orkavaradu: Jotack, jag vet... Sällan interiören får sig en rejäl översyn.

M__B: Ja det är lite det jag vill, men jag tvivlar på att jag får tillräckligt för mina 15" även om det är fräscha dubbdäck, 225 med dubbar är så ohyggligt dyra... Sen behöver jag nya sommardäck till 19" nästa säsong också.
Så jag velar lite, men några alternativ är:
Behålla 19" sommar, skaffa nya däck nästa säsong och sälja 15" vinter och skaffa dubbdäck till 18". <- det dyra alternativet.
Behålla 19" sommar, skaffa nya däck nästa säsong och sälja 15" vinter, försöka BYTA 18" mot 17" och skaffa vinterdäck till 17".
Behålla 19" sommar, skaffa nya däck nästa säsong och behålla 15" vinter och leka med 18" sommar. Kanske köra som du gör M__B med "mellansäsongsdäck".

Sälja 19" sommar OCH 15" vinter, skaffa nya sommardäck däck till 18" och för "vinsten" av 19" & 15", köpa ett par 17-18" vinter.
Hade jag inte varit student i 10månader till så hade det varit en no brainer och första alternativet varit vägen att gå, men det är högst tveksamt att det är genomförbart, framförallt på så kort tid som det ändå är kvar av säsongen.
Ett annat alternativ är ju att skjuta på det till nästa vinter, så får fokus nu ligga på nya sommarsulor till 19" inför nästa säsong.
Samtidigt vill jag ju försöka byta bil vid den här tiden nästa år och hur mycket önsketänkande det är vet jag inte, men det bör vara realistiskt. Kommer med 99% säkerhet vara kvar hos Volvo så fälgarna går förstås att "lyfta vidare" men ja... Tänk vilka problem man har.