Robban: Emellanåt!

Jösses, över 200.000 visningar på tråden nu, kul som fan!

Men, händer det något med kärran?
Jag inväntar skatteåterbäringen om vi säger så. Då blir det polermaskin+en drös medel som prio ett.
Tidigare på listan stod att jag skulle göra småändringar som att skaffa en ny larmdiod då det finns en snubbe som byter ut de röda mot blåa, perfekt för bilen tyckte jag tills jag såg bättre bilder.
De saknar helt "kåpan" som originallarmet har vilket gör att det ser ut som att något fattas, se bild:
![http://cdn.blocket.com/static/0/original/50/5077167237.jpg]()
Så det slopade jag ganska omgående.
Näst på listan stod tygmattor. Jag har sedan inköpet av bilen för över 3 år sen rullat med gummimattor året om och det har ju visserligen funkat men när exteriören börjar bli klar så får fokuset flyttas till interiören.
Robban som nyss sålde sin V50 och hamnade i rymdskepps-träsket hade ett par relativt nya tygmattor till övers, han fick lite LED av mig till rymdskeppet och jag fick tygmattorna. En bra deal i min bok!

När plugget går på sommarlov om 2v så ska jag riva ur bagaget i kärran så jag hittar den förbannade 12V-sladden för montering av uttaget som jag haft i säkert ett år nu. För majoriteten så hittar man sladden om man tar loss "luckan" på högersidan i skuffen och sticker in näven. Den ska vara fördragen och ligga tejpad mot hjulhuset. Det gör den inte hos mig. Tack och lov har Volvo monteringsanvisningar för detta och då är det riva som gäller men det är en hel del skit som ska bort så det går nog inte i en handvändning.
Efter det blir det dags för försök nummer två med instegsbelysningen i baksätet. Det går att lösa enkelt men jag vill ha så många originalkablar som möjligt oklippta men ibland kan man inte få allt så vi får se hur det går.
Bilder på tygmattorna? Nej. Ni vet väl för tusan hur de ser ut.

Skämt åsido, efter tvätten med Robban och bytet så hade vi fullt upp med att byta LEDs och inspektera hans kärra närmre (dvs leka med all utrustning!) så det blev faktiskt inga vettiga bilder.
Och, det roligaste av allt! Dags för service............. Och inte vilken som helst, utan det är dags för 12k-servicen. Om den inte är svindyr i grunden så blir det AC-påfyllning, justering av halvljuset samt hjulinställning (jajajaja jag vet).
På återseende!