3671
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 082 640 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
1 090 Inlägg
16 juni 2015
då blev det samma pris som jag fick.. plus att jag la 3000kr för en ny generator för någon månad sen oxå big_smile snaaark!
Senast redigerat av orkavaradu (16 juni 2015)

2 571 Inlägg
16 juni 2015
Trådstartare
Var gör du din service, orkavaradu?

Servicen avklarad och jag kan pusta ut någorlunda.
Vid besiktning i våras så fick jag i uppgift att justera halvljuset som stod för lågt, så det är nu åtgärdat av min PST. Missljudet i bakvagnen när baken fjädrar tillbaka vid ex farthinder beror med största sannolikhet på "att två bussningar där var tokslut" för att citera honom helt.
Skönt på ett sätt, brukar inte vara så dyrt att köpa om man letar runt lite på nätet och om det är de bussningar jag tror så kan jag byta de till ett par styvare som jag vet att många gör på sina T5or.

Enda grejen som kan bli trist, jag väntar på prisuppgift, är att växellådan läcker olja på något konstigt ställe. Enligt teknikern beror detta på en kass packning och är inget stort ingrepp men han har bara varit med om en V50 tidigare som det varit så på. Det pissar inte olja och fanns dessutom gott om det i lådan så det var tydligen ingen panik alls egentligen men det är alltid bra att fixa.
I övrigt, stående ovationer.

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
16 juni 2015
hyrbil skrev:
Var gör du din service, orkavaradu?

Servicen avklarad och jag kan pusta ut någorlunda.
Vid besiktning i våras så fick jag i uppgift att justera halvljuset som stod för lågt, så det är nu åtgärdat av min PST. Missljudet i bakvagnen när baken fjädrar tillbaka vid ex farthinder beror med största sannolikhet på "att två bussningar där var tokslut" för att citera honom helt.
Skönt på ett sätt, brukar inte vara så dyrt att köpa om man letar runt lite på nätet och om det är de bussningar jag tror så kan jag byta de till ett par styvare som jag vet att många gör på sina T5or.

Enda grejen som kan bli trist, jag väntar på prisuppgift, är att växellådan läcker olja på något konstigt ställe. Enligt teknikern beror detta på en kass packning och är inget stort ingrepp men han har bara varit med om en V50 tidigare som det varit så på. Det pissar inte olja och fanns dessutom gott om det i lådan så det var tydligen ingen panik alls egentligen men det är alltid bra att fixa.
I övrigt, stående ovationer.

Byt till en xc60 istället vet att du är väldigt sugen på en sån wink

2 571 Inlägg
16 juni 2015
Trådstartare
Hade det funnits ekonomi till det så hade jag inte tvekat en sekund.
Att kollegan idag frågade om jag kunde köra honom till Handen imorgon för att köpa just en XC60 '13 gör inte saken bättre. Vit, fullutrustad kärra. Inte alls avis.

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
1 090 Inlägg
16 juni 2015
vi har några som kör xv60 d4 awd på jobbet.. blir lika avis varje gång sad

vill ha automat och diesel sad

1 804 Inlägg
16 juni 2015
Skönt att det inte var något allvarligt med kärran!

Skulle tro att det är samma bussningar som knarrar på min smile

Meguiars_sverige

- Always Faithful
507 Inlägg
17 juni 2015
Ohhja, XC60 är en kanon skön bil att cruisa omkring i smile Aldrig skoj med service, har stor service på min v70 snart hmm

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

278 Inlägg
17 juni 2015
Hej grabbar!! Hoppas sommaren varit ok än så länge!! Körde sönder mina belägg senaste vändan på Mantorp... har letat efter något lite mer stabilt att byta till då EBC inte alls håller vad de lovar. Ser ut som om det blir Carbotech... men fick en smärre chock när priserna dök upp... frambelägg: 2943:- bakbelägg: 2580:-... hoppas att de verkligen är värda det priset!!!! hmm

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!

1 090 Inlägg
19 juni 2015
Glad Midsommar! big_smile eller är det November?

278 Inlägg
20 juni 2015
orkavaradu skrev:
Glad Midsommar! big_smile eller är det November?

Glad midsommar... eller vad det nu var... ösregn och knappa 10 grader... men det kunde ha snöat

2 571 Inlägg
21 juni 2015
Trådstartare
Freddie: Hur hårt kör du din kärra egentligen?! big_smile

Vi befann oss på västkusten (sämstkusten) över midsommar, där var det strålande sol, närmare 20 grader som bäst men såklart någon enstaka lokal regnskur som drog förbi. Jag är nöjd! wink
Jag mötte förvånansvärt många mer eller mindre moddade S40/V50/C30 både påväg upp och ner, någon här som såg mig kanske?

Hoppas jag får lite respons från min PST i veckan gällande bussningarna till baken på bilen, vore skönt att börja rodda lite i det och se om det är något jag kan byta på egen hand eller om jag behöver någon mer mek-kunnig vid min sida.
I övrigt vankas det tvätt av bilen (100 mil+ senare så är hon inte så fager längre även fast frugans släkt tyckte det var ett ytterst fint åk vi hade). Samt att AC'n måste fyllas. Både jag och frugan har på senare veckor funderat på om den verkligen är slut, den verkar kyla lite emellanåt men när vi rullade hem från Göteborg idag i strålande solsken så insåg vi att nej, den må kyla lite men det är verkligen inte tillräckligt. Om 2 veckor blir det en ny långresa som då inkluderar svärmor som passagerare och en fungerande AC då är nog att föredra. Så det blir tidsbokning i veckan!

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
21 juni 2015
hyrbil skrev:

Vi befann oss på västkusten (sämstkusten) över midsommar, där var det strålande sol, närmare 20 grader som bäst men såklart någon enstaka lokal regnskur som drog förbi. Jag är nöjd! wink
Jag mötte förvånansvärt många mer eller mindre moddade S40/V50/C30 både påväg upp och ner, någon här som såg mig kanske?

Hoppas jag får lite respons från min PST i veckan gällande bussningarna till baken på bilen, vore skönt att börja rodda lite i det och se om det är något jag kan byta på egen hand eller om jag behöver någon mer mek-kunnig vid min sida.
I övrigt vankas det tvätt av bilen (100 mil+ senare så är hon inte så fager längre även fast frugans släkt tyckte det var ett ytterst fint åk vi hade). Samt att AC'n måste fyllas. Både jag och frugan har på senare veckor funderat på om den verkligen är slut, den verkar kyla lite emellanåt men när vi rullade hem från Göteborg idag i strålande solsken så insåg vi att nej, den må kyla lite men det är verkligen inte tillräckligt. Om 2 veckor blir det en ny långresa som då inkluderar svärmor som passagerare och en fungerande AC då är nog att föredra. Så det blir tidsbokning i veckan!

Tona rutorna, det gör under för svalkan i bilen!
att få bort iaf 50% av solvärmen är gött! big_smile

2 571 Inlägg
21 juni 2015
Trådstartare
Haha NEJ det blir ingen toning! wink

Tada.wav

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
21 juni 2015
hyrbil skrev:
Haha NEJ det blir ingen toning! wink

HELTONING <3

2 571 Inlägg
21 juni 2015
Trådstartare
Om nästa kärra har en färg som toning funkar på så ska jag överväga saken men på denna blir det inte en endaste grad. big_smile

Tada.wav

1 804 Inlägg
21 juni 2015
http://i.imgur.com/t9oT8Xf.jpg

wink

Meguiars_sverige

Tokig 08a
1 019 Inlägg
21 juni 2015
tycker Toning gör sig alldeles utmärkt på den blåa färgen big_smile

1 090 Inlägg
21 juni 2015
tycker det är cleanare utan toning smile

278 Inlägg
21 juni 2015
hyrbil skrev:

I kick ass with my car wink...

Det tar lite tid att hitta saker till bilen eftersom den inte förväntas gå på bana och eftermarknadsdelar är i stort sett obefintliga. Flera företag jag pratar med blir lite fundersamma och roade av valet av bil för banracing smile

Sök