31 augusti 2015
Trådstartare
robb: Har inga problem att åka o hämta det, gör det hellre än att de ska köra ut det x antal gånger igen och påstå att jag inte är hemma/inte går att nå etc.
orkavaradu: Numret står i ordern men jag har EN ENDASTE GÅNG varit med om att budet faktiskt har ringt. Och det var UPS, för över 5 år sen.
I absolut alla andra fall har detta skett. Roligast var förra sommaren när jag hade beställt hem ett par nya monitorer, höll stenkoll på utkörningen och det var mitt på sommaren så jag satt på balkongen och jobbade när det plötsligt blev statusändring i utkörningen. Vad stod då? Jo, precis som ovan. Jag blev vansinnig för jag har gatan precis nedanför min balkong och både hör o ser ifall någon kommer åkandes.
Ingen, absolut INGEN hade varken gått eller kört förbi under den tid som paketet lastades på bilen tills dess att utkörningen misslyckades. Så jag ringde till Posten och frågade vad i helvete de höll på med och efter lite överdrift och annat så blev jag för en gångs skull vidarekopplad till en som ville hjälpa mig.
Det slutade med att personen ringde upp chefen på Veddesta som i sin tur fick ringa chauffören (som fortfarande var ute på sin runda och hade paketet på bilen) och chauffören fick snällt köra hit. 15min senare hade jag paketet i hand.
Tada.wav