3608
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 082 455 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
1 804 Inlägg
17 september 2015
Skönt att det lirar nu smile

Meguiars_sverige

2 571 Inlägg
17 september 2015
Trådstartare
Ruggigt skönt! smile Nu kan jag med gott samvete se fram emot lördag och pyssla om kärran, bolla lite idéer med folk om mina Medea-fälgar och må dåligt över nästa säsongs däckinköp. big_smile

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
17 september 2015
hyrbil skrev:
Ruggigt skönt! smile Nu kan jag med gott samvete se fram emot lördag och pyssla om kärran, bolla lite idéer med folk om mina Medea-fälgar och må dåligt över nästa säsongs däckinköp. big_smile

Komma till Täby tvätta bil och se när vi borrar hål i en V70 2012 ?

2 571 Inlägg
17 september 2015
Trådstartare
Lätt! När var det ni skulle ses? Jag har ju en del jag vill hinna med min kärra också så jag ska försöka va ute i god tid tänkte jag.

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
17 september 2015
hyrbil skrev:
Lätt! När var det ni skulle ses? Jag har ju en del jag vill hinna med min kärra också så jag ska försöka va ute i god tid tänkte jag.

Dom skulle dyka upp till lunch smile

1 090 Inlägg
17 september 2015
hyrbil skrev:

vad är det du måste göra med din bil? göra rent motorn och insidan? big_smile

2 571 Inlägg
17 september 2015
Trådstartare
robb: Najs! Jag tänkte vara loss vid 15, när tänkte ni vara på plats vid Barkarby då?

orkavaradu: Haha! wink Utsidan framförallt, helst snabbvaxa men det hinner jag nog inte, så får bli en vända med Meguiars Quik Detailer iaf men vaxet luktar så jävla gott. Motorutrymmet vill jag hinna torka rent men det blir låg prio, jag måste däremot strippa bakluckan på emblem eftersom 1:an till 1.8F höll på att lossna för några veckor sen så jag drog loss den (ifall jag vill sätta tillbaka i framtiden.)
Fälgarna tar ju sin stund att göra rent också, tror min Sonax Xtreme fälgrengöring är slut dessutom så vette tusan hur jag ska göra där. big_smile
Samt tireshine på däcken! Den flaskan har legat i bagaget ett par månader och skumpat nu, helt oöppnad. big_smile
Senast redigerat av hyrbil (17 september 2015)

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
17 september 2015
hyrbil skrev:
robb: Najs! Jag tänkte vara loss vid 15, när tänkte ni vara på plats vid Barkarby då?

orkavaradu: Haha! wink Utsidan framförallt, helst snabbvaxa men det hinner jag nog inte, så får bli en vända med Meguiars Quik Detailer iaf. Motorutrymmet vill jag hinna torka rent men det blir låg prio, jag måste däremot strippa bakluckan på emblem eftersom 1:an till 1.8F höll på att lossna för några veckor sen så jag drog loss den (ifall jag vill sätta tillbaka i framtiden.)
Fälgarna tar ju sin stund att göra rent också, tror min Sonax Xtreme fälgrengöring är slut dessutom så vette tusan hur jag ska göra där. big_smile

17ca .. Vi tänkte äts på Ikea innan och parkera där, så arrangörerna inte har något att sägs till om vart vi parkerat wink

2 571 Inlägg
17 september 2015
Trådstartare
Gött, då vet jag vad jag har för tidsram att hålla mig inom och det var vad jag hade räknat med. big_smile Torkar ni av bilarna något när ni kommit fram eller vad är planen där? Tvätta innan och sen får det vara?

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
17 september 2015
hyrbil skrev:
Gött, då vet jag vad jag har för tidsram att hålla mig inom och det var vad jag hade räknat med. big_smile Torkar ni av bilarna något när ni kommit fram eller vad är planen där? Tvätta innan och sen får det vara?

Tvätta innan .. Ska vara aningen mindre emblem på röven för min del wink

1 090 Inlägg
17 september 2015
trodde det var inne och ha emblemen kvar på bilen igen yikes

Tokig 08a
1 019 Inlägg
17 september 2015
orkavaradu skrev:
trodde det var inne och ha emblemen kvar på bilen igen yikes

Ska ha Volvo kvar men fan vem vet inte hur en V70 ser ut ?
Och att ha en t4f behöver väl ingen veta ?

2 571 Inlägg
17 september 2015
Trådstartare
robb: Fint, då kan vi bråka med emblemen tillsammans. big_smile

orkavaradu: Mina hade fått sitta kvar ett tag till om inte ettan trillat av. Blir ju enklare att polera med ren lucka också så tids nog hade de rykt ändå även om det bara vart för stunden. Nu fimpar jag dom och kan suga på karamellen ett tag. smile

Tada.wav

38 Inlägg
18 september 2015
Man kanske borde ta sig till barkarby imorgon men kan inte putsa pärlan sad lite öm efter operation.

Tokig 08a
1 019 Inlägg
18 september 2015
NejinS70 skrev:
Man kanske borde ta sig till barkarby imorgon men kan inte putsa pärlan sad lite öm efter operation.

Maskintvätt !!! 😂😂😂😂

38 Inlägg
18 september 2015
Haha, med extra borstar smile nejdu testade det på förra bilen och den blev inte fin efter statoils repmaskin :p
Senast redigerat av NejinS70 (18 september 2015)

2 571 Inlägg
18 september 2015
Trådstartare
robb: Ja jag tänker låta Volvo sitta kvar på listen men V50 och 1.8F ryker. Det får räcka liksom. smile

Nejin: Klart du ska dyka förbi! smile En snabb GDS-hall där allt medel finns i högtrycken kan ju räcka istället för en äcklig maskintvätt. wink

Tada.wav

38 Inlägg
18 september 2015
Jag har endast volvo kvar i bak. Eller ja, bilen blev beställd utan V50 å D5 texten.
Får se, kanske kan övertala frugan å spola av bilen lite snabbt smile

Tokig 08a
1 019 Inlägg
18 september 2015
hyrbil skrev:
robb: Ja jag tänker låta Volvo sitta kvar på listen men V50 och 1.8F ryker. Det får räcka liksom. :)

Nejin: Klart du ska dyka förbi! :) En snabb GDS-hall där allt medel finns i högtrycken kan ju räcka istället för en äcklig maskintvätt. ;)

Volvo stannar för oss oxå.. Regeringen bestämmer !

640 Inlägg
18 september 2015
hyrbil skrev:

Jag har två nya flaskor i bilen som kom med Posten idag smile Eftersom att jag vet hur jävliga fälgarna är så kan du få låna lite om du strålar samman med oss och tvättar wink

Sök