3005
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 082 520 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
2 571 Inlägg
31 augusti 2015
Trådstartare
robb: Har inga problem att åka o hämta det, gör det hellre än att de ska köra ut det x antal gånger igen och påstå att jag inte är hemma/inte går att nå etc.

orkavaradu: Numret står i ordern men jag har EN ENDASTE GÅNG varit med om att budet faktiskt har ringt. Och det var UPS, för över 5 år sen.
I absolut alla andra fall har detta skett. Roligast var förra sommaren när jag hade beställt hem ett par nya monitorer, höll stenkoll på utkörningen och det var mitt på sommaren så jag satt på balkongen och jobbade när det plötsligt blev statusändring i utkörningen. Vad stod då? Jo, precis som ovan. Jag blev vansinnig för jag har gatan precis nedanför min balkong och både hör o ser ifall någon kommer åkandes.
Ingen, absolut INGEN hade varken gått eller kört förbi under den tid som paketet lastades på bilen tills dess att utkörningen misslyckades. Så jag ringde till Posten och frågade vad i helvete de höll på med och efter lite överdrift och annat så blev jag för en gångs skull vidarekopplad till en som ville hjälpa mig.

Det slutade med att personen ringde upp chefen på Veddesta som i sin tur fick ringa chauffören (som fortfarande var ute på sin runda och hade paketet på bilen) och chauffören fick snällt köra hit. 15min senare hade jag paketet i hand.

Tada.wav

1 090 Inlägg
31 augusti 2015
hyrbil skrev:
robb: Har inga problem att åka o hämta det, gör det hellre än att de ska köra ut det x antal gånger igen och påstå att jag inte är hemma/inte går att nå etc.

orkavaradu: Numret står i ordern men jag har EN ENDASTE GÅNG varit med om att budet faktiskt har ringt. Och det var UPS, för över 5 år sen.
I absolut alla andra fall har detta skett. Roligast var förra sommaren när jag hade beställt hem ett par nya monitorer, höll stenkoll på utkörningen och det var mitt på sommaren så jag satt på balkongen och jobbade när det plötsligt blev statusändring i utkörningen. Vad stod då? Jo, precis som ovan. Jag blev vansinnig för jag har gatan precis nedanför min balkong och både hör o ser ifall någon kommer åkandes.
Ingen, absolut INGEN hade varken gått eller kört förbi under den tid som paketet lastades på bilen tills dess att utkörningen misslyckades. Så jag ringde till Posten och frågade vad i helvete de höll på med och efter lite överdrift och annat så blev jag för en gångs skull vidarekopplad till en som ville hjälpa mig.

Det slutade med att personen ringde upp chefen på Veddesta som i sin tur fick ringa chauffören (som fortfarande var ute på sin runda och hade paketet på bilen) och chauffören fick snällt köra hit. 15min senare hade jag paketet i hand.

har varit med om samma, flera gånger! helt jäkla sjukt! mad 
Numret står men "ingen var anträffbar vid ankomst" .. dina saker finns att hämta på lagret i Upplands Väsby...
Då får man ju hjärnblödning! big_smile

Tror det är något som förarna kör med för att dom tror att folk inte är hemma och gör en fuling! som vanligt med Posten.. Dhl har alltid varit trevliga, dock är jag skeptisk till deras hantering av gods sen jag provjobbade där för över 10år sen och sen alla artiklar i tidningarna....

2 571 Inlägg
31 augusti 2015
Trådstartare
Exakt. Man har ju fått gråa hår för mindre liksom. big_smile
Utkörningstiderna är ju i sig idiotiska, hur många har egentligen möjlighet att vara hemma denna tid på dygnet? Idag är det väl lite enklare med folk som kan jobba hemifrån etc men för bara 5-10 år sen så var det ju helt annorlunda, kan inte vara någon vidare statistik i levererade paket. big_smile
Den hanteringen du tänker på förekommer nog överallt skulle jag tro, har själv jobbat på Posten (brevbärare visserligen) och där sköttes det hyggligt men jag har sett utlämningsställen (tänk ICA) som bara kastar paketen omkring sig. Så allt är inte guld och gröna skogar dessvärre.

Så här sitter jag nu och väntar på en update om paketet, om jag får hämta ut det idag på utlämningsställe eller om de tänker vara envisa och försöka igen imorgon (då jag absolut inte är hemma.)

Tada.wav

294 Inlägg
31 augusti 2015
Det är tråkigt när det blir så, när jag jobbade på posten med o köra ut paket så ringde vi alla med hem adresser. Många var på jobbet o kom ut o mötte upp någonstans, hur bra som helst. Det är nog vanligare på mindre orter...

2 571 Inlägg
31 augusti 2015
Trådstartare
I Skövde är det ju praktiskt, det är ju bara att cirkulera kring Volvo och ringa så kan alla komma ut och plocka upp paketen. big_smile
Skämt åsido, det var faktiskt sådär det var för mig när jag skulle få UPS-paketet jag berättade om tidigare. Han ringde mig, jag var på jobbet utstationerad vid Telefonplan här i Stockholm som ligger på andra sidan stan från min dåvarande bostad. Förklarade läget, han sa att han faktiskt hade en körning till Telefonplan senare så vi möttes upp efter ett par timmar. Det är bra service!

Tada.wav

1 090 Inlägg
31 augusti 2015
jag jobbade oxå som brevbärare ett tag, då var det stenhårt med att man skulle dela ut allt, missade man nått fick man vända.. 

känns som att allt är säkrare i mindre orter smile Stockholm har spårat ut tycker jag.. skulle till Ica igår, fanns inte en enda plats så fick vända och åka till City Gross .. vill inte ha 8000 dörruppslag hmm

1 090 Inlägg
31 augusti 2015
Tänkte bara göra er på lite bättre humör i all Posten-ångest big_smile

jag hjälpte en kompis att göra rent sin andra-bil, den var helt löv-dyng-smuts-täckt.

Vi fick den ganska ren, .. en av mina dreggelbilar när man var 15år, c70 t5, saffran med bsr-trim

http://i57.tinypic.com/20f53pe.jpg

hoppas ni inte tar illa upp roll

33 Inlägg
31 augusti 2015
själv kör jag åt schenker dock på fjärren men vi kör en hel del små distrubiton( med större grejer typ hot tubs) och ofta så ringer man. inget svar nehe åker dit cirkulerar en vända ser ingen ställer lastbilen på lämpligt ställe går en vända ringer igen inget svar! knackar på! har man tur är det då rätt ställe. men då blir man istället utskälld för man inte ringt 30 minuter innan! fast då visar man och då säger det oftast men det där är ju min jobbmobil eller nä det där är inte mitt nummer! så kul för oss på den sidan är det inte alltid heller speciellt inte i Stockholm! (gävlegrabb) det där med hanteringen är nog individuellt jag brukar tänka hur jag skulle känna om mina paket skulle komma fram trasigt!

2 571 Inlägg
31 augusti 2015
Trådstartare
Jag menade inte att dra alla över en kam förstås även om det mycket väl låter som det. Good guys finns överallt precis som det finns rövhål här och var.
Börjar dock ledsna på hur Posten/DHL/UPS sköter det, jag handlar mycket och ofta på nätet och försöker numera alltid få paketet direkt till ombud istället för att de ska försöka köra hem skiten på en tid jag med största sannolikhet inte är hemma på ändå, och om jag mot förmodan skulle vara det så får jag ändå "Ingen hemma" i 99% av fallen.
Det känns som att hela det systemet är förlegat och behöver moderniseras.
Nu verkar det som att paketet är påväg till ombudet här, väntar på att det ska uppdateras ytterligare.

orkavaradu: Den där såg allt ut att vara i bra skick! big_smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
31 augusti 2015
har dom satt tid på när det ska komma? big_smile du får ju dokumentera detta noga!

33 Inlägg
31 augusti 2015
så är det absolut mycket gamgubbar i branschen som inte bryr sig! och posten och dhl är hatade av kollegorna för dras okunskap

- Always Faithful
507 Inlägg
31 augusti 2015
Jag kör för Bring Express, Dock i göteborg men dom finns ju där uppe också. Jag gör alltid så, om man inte får tag på personen via porttelefon, så ringer man om där finns ett nummer. Bara bättre för dig då dom på kontoret kollar din "leverans procent". Dvs, misslyckad leverans sämre procent. smile

Sen klart går inte alla paket att levera med den tidspress som är. Men man kan iallafall försöka lite.

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

33 Inlägg
1 september 2015
låter ju som sjukt smart ! att inte alla har så är ju något att tänka på!

2 571 Inlägg
1 september 2015
Trådstartare
Tada.wav!

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11951290_10152912727182132_1096729117407345641_n.jpg?oh=cb2ea522f931238590071750fff0ba95&oe=563574AF

Tada.wav

1 090 Inlägg
1 september 2015
ut och montera i kalasvädret? big_smile

2 571 Inlägg
1 september 2015
Trådstartare
Nej fyfan. Visst att jag har ett flerbilsgarage (varmgarage dessutom) men ljuset där inne lämnar en del att önska, jag ska köpa på mig lite mer verktyg och jag vabbar med grabben idag. Så i helgen blir det byte hos svärföräldrarna i deras garage. smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
1 september 2015
aa lika bra att ta lång tid på sig i ett bra garage smile 

önskar jag hade ett garage sad

38 Inlägg
2 september 2015
Då man blivit V50 ägare så får man ta å följa detta projekt lite mera. Tummen upp till jobbet du gör med bilen smile

2 571 Inlägg
2 september 2015
Trådstartare
Välkommen till klubben! Helt rätt färgval också! wink

Tada.wav

380 Inlägg
2 september 2015
hyrbil skrev:
Nej fyfan. Visst att jag har ett flerbilsgarage (varmgarage dessutom) men ljuset där inne lämnar en del att önska, jag ska köpa på mig lite mer verktyg och jag vabbar med grabben idag. Så i helgen blir det byte hos svärföräldrarna i deras garage. smile

Köp nya o-ringar. Å lägg på lite vitt vaselin på dom innan du drar ihop skarvarna.

Sök