3145
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 082 565 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
- Always Faithful
507 Inlägg
3 augusti 2015
Hade garanterat valt en V60 framför en v40. Inte bara för att dom är snyggare i mina ögon men också större vilket är ett plus om man blir påkörd. Dessutom lite bättre lastmöjligheter smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

1 090 Inlägg
3 augusti 2015
Antinoxious skrev:
Hade garanterat valt en V60 framför en v40. Inte bara för att dom är snyggare i mina ögon men också större vilket är ett plus om man blir påkörd. Dessutom lite bättre lastmöjligheter smile

faktiskt tänkt lite i samma banor, så säkert som möjligt ska det vara smile jag har ju min bil när jag jobbar oxå så det blir nog en 3000mil om året minst...

1 090 Inlägg
3 augusti 2015
min service-lampa började lysa när jag åkte och handlade lunch hmm
blir helt förvirrad, den var inne på 12k-mila-service för inte så länge sen??
sadsadsadsadsadsadsadsadsadsad

http://i57.tinypic.com/rvj7l5.jpg
Senast redigerat av orkavaradu (3 augusti 2015)

278 Inlägg
3 augusti 2015
orkavaradu skrev:

Det är dags för 12500-milaservice big_smile

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!

294 Inlägg
3 augusti 2015
FreddieL skrev:
orkavaradu skrev:

Det är dags för 12500-milaservice big_smile

Eller så kräver bilen en uppdatering till Race edition big_smilelol

1 090 Inlägg
3 augusti 2015
hahaha jag ringde och kollade, verkade som lampan fått värmeslag big_smile så jag återställde den..

hade varit coolt om det stod: DAGS FÖR POLESTAR! big_smile

294 Inlägg
3 augusti 2015
Japp, eller något liknande...

1 804 Inlägg
3 augusti 2015
Standard att service lampan tänds igen, min tändes direkt efter jag startade bilen efter service tongue

Meguiars_sverige

278 Inlägg
6 augusti 2015
orkavaradu skrev:
http://www.blocket.se/vi/61930595.htm

slå till nu! big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

hehehe... har du hittat bil än då?! tongue

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!

1 090 Inlägg
6 augusti 2015
FreddieL skrev:
orkavaradu skrev:
http://www.blocket.se/vi/61930595.htm

slå till nu! big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

hehehe... har du hittat bil än då?! tongue

Inte än smile blir säkert en cykel haha

1 090 Inlägg
17 augusti 2015
Hej Hej!
ursäkta att jag stör tråden.. igen! big_smile
Idag bytte jag in min V50 så om ni är intresserade av coilsen så kan ni skambuda ganska friskt wink

2 571 Inlägg
17 augusti 2015
Trådstartare
Kul! big_smile Ser att du tog dig en C30 ändå, men T5! Måttligt avis här ska jag säga dig. wink
Får man fråga vad du fick i inbytespris för din?

Tada.wav

1 804 Inlägg
17 augusti 2015
Men jäklar, inte fy skam! 😃

Meguiars_sverige

1 090 Inlägg
17 augusti 2015
då c30n har varit en drömbil länge och jag har inte haft pengar innan..  så fick jag en väldigt bra deal idag smile 
Vill inte säga vad jag fick .. men fick lägga en bra slant i mellan.  Vet att många tycker att t5 är onödigt och att c30 är en liten bil.. men för mig som inte haft så mycket innan är det jättekul smile

2 571 Inlägg
17 augusti 2015
Trådstartare
Förstår att du slog till! big_smile Aldrig kört en själv men sägs vara en riktigt kul bil och framförallt med den motorn.
Amen! Vill ju veta hur mycket min har dykt, vad man kan förvänta sig. wink Förstår att prisskillnaden är rejäl då du även hittade en '13 med bra utrustning.
T5 onödigt? Det är bara tråkpåsar som säger så. När jag köper ny bil tänker jag mig MINST en T5, gärna en T6 men då drar det iväg rejält.

Tada.wav

1 090 Inlägg
17 augusti 2015
om du bara visste hur mycket slit och övertid jag jobbat för att ens ha råd smile det där var max för mig.. alla kategorier. Jag gillar inte att åka fort, men bra att ha omkörningsprestanda.
frågade faktiskt hur det var med olika motoralternativen .. vilka som sålde mest.. tydligen har t5 och t6 börjar komma ikapp dieslarna?  på senare modellerna.

men jag får vara med er nu va? smile även fast jag har en knatte-bil?

2 571 Inlägg
17 augusti 2015
Trådstartare
Skönt när man äntligen kan unna sig det man länge suktat efter. big_smile
Ja jag är heller inte ute efter att åka fort på så sätt, gillar det men gör det sällan, har mer användning av omkörningsprestanda precis som du säger. Med 1.8F behöver man klar och lååååång sikt för att EVENTUELLT ta sig förbi. Omkörning med passagerare i bilen är ju bara att glömma. big_smile

Det är såpass alltså? Nu har ju Volvo börjat downsize:a sina bensinare ganska rejält så förbrukningsmässigt bör de iallafall på pappret ligga rätt bra till. Kikade lite snabbt på V60 med T6 och den sägs dra 6.7l/100km, med 306 pållar under huven är det klart godkänt i min bok. Nu är det förstås önskesiffror som aldrig går att uppnå själv men det bör att gå att åka hyfsat snålt med den ändå.

(Klart du får va med, fortfarande en P1! Och Barkarbyträff den 19 september. wink )
Senast redigerat av hyrbil (17 augusti 2015)

Tada.wav

1 090 Inlägg
17 augusti 2015
jaa du med familj och barn, då är v60 ultimata smile eller xc60?   dom är alldeles för dyra för mig.. brukar dreggla på gubbarnas på jobbet.. t6 måste ju vara en dröm att köra.. med det ljudet!
tror det går att åka snålt om man tar det lungt och myser. Inte hetsar vid varje rödljus.
Som min bilskolelärare sa för tusen år sen "SOFTA RUNT NU" ..

ska du kolla på en sådan följer jag gärna med smile

Tokig 08a
1 019 Inlägg
17 augusti 2015
Fan allt under litern är bra!

Blir intressant vad t4an drar på bensin som jag kommer börja köra efter allt strul!
Ångrar att se inte vart en 2.5ft dock ..

Men effekten räcker gott och väl till många kg bil..

Sök