Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)
Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer
Ja det får ju gärna vara fördelat väl över hela registret isåfall, bra drag genom hela. Är väl lite det som Polestar generellt hjälper till med men ändå. Var det inte snack om trecylindriga i framtiden?
450hk är ju ett samarbete med Polestar och visst var det en hybridvariant?!!! Vill man ha trevligt ljud får man plocka bort all dämpning ... har ni sett klippet när någon verkstad i USA körde V8 utan dämpare... sjukt härligt ljud!! Kan aldrig bli ok ljud med orginal...
Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
På tal om motor ljud, detta är med avgasklafarna stängda, då dom bara öppnas med sportläget i körläge D, och då låter den grymt mycket goare än det gör i klippet. Kan ju berätta att under den timmen jag körde, så var nog sport läget i 90% av tiden http://youtu.be/fFA3XrI0WJ0
På tal om motor ljud, detta är med avgasklafarna stängda, då dom bara öppnas med sportläget i körläge D, och då låter den grymt mycket goare än det gör i klippet. Kan ju berätta att under den timmen jag körde, så var nog sport läget i 90% av tiden:D http://youtu.be/fFA3XrI0WJ0
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Mmmm ljudet var verkligen inte dumt! Freddie: Den har jag sett, om det är S80 V8 du tänker på, som två grabbar tar en tur nerför gatan med. Fantastiskt ljud, men grannarna uppskattar det nog inte. ;D
Nåväl, dagen innebar hämtning. Och jag blev plötsligt ännu mer osäker på vafan jag ska med denna till.
Mer skulle dyka upp sa han, men nödvändigtvis inte samma modell. Å andra sidan är jag inte sugen på att åka 19" på vintern men ändå. Inget paket för dig idag?