Vad jag förstått (och fått bekräftat) så finns det 3 olika speglar till facelift.
1: Vanliga.
2: Markbelysning + elinfällning.
3: Markbelysning + elinfällning + BLIS.
Dessa har inte BLIS, så bör isåfall vara #2.
Har även fått reda på att det inte finns någon separat mjukvara för #2 och #3, utan det ska tydligen bara finnas en enda mjukvara för speglarna vilket isåfall innebär att det är plug n play.
Det man däremot behöver är en annan strömställare (elhiss-kontrollen i handtaget i dörren) där det finns en extra "ikon" precis nedanför justeringsspaken, se första bilden här:
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo/ … 20/?page=3Håller man inne L+R på denna så fälls speglarna in.
Det som däremot talar MOT att det bara finns EN mjukvara är att de med nr #2 och #3 av speglarna från fabrik har ett val i menyn, där de kan välja om speglarna ska fällas in vid låsning av bil. Den kan jag inte minnas att jag har och jag har oerhört svårt att se att det är så intuitivt att bilen reagerar när denna "uppgradering" kopplas in och då visar detta nya menyval.
Så vi får helt enkelt se. Jag ska väl imorgon dra iväg ett mail till min PST och se vad han säger, personen jag fick informationen ovan från är bosatt i USA och det kanske är annorlunda i VIDA där, även om det också låter otroligt.
Kommer dokumentera och försöka notera så mycket som möjligt under bytet, det verkar vara många som frågat om detta genom åren men ingen som har något konkret svar (eller bytt själv för den delen) för just V50, så det blir skönt att reda ut ett och annat.
Vad kör du för strålkastarfilm? Jag överväger att foliera mina i vår när jag polerar bilen.