3338
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 082 573 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
- Always Faithful
507 Inlägg
28 juli 2015
FreddieL skrev:
Själv fick jag en positiv upplevelse, ang begpriser som ni pratar om. Fanns flera V70 inne nu där ålder och mil var relativt detsamma som min (2009, 2,5 FT, dock ej med mina uppgraderingar och ca 14000 mil). Låg mellan 119' - 135'... känns ändå ok om man skulle sälja... men men, är väl inte riktigt dags än och blir det en till bil skall den gå på bana och användas som extratransport!!

Kul när det går bra för andra smile Min är inte värd ett piss längre smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

278 Inlägg
28 juli 2015
Bilnorden skrev:
FreddieL skrev:
Själv fick jag en positiv upplevelse, ang begpriser som ni pratar om. Fanns flera V70 inne nu där ålder och mil var relativt detsamma som min (2009, 2,5 FT, dock ej med mina uppgraderingar och ca 14000 mil). Låg mellan 119' - 135'... känns ändå ok om man skulle sälja... men men, är väl inte riktigt dags än och blir det en till bil skall den gå på bana och användas som extratransport!!

Du får köpa en till, riva ur onödiga prylar, o trimma... Tänk 855 BTCC wink

Tanken har faktiskt slagit mig... dock den äldre karossen, finns lite mer chassi och racingdelar pga V70 R. Fördelen är väl då att det är AWD... Men de ligger jäkligt högt i pris fortfarande!!

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!

294 Inlägg
28 juli 2015
V70N T5 05- med Autotechs 400hk kit med e85, rensad på allt onödigt 1200-1300kg Helbur...Slicks...

278 Inlägg
28 juli 2015
Bilnorden skrev:
V70N T5 05- med Autotechs 400hk kit med e85, rensad på allt onödigt 1200-1300kg Helbur...Slicks...

Yes!!!! Cargo Racing Halleluja! !!! Hehehe allt för att sticka ut!!! Gärna med orginalstripningen från 855 big_smile

278 Inlägg
28 juli 2015
Btw bilnorden... du var inte utanför biltema i Katrineholm härom dagen?!?! Stod en replika av din där, dock med org R-designfälgar...

294 Inlägg
29 juli 2015
Nej, jag har förpassat orginal fälgarna till vintern

1 090 Inlägg
29 juli 2015
hyrbil skrev:
Ja fy, såg tusenlapparna segla iväg när den slog över till 12k. big_smile
Jobbar denna vecka och nästa vecka, sedan har jag 1v ledigt innan skolan börjar igen och ska försöka få lite saker gjort då men vi vet ju hur det brukar bli. tongue

Ja alltså, ska du ändå byta kärra så hade jag nog kostat på mig en V40 mest för designen och den nyare tekniken. Skulle för min del kännas ganska trist att köpa en identisk kärra som bara är mindre. Då hade jag tagit den smällen rent ekonomiskt. Men det är jag det. big_smile

Joo jag vet, men tycker fronten på faceliften på c30 är så himla snygg cool sen vill jag ha en mindre bil då jag har bilen när jag jobbar och står mycket i stan.. Försöker alltid parkera så långt bort från alla som möjligt wink
Men som bil är nog v40 mera praktisk och har mera roliga funktioner.

segt att jag köpte coilovers till v50 som ligger orörda i kartongen i vardagsrummet hmm

(det här är ju enda tråden jag följer så det är så tråkigt när den står still smile )
Senast redigerat av orkavaradu (29 juli 2015)

278 Inlägg
29 juli 2015
Det är ju perfekt!! Hyrbil, eftersom din bil tappat så mycket i värde så är det dags att sätta på coils!!! Verkar som det ligger en uppsättning i ett vardagsrum någonstans där ägaren aldrig kommer få tummen ur... Du har väl inte fixat hjulinställningen än så det är ju bara att slänga dit 😁

1 090 Inlägg
29 juli 2015
Haha Aa svagt talanglös ägare på Coilsen big_smile

Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
29 juli 2015
Trådstartare
Hahaha! Jag älskar att denna tråd lever sitt egna liv emellanåt, fortsätt så! big_smile
Hade gladeligen slängt på coils, du kan få ett par Eibach-fjädrar i utbyte. wink

Tada.wav

278 Inlägg
29 juli 2015
hyrbil skrev:
Hahaha! Jag älskar att denna tråd lever sitt egna liv emellanåt, fortsätt så! big_smile
Hade gladeligen slängt på coils, du kan få ett par Eibach-fjädrar i utbyte. wink

något måste vi ju fylla den med lol

- Always Faithful
507 Inlägg
30 juli 2015
Jag vill påpeka att jag HATAR sänk fjädrar smile Min stötdämpare vänster fram gav upp totalt smile Fick genast in och bytas på Volvo... Uff -.-

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

640 Inlägg
30 juli 2015
Antinoxious skrev:
Jag vill påpeka att jag HATAR sänk fjädrar smile Min stötdämpare vänster fram gav upp totalt smile Fick genast in och bytas på Volvo... Uff -.-

Det är ju dock standard smile Om man drar på sänkfjädrar på stötdämpare som redan är inkörda på en viss höjd så löper man ju sjukt mycket större risk att någon av dom ger med sig rätt så fort.

1 090 Inlägg
30 juli 2015
pulchi skrev:
Antinoxious skrev:

Det är ju dock standard smile Om man drar på sänkfjädrar på stötdämpare som redan är inkörda på en viss höjd så löper man ju sjukt mycket större risk att någon av dom ger med sig rätt så fort.

är skeptisk mot sänkfjädrar oxå smile därav att jag alltid kört Coils... 

kanske beror på hur hårt man kör? hmm

- Always Faithful
507 Inlägg
30 juli 2015
Pulchi: Absolut, Jag var väl medveten om riskerna med att dra på dessa fjädrar. Bara sån tråkig utgift som kommer så olägligt det bara går! smile Men så är det väl om man snålar med grejerna från första början smile

Orkavaradu: Coils är mycket bättre! smile Kör inte särskilt hårt... lugnt och fint, undviker alla hålor, gropar och brunnar å bröte som folk slänger omkring sig! Men sånt är bil livet smile

380 Inlägg
1 augusti 2015
Har typ kört sänkfjädrar på alla mina bilar förut , men aldrig fått problem.

Tokig 08a
1 019 Inlägg
1 augusti 2015
Kört kapade fjädrar på de tidigare bilarna ...
V50 fick fjädrar och dämpare som gjorde mkt åt väghållningen !
(Kan ha varit pga att de gamla dämparna var mer effektiva som cykelpumpar än vad dom skulle agera som...)

Var glada att grejerna fungerar iaf !

- Always Faithful
507 Inlägg
2 augusti 2015
M__B skrev:
Har typ kört sänkfjädrar på alla mina bilar förut , men aldrig fått problem.

Hade väl helt enkelt bara otur då.

1 090 Inlägg
2 augusti 2015
ni Volvo-frälsta! måste bara fråga..om jag ska köpa en "ny" bil ska jag ta  V60 eller v40?
För och nackdelar??  och jag har provkört båda modellerna så vet hur dom rullar.. roll

känner att jag inte är riktigt gammal för en v70 än big_smile
Senast redigerat av orkavaradu (2 augusti 2015)

2 030 Inlägg
2 augusti 2015
Jag hade kört senaste modellens V60, då jag tycker designen på dom är snyggare smile
Men sen beror de ju på vilket utrymme du behöver också

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

Sök