14 februari 2015
Trådstartare
Ja alltså, jag tror inte armen normalt åker av, det beror väl på tillvägagångssätt. Den lossade ju bara i bak för vår del och det var nog för att vi tog loss krängningshämmaren i bak för att få mer arbetsyta. Det är vad jag misstänker iallafall.
Vad som annars kan orsaka det vet jag faktiskt inte, möjligt om sensorn pajar såklart, elektronik är ju alltid elektronik trots allt. Jag är osäker på om du kan få ut felmeddelande med en OBDII-läsare, den plockar inte så mycket på djupet och är heller inte alltid 100% specifik men absolut, värt ett försök. Det kan ju va så att den faktiskt hittar något. Annat vore om din kompis har en VIDA/DICE-enhet, det är samma prylar som verkstäderna använder och då hade du kunnat peta in mjukvaran själv. Överväger själv att köpa en, går att plocka från Aliexpress för omkring tusenlappen och är ju generisk över de flesta Volvo-modeller.
I värsta fall, ratta förbi en Volvo-mek och be att få snacka lite. Alternativt om du har en service på gång, jag vill iallafall tro att de alltid kopplar in VIDA/DICE när de servar och då borde meken kunna se om något mer är fel. Är sensorn paj så ska detta synas däri liksom.
Tada.wav