3126
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 082 803 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
2 571 Inlägg
5 februari 2015
Trådstartare
Beställde hem lite fler LED's till ett nytt försök med mood lights, men det lär ju dröja innan de trillar in.
Ska slå en pling i eftermiddag gällande ev montering av avgaset i mars, håller tummarna!

Tada.wav

1 804 Inlägg
5 februari 2015
Jag håller också tummarna, är verkligen dags för det nu wink

Meguiars_sverige

2 571 Inlägg
5 februari 2015
Trådstartare
Minst sagt. big_smile
Förhoppningsvis går frugan med på den dealen, så då är det aaaaall good!

Tada.wav

56 Inlägg
5 februari 2015
haha jimbo, hade ni inte surrat om det hade jag aldrig vetat om mina big_smile hoppas dom går att ändra om annars duger det ju bara till att ha när man knäpper bilder wink

kul hyrbil! du får väl se till att vara extra snäll annars;) men du har rullat med R-baken på, eller ligger den o väntar?smile

1 804 Inlägg
5 februari 2015
Tänder alltid lyset när jag är påväg mot bilen, bara för att kunna beundra den wink

Meguiars_sverige

2 571 Inlägg
5 februari 2015
Trådstartare
Jimbo: HAHA jag med! Äntligen någon som förstår! ;D

tomas3: Japp, rullat med r-designbaken med hål för dubbla blås i över ett år. Känns sådär skoj. Ångest varje gång jag kollar. Men nu är det spikat med personen som kan göra arbetet, nu ska jag bara övertala frugan. wink

Tada.wav

1 804 Inlägg
5 februari 2015
Haha men det är ju klart big_smile

Ibland även när jag går ifrån bilen så vänder man sig om 2-3 gånger och bara njuter wink

Meguiars_sverige

103 Inlägg
5 februari 2015
JimBo__ skrev:
Haha men det är ju klart big_smile

Ibland även när jag går ifrån bilen så vänder man sig om 2-3 gånger och bara njuter wink

Det är när man slutar vända sig om när man parkerat som det är dax att börja titta på ny bil cool

Måste alltid kolla in den big_smile

/nicke

Performance By Nicke

39 Inlägg
5 februari 2015
ingen som vill köpa K-sport coilovers till våren? smile

Tokig 08a
1 019 Inlägg
9 februari 2015
https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131433/131433-938a0f4b4018aa09f3edbec2d4884882.jpg

vad tkr folket om detta?
BU eller BÄ?

514 Inlägg
9 februari 2015

Jag dippade mina istället
men bä smile

BMW = Bil Med Wasakredit

1 804 Inlägg
9 februari 2015
Säger som fåren wink Snygg lösning!

Meguiars_sverige

Båtmeck
200 Inlägg
9 februari 2015
jockeeeee skrev:
ingen som vill köpa K-sport coilovers till våren? smile

PMa gärna mer info!cool

//walkmann

2 030 Inlägg
9 februari 2015

Gärna helhetsbild, men annars såg de ju bra ut!! smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

Tokig 08a
1 019 Inlägg
9 februari 2015
BlueScreeen skrev:

Gärna helhetsbild, men annars såg de ju bra ut!! smile

va en som sålde dessa på Volvosofsweden köp o sälj ^^

2 571 Inlägg
12 februari 2015
Trådstartare
Så, då påbörjades lite långledigt! Så om orken finns imorgon ska jag försöka mig på att montera instegsbelysningen till baksätet.
Väntar fortfarande på lite nya LED-strips för ett nytt försök till mood light vid mugghållarna. Önskar verkligen att el wire var mer pålitligt och framförallt TYST för då hade jag gjort en ny variant av min tidigare mugghållare.

Har också strukturerat upp inköpen/moddarna framöver.
I slutet av denna månad beställer jag förmodligen ny regplåtsbelysning och tänkte köra på de hela LED-modulerna istället för spollampor som nu. Nej, jag köper inte från Sverige, finns exakt likadana för halva priset i Asien. wink Och i samma veva är jag sugen på att byta ut larmdioden till en blå, bara för det blåa temats skull.

I mars åker avgaset på (sådär ett år senare... big_smile) och nya regplåtar beställs.

I april blir det kanske dags för tygmattor? Jag fick faktiskt inte med några när jag köpte bilen och gummimattorna börjar bli rejält slitna nu det får bli tygmattor vår-sommar-tidig höst och efter det inköp av nya gummimattor.

I maj? Inte en aning. Kanske läge att köpa en polermaskin och dra ett par vändor med den?

Just ja! Igår när jag rattade från skolan så stod det en beige eller dassig silver-something S40N vid OKQ8-macken i Solna med vad jag kan minnas Iridum-bodykittet. Kollade lite snabbt här på forumet men den verkar inte vara reggad. Någon som känner personen?
Senast redigerat av hyrbil (12 februari 2015)

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
12 februari 2015
hyrbil skrev:
Så, då påbörjades lite långledigt! Så om orken finns imorgon ska jag försöka mig på att montera instegsbelysningen till baksätet.
Väntar fortfarande på lite nya LED-strips för ett nytt försök till mood light vid mugghållarna. Önskar verkligen att el wire var mer pålitligt och framförallt TYST för då hade jag gjort en ny variant av min tidigare mugghållare.

Har också strukturerat upp inköpen/moddarna framöver.
I slutet av denna månad beställer jag förmodligen ny regplåtsbelysning och tänkte köra på de hela LED-modulerna istället för spollampor som nu. Nej, jag köper inte från Sverige, finns exakt likadana för halva priset i Asien. wink Och i samma veva är jag sugen på att byta ut larmdioden till en blå, bara för det blåa temats skull.

I mars åker avgaset på (sådär ett år senare... big_smile) och nya regplåtar beställs.

I april blir det kanske dags för tygmattor? Jag fick faktiskt inte med några när jag köpte bilen och gummimattorna börjar bli rejält slitna nu det får bli tygmattor vår-sommar-tidig höst och efter det inköp av nya gummimattor.

I maj? Inte en aning. Kanske läge att köpa en polermaskin och dra ett par vändor med den?

Just ja! Igår när jag rattade från skolan så stod det en beige eller dassig silver-something S40N vid OKQ8-macken i Solna med vad jag kan minnas Iridum-bodykittet. Kollade lite snabbt här på forumet men den verkar inte vara reggad. Någon som känner personen?

varför köpa en polermaskin när vi har nyller som älskar o putsa?
jag har både en fm modulator och 2 högtalare att montera.. ska försöka övertala tanten att åka tidigt på fredagen inför elmia och se om jönköping bildemo är öppet!

2 571 Inlägg
12 februari 2015
Trådstartare
Hahah! Jag älskar att putsa också, men ska ju erkänna att jag redan är lite nervös då jag aldrig har hållt i en polermaskin innan. Men man lär så länge man lever! wink

Hur har det gått efter operationen och sjukskrivningen nu? Jag menar, högtalarna går väl snabbt att montera? wink
Helt rätt att passa på med bildemon när ni ändå har vägarna förbi. Det ligger lite off från Elmia (15min kanske, haha!) så det tycker jag du gör rätt i.
Ska iväg imorrn o köpa lite nya kablar för dragning i bilen men inga byggvaruhus listar ju sitt sortiment på nätet, tröttsamt...

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
12 februari 2015
hyrbil skrev:
Hahah! Jag älskar att putsa också, men ska ju erkänna att jag redan är lite nervös då jag aldrig har hållt i en polermaskin innan. Men man lär så länge man lever! wink

Hur har det gått efter operationen och sjukskrivningen nu? Jag menar, högtalarna går väl snabbt att montera? wink
Helt rätt att passa på med bildemon när ni ändå har vägarna förbi. Det ligger lite off från Elmia (15min kanske, haha!) så det tycker jag du gör rätt i.
Ska iväg imorrn o köpa lite nya kablar för dragning i bilen men inga byggvaruhus listar ju sitt sortiment på nätet, tröttsamt...

byta högtalare?
tog ca 3timmar för 2 dörrar...
du ska borra ur popnitar och skit sad

joda jobbat snart 1 månad smile

1 804 Inlägg
12 februari 2015
Investerade i en polermaskin i vintras och väntar på att få lära mig polera ordentligt så man får upp lite glans på bilskrället. wink Har grottat ner mig rejält i olika bilvårdforum om medel och maskiner. Kom fram till att dom billigaste maskinerna från Jula, Clas Ohlsson, Biltema etc funkar kalas för oss hobbyputsare. smile

Sen hittade jag Pingens poler/skyddskit för dessa maskiner som jag tänkte beställa hem och köra med.
http://www.pingens.se/p/paketerbjudande … 100mm.html

Meguiars_sverige

Sök