faktiskt aldrig hört något negativt om V60n, har säkert 4-5vänner som har sånna. 
många har D4an, verkar gå riktigt bra.


380 Inlägg
6 januari 2015
#2026
Är inga raketer men går billigt, å upplevs ganska starka med sin 400nm vid 1500rpm.


1 090 Inlägg
6 januari 2015
#2027
men det finns 2 olika? en D4a har 163hk och en D4 awd har 181hk, hur kommer det sig?


2 030 Inlägg
6 januari 2015
#2028
Får lov att slänga in en kommentar i V60-pratandet här wink
Den nya S60n ni länkade till tidigare  med 450hk vore ju väldigt trevligt att ha,  ännu roligare som en V60 då roll

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

Tokig 08a
1 019 Inlägg
6 januari 2015
#2029
sänkte bilen när jag endå va tvungen o byta dämpare fick allt för samma pengar som bara stötdämparna fram hos volvo tongue

åker typ transporter och ford transit i jobbet skönt o se över taken på bilarna big_smile


1 804 Inlägg
6 januari 2015
#2030
Var inge bra att börja prata V60 Polestar... En timme med youtube klipp och lite koll på blocket blev ju "måste ha" känslan enorm. tongue Blir att leva snålt och Jobba mycket övertid tror jag wink
Senast redigerat av JimBo__ (6 januari 2015)

Meguiars_sverige

380 Inlägg
6 januari 2015
#2031
D3 my2012 har samma motor heter D4 my2013. D5204T3 dom är på 2 liter å har 163hk
D3 my2013-2015 är på 135hk 350nm.
D4awd är på 2,4l å är egentligen en D5 motor med mindre effekt. 2013-2014 så lämnade dom 163hk.
När den nya D4e motorn ( vea 4 cylindrig) lämnade 181hk, så valde dom att öka effekten på D4 awd till 181 också.

2013 D4 163hk, 5 cylindrig.
2013 D4 awd 163hk 5 cylindrig.
2014 D4 163hk 5 cylindrig.
2014 D4 awd 163hk 5 cylindrig.
2014 D4e 181hk 4 cylindrig.
2115 D4e 181hk 4 cylindrig.
2015 D4 awd 181hk 4 cylindrig.

Blev lite rörigt, men hoppas att det gav dig klarhet.
Senast redigerat av M__B (6 januari 2015)


380 Inlägg
6 januari 2015
#2032
JimBo__ skrev:
Var inge bra att börja prata V60 Polestar... En timme med youtube klipp och lite koll på blocket blev ju "måste ha" känslan enorm. tongue Blir att leva snålt och Jobba mycket övertid tror jag wink

Hahaha big_smile känner det samma, är helt såld på den bilen nu.
Du får ordna dig en provkörning å se om du blir lika imponerad som jag blev.
Senast redigerat av M__B (6 januari 2015)


Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
#2033
Just ja, det var införandet av VEA-motorerna som gjorde det jävligt snurrigt. Men det verkar lovande däremot, folk verkar riktigt nöjda med den.

Tada.wav

1 090 Inlägg
6 januari 2015
#2034
M__B skrev:
D3 my2012 har samma motor heter D4 my2013. D5204T3 dom är på 2 liter å har 163hk
D3 my2013-2015 är på 135hk 350nm.
D4awd är på 2,4l å är egentligen en D5 motor med mindre effekt. 2013-2014 så lämnade dom 163hk.
När den nya D4e motorn ( vea 4 cylindrig) lämnade 181hk, så valde dom att öka effekten på D4 awd till 181 också.

2013 D4 163hk, 5 cylindrig.
2013 D4 awd 163hk 5 cylindrig.
2014 D4 163hk 5 cylindrig.
2014 D4 awd 163hk 5 cylindrig.
2014 D4e 181hk 4 cylindrig.
2115 D4e 181hk 4 cylindrig.
2015 D4 awd 181hk 4 cylindrig.

Blev lite rörigt, men hoppas att det gav dig klarhet.

snyggt! tackar! big_smile


380 Inlägg
6 januari 2015
#2035
BlueScreeen skrev:
Får lov att slänga in en kommentar i V60-pratandet här wink
Den nya S60n ni länkade till tidigare  med 450hk vore ju väldigt trevligt att ha,  ännu roligare som en V60 då roll

Ska bli kul å se om denna motor kommer ut i produktion, å vad den kommer att lämna då, tror ju inte det kommer att bli några 450hk i den, om den börjar säljas.


Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
#2036
Finns inte en chans att den kommer lämna 450hk. Möjligt om Polestar skulle få chansen att leverera oändligt antal bilar men jag tror 300+ är det absoluta max vi kommer få se från Volvo. Förhoppningsvis dyker det upp lite fler optimeringsmöjligheter än vad som finns idag.

Sedan kan man ju alltid spekulera i förbrukning på 450hk i realiteten, 0-100km/h och annat.

Tada.wav

380 Inlägg
6 januari 2015
#2037
hyrbil skrev:
Just ja, det var införandet av VEA-motorerna som gjorde det jävligt snurrigt. Men det verkar lovande däremot, folk verkar riktigt nöjda med den.

Vea Är absolut en trevlig motor, men jag är lite kluven.
Den är lite mer som en bensin turbo å köra. Positivt när man kör inspirerande då den drar högt upp i registret.
Men har inte samma goa motorkaraktär som dom 5 cylindriga med det massiva bottevridet som är skönt vid vanlig körning.
Och motorljudet, vea låter som en Toyota corolla när man varvar den.


Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
#2038
Ja det får ju gärna vara fördelat väl över hela registret isåfall, bra drag genom hela. Är väl lite det som Polestar generellt hjälper till med men ändå.
Var det inte snack om trecylindriga i framtiden?

Tada.wav

380 Inlägg
6 januari 2015
#2039
hyrbil skrev:
Finns inte en chans att den kommer lämna 450hk. Möjligt om Polestar skulle få chansen att leverera oändligt antal bilar men jag tror 300+ är det absoluta max vi kommer få se från Volvo. Förhoppningsvis dyker det upp lite fler optimeringsmöjligheter än vad som finns idag.

Sedan kan man ju alltid spekulera i förbrukning på 450hk i realiteten, 0-100km/h och annat.

Vea T6 4cylindrar 2liter, finns ju redan och den lämnar ju 306hk
Så jag skulle tro att den kommer hamna på ca350hk


83 Inlägg
6 januari 2015
#2040
Finns inte en chans att hänga med i diskussionerna här, men jag lutar mig tillbaks och börjar gå igenom de senaste sidorna. big_smile

Inget roligt paket till mig ännu. Låter morgondagen gå också innan jag börjar ana oråd.

Mycket härj, lite verkstad!


Sök