2137
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 082 551 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
380 Inlägg
18 augusti 2015
JimBo__ skrev:
Fan, M__B har du passerat Eskilstuna utan att säga till? wink

Nä, igentligen inte. Körde norra vägen via Västerås.
Men vad jag vet så var du nere i mina trakter för några veckor sedan big_smile

380 Inlägg
18 augusti 2015
Bilnorden skrev:
M_B tror jag mötte dig runt Uddevalla för några veckor sen på E6:an, du var påväg söderut.... Känns det igen?

Kan nog stämma, om det var mellan Uddevalla och Stenungsunds.

294 Inlägg
18 augusti 2015
Hade varit i Ljungskile o kollat på husvagnar, sen skulle jag åka till Lysekil.  Tyckte jag kände igen bilen...

1 090 Inlägg
18 augusti 2015
återkom när alla är i sthlm istället big_smile

1 804 Inlägg
18 augusti 2015
M__B skrev:
JimBo__ skrev:

Jaa, justja, den vägen blir ju lite smidigare roll
Jaa, var i Uddevalla en sväng på semstern cool

Meguiars_sverige

380 Inlägg
18 augusti 2015
Bilnorden skrev:
Hade varit i Ljungskile o kollat på husvagnar, sen skulle jag åka till Lysekil.  Tyckte jag kände igen bilen...

Ok på BG:s ?
Ja men hajartill lite när man möter andra Rebel blue V70 då dom är så ovanliga. Har varit lite mc fenomen, att folk med samma bil hejar på mig wink
Senast redigerat av M__B (18 augusti 2015)

1 090 Inlägg
18 augusti 2015
M__B skrev:
Bilnorden skrev:

Ja men hajartill lite när man möter andra Rebel blue V70 då dom är så ovanliga. Har varit lite mc fenomen, att folk med samma bil hejar på mig wink

är det samma bil då kan det blir knasigt tongue  då är det någon som kapat din! big_smilebig_smilebig_smile

380 Inlägg
18 augusti 2015
JimBo__ skrev:
M__B skrev:
JimBo__ skrev:

Jaa, justja, den vägen blir ju lite smidigare roll
Jaa, var i Uddevalla en sväng på semstern cool

Japp speciellt när man ska till norradelen av Sthlm :lol
Ja Uddevalla är inte så långt ifrån vad jag befann mig.

380 Inlägg
18 augusti 2015
orkavaradu skrev:
M__B skrev:
Bilnorden skrev:

är det samma bil då kan det blir knasigt tongue  då är det någon som kapat din! big_smilebig_smilebig_smile

Hahaha lol
Likadan då tongue

1 090 Inlägg
18 augusti 2015
är det några mera Volvo-aktiviteter i år?  hade varit kul att komma på någon detta året smile

Tokig 08a
1 019 Inlägg
18 augusti 2015
orkavaradu skrev:
är det några mera Volvo-aktiviteter i år?  hade varit kul att komma på någon detta året smile

inte mer än att VoS ska vara på barkarby träffen lol

och nej jag har inget med dom att göra längre ^^
Senast redigerat av robb192 (18 augusti 2015)

1 090 Inlägg
18 augusti 2015
robb192 skrev:
orkavaradu skrev:

hahaha barkarby? det var länge sen jag var på det skräpet lol

Tokig 08a
1 019 Inlägg
18 augusti 2015
orkavaradu skrev:
robb192 skrev:
orkavaradu skrev:

Jag åker dit varje gång.. men senast va nog rekordet i hur dåligt det är..
Arninge träffarna däremot är lagom.. 300 bilar en del sladdande och lek senare på kvällen på en annan parkering.. inga människor i närheten inga hus ingenting.. och sällan en enda polis big_smile

Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
18 augusti 2015
Trådstartare
Herregud va ni babblar. big_smile
Tänker ratta ut till Barkarby tidigt, så får man se hur kvällen artar sig. Antingen vågar man stå kvar eller så åker jag, det är min plan iaf. Och träffa alla andra nerdz! big_smile

OKEJ! Jag behöver lite expertis här. Jag har svårt att tyda det här med chassinr osv. Planen är att beställa AC-prylarna som behövs.
Gällande kondensorn så finns det två olika. De är identiska sånär som på in- och utlopp som är följande:
15,4/13.8 och 14,6/14,6

Det som verkar gälla är att upp till chassinr * så gäller ena, efter chassinr * så gäller andra. Men jag blir inte klok på hur jag ska tyda chassinumret.
Se på denna bild:
http://i.imgur.com/HrusnaJ.png

De nummer som anges där får jag inte ihop alls med mitt chassinummer på något sätt. Hur gör jag?

Tada.wav

1 090 Inlägg
18 augusti 2015
robb192 skrev:
orkavaradu skrev:
robb192 skrev:

Jag åker dit varje gång.. men senast va nog rekordet i hur dåligt det är..
Arninge träffarna däremot är lagom.. 300 bilar en del sladdande och lek senare på kvällen på en annan parkering.. inga människor i närheten inga hus ingenting.. och sällan en enda polis big_smile

har nog aldrig varit på träff i arninge tror jag smile var på nått nattrace där för runt 10år sedan..

294 Inlägg
18 augusti 2015
M__B skrev:
Bilnorden skrev:

Japp, det var där men blev affär i Skara istället. Jo brukar blinka lite på andra Rebel blåa V70:or man möter....

1 863 Inlägg
19 augusti 2015
Inte för att vara sån men är detta en projekttråd eller en chatt?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

723 Inlägg
19 augusti 2015
666_Beast skrev:
Inte för att vara sån men är detta en projekttråd eller en chatt?

En projekttrådschatt big_smile

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970

640 Inlägg
20 augusti 2015
hyrbil skrev:
Herregud va ni babblar. big_smile
Tänker ratta ut till Barkarby tidigt, så får man se hur kvällen artar sig. Antingen vågar man stå kvar eller så åker jag, det är min plan iaf. Och träffa alla andra nerdz! big_smile

OKEJ! Jag behöver lite expertis här. Jag har svårt att tyda det här med chassinr osv. Planen är att beställa AC-prylarna som behövs.
Gällande kondensorn så finns det två olika. De är identiska sånär som på in- och utlopp som är följande:
15,4/13.8 och 14,6/14,6

Det som verkar gälla är att upp till chassinr * så gäller ena, efter chassinr * så gäller andra. Men jag blir inte klok på hur jag ska tyda chassinumret.
Se på denna bild:
http://i.imgur.com/HrusnaJ.png

De nummer som anges där får jag inte ihop alls med mitt chassinummer på något sätt. Hur gör jag?

Vad har du för chassinummer?

1 090 Inlägg
20 augusti 2015
finns det inga beggade delar?? ser ganska dyrt ut?? .. alt på bildemo?

Sök