2211
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 074 035 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
2 571 Inlägg
29 september 2015
Trådstartare
Ajsing, lätt hänt dock. Svärmor lånade vår bil igår och hittade en trottoarkant, men jag har slutat bry mig, just den fälgen har redan lite skrap så lite mer gör väl inget... tongue

Ja precis, bort med inre handtaget, sen får man lirka loss clipsen på insidan av dörren. Ett sånt där clips-verktyg är att föredra och borde gå att hitta på Biltema.
Sålde faktiskt speglarna ganska omgående. Blev så sur över att det var fel modell men jag fick igen pengarna iaf så ingen skada skedd. big_smile
Men ja. Det blir inga nya speglar om jag inte snubblar över rätt modell till rätt pris, men inget jag aktivt letar efter längre.
Senast redigerat av hyrbil (29 september 2015)

Tada.wav

56 Inlägg
30 september 2015
Jo, så är det ju:) haha när det gäller svärmor får man vara sur i smyg, annars blir det inte roligt!

Hittade en kanonbeskrivning till när man bytte högtalare i dörren. Imorgon får jag nog blinkersglaset så blir nog byte i helgen om man inte drar o fiskar istället.

Annars då, några planer på nå fränt?

2 571 Inlägg
30 september 2015
Trådstartare
Perfekt, den beskrivningen har jag också använt mig av faktiskt när jag rivit dörrsida. Så den klarar du dig gott på. Du borde egentligen passa på att byta ut dina dummies i A-stolpen till de med diskanter i, jag har inte hört ljudet UTAN diskanterna men hört folk säga (som eftermonterat) att ljudet verkligen hoppade upp ett snäpp med de monterade.

För egen del så står det ganska still. Kikar emellanåt efter vintergummi till mina 18" BBS Medea men jag har de samtidigt ute på annons för nya dubbdäck till de kostar ohyggliga summor, framförallt då jag pluggar i drygt ett halvår till.
Annars har jag mina regelbundna bevakningar på annons-sajter för lite småprylar men det dyker sällan upp eller till rätt pris. wink

Tada.wav

56 Inlägg
30 september 2015
Jo men diskanter har jag där. Är HP-stereon som sitter i, kom jag på:) kommer lite ljud därifrån iaf:p

Är det medea som sitter på nu? Sjukt snygga är dom isf. Annons sa du?wink

2 571 Inlägg
30 september 2015
Trådstartare
Ah najs! Står ju Performance på infon om din bil och lilla stereon har inte diskanterna, så därför jag tänkte så som jag gjorde. big_smile

De som sitter på nu är Dotz Roadster HG 19", har ett par BBS Medea 18" i galleriet tror jag.

Tada.wav

56 Inlägg
3 oktober 2015
aah alright, då är jag med:D

nu är det gjort iaf, det enda som var lite smådrygt var att få loss kåpan till diskanterna på A-stolpen. annars gick det relativt smärtfritt. fick flytta över en hel del prylar till nya huset men det gick på 30 min allt som allt.

Nu ska jag väl bara försöka få bort brodin-laddaren som sitter så fult:P har någon nån idé var den får ström ifrån? går in genom fläkten mitt på panelen, ovanför vattenfallet

2 571 Inlägg
7 oktober 2015
Trådstartare
tomas3: Hm, kan den vara dragen direkt till 12V i mittkonsolen? Eller direkt mot säkringslådan? Jag vet att jag har läst trådar om folk som plockat bort fabriksmonterade hållare/laddare och det har tydligen varit lite meckigt men det går.

Här händer inte mycket.
Medea-fälgarna ligger på annons på Blocket men jag funderar på att slänga upp en såkallad "feeler" på Facebooks Volvo köp-o-sälj och se ifall någon vill byta mot de 17" jag egentligen vill ha. Dyker inget upp där så får de väl säljas helt enkelt och finansiera nya sommargummin nästa år.

Beställde i slutet av augusti ny film till strålkastarna i fram eftersom Biltemas hade någon pearl-skit i sig. Säljaren på eBay skickade snabbt men inget paket dök upp. Mailade i förra veckan och förklarade läget (eftersom estimerad leveranstid då överskridits) och de erbjöd pengarna tillbaka eller en ny sändning.
Jag sa att vi väntar veckan ut, dyker inget upp så hör jag av mig och vill ha en ny sändning, inga problem. Så eftersom inget paket dök upp på måndagen (tänkte att det får helgen på sig också) så mailade jag igår morse och bad de skicka nytt. Återigen inga problem, nytt paket skickas på en gång.
Vad ligger i lådan när jag kommer hem från jobbet?
................................

Det är fan inte första gången ett saknat paket dyker upp samma dag som jag mailar säljarna och frågar vad som sker. big_smile

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
7 oktober 2015
Känner igen det där .. Beställt grejer några gånger nu.. Dyker inte upp får pengarna tillbaka ..
Någon dag senare har man en avi med paket att hämta ut ^^
hyrbil skrev:
tomas3: Hm, kan den vara dragen direkt till 12V i mittkonsolen? Eller direkt mot säkringslådan? Jag vet att jag har läst trådar om folk som plockat bort fabriksmonterade hållare/laddare och det har tydligen varit lite meckigt men det går.

Här händer inte mycket.
Medea-fälgarna ligger på annons på Blocket men jag funderar på att slänga upp en såkallad "feeler" på Facebooks Volvo köp-o-sälj och se ifall någon vill byta mot de 17" jag egentligen vill ha. Dyker inget upp där så får de väl säljas helt enkelt och finansiera nya sommargummin nästa år.

Beställde i slutet av augusti ny film till strålkastarna i fram eftersom Biltemas hade någon pearl-skit i sig. Säljaren på eBay skickade snabbt men inget paket dök upp. Mailade i förra veckan och förklarade läget (eftersom estimerad leveranstid då överskridits) och de erbjöd pengarna tillbaka eller en ny sändning.
Jag sa att vi väntar veckan ut, dyker inget upp så hör jag av mig och vill ha en ny sändning, inga problem. Så eftersom inget paket dök upp på måndagen (tänkte att det får helgen på sig också) så mailade jag igår morse och bad de skicka nytt. Återigen inga problem, nytt paket skickas på en gång.
Vad ligger i lådan när jag kommer hem från jobbet?
................................

Det är fan inte första gången ett saknat paket dyker upp samma dag som jag mailar säljarna och frågar vad som sker. big_smile

2 571 Inlägg
7 oktober 2015
Trådstartare
Det är ju så typiskt. big_smile
Nåja, nu får jag en extra uppsättning film, kan dra på det på dimljusen, eventuellt skulle det räcka till bakljusen också men det är väl ingen idé att smälla skyddsfilm på dom antar jag.

Tada.wav

1 090 Inlägg
13 oktober 2015
Jag var inne i stan igår efter jobbet och skulle till apoteket, när jag gick ur bilen hajade jag till när jag såg detta! yikesyikesyikesyikesyikesyikes

http://i60.tinypic.com/9l8qs3.jpg

http://i59.tinypic.com/2db494i.jpg

är det någon form av vad-kapare av gångtrafikanter? big_smilebig_smile

2 571 Inlägg
13 oktober 2015
Trådstartare
Hahaha! En sån skulle man behöva ibland! big_smile
Vild gissning, det sätts en extra rad extraljus på den?

Tada.wav

2 571 Inlägg
13 oktober 2015
Trådstartare
På tal om annat, hur länge håller sig dessa små lackstift (storlek som en Tippex-burk)f man köper hos Volvo? Köpte en för 2-3 år sen och den har använts så den kanske är körd vid det här laget?
Var på resa i helgen och morsan körde bilen framför och sköt iväg ett jädra stenskott som tog precis i kanten på taket så en liten liten flisa av lacken hoppade loss.
Nu när bilen snart får en rejäl tvätt (dels efter resan, dels glänsa lite innan vinterdäcken) så tänkte jag fylla i det men har inte en aning om vad som är bra att tänka på. smile

Tada.wav

294 Inlägg
13 oktober 2015
Har ibland fått kommentarer när jag har haft "extra stabila" lampfästen, då jag varit på årliga kontrollen undra vad dom skulle säga om det där.

1 090 Inlägg
13 oktober 2015
hyrbil skrev:
På tal om annat, hur länge håller sig dessa små lackstift (storlek som en Tippex-burk)f man köper hos Volvo? Köpte en för 2-3 år sen och den har använts så den kanske är körd vid det här laget?
Var på resa i helgen och morsan körde bilen framför och sköt iväg ett jädra stenskott som tog precis i kanten på taket så en liten liten flisa av lacken hoppade loss.
Nu när bilen snart får en rejäl tvätt (dels efter resan, dels glänsa lite innan vinterdäcken) så tänkte jag fylla i det men har inte en aning om vad som är bra att tänka på. smile

jag fick faktiskt ett stenskott på sidan av taket oxå, tok den lilla "tippexburken" och fyllde i.. försiktigt med en tandpetare smile det sitter fortfarande kvar.

2 571 Inlägg
13 oktober 2015
Trådstartare
Bilnörden: förresten, satan va många rebel blue-v60 det rullar i Skövde! Mötte inte en enda V70 Rebel Blue men miljarder V60. wink

orkavaradu: Härligt, har du putsat något på det? Borde ju bli en liten ojämn yta tänker jag.

Tada.wav

294 Inlägg
13 oktober 2015
Även många V40 och en o annan XC60. Tror det rullar 3st V70 i Skövde.

380 Inlägg
13 oktober 2015
hyrbil skrev:
Bilnörden: förresten, satan va många rebel blue-v60 det rullar i Skövde! Mötte inte en enda V70 Rebel Blue men miljarder V60. wink

orkavaradu: Härligt, har du putsat något på det? Borde ju bli en liten ojämn yta tänker jag.

Rebel blue fans bara som tillval till V70 med R-Design under ett år My2013.
V40 / v60 gick å få 2013-2015 å då även till bilar utan R-Design. Så det rullar garanterat ganska många fler sådana.

2 571 Inlägg
13 oktober 2015
Trådstartare
Det förklarar en del!

M__B: Har du koll på lackstiften som jag skrev om i några inlägg upp? Du är ju en van polerare tänkte jag. smile

Tada.wav

294 Inlägg
13 oktober 2015
Angående lackstiftet och putsning, kan kolla på det när jag kommer hem. Har fått fylla i lite på huven, har ju varit hos MR Cap sen dess.

380 Inlägg
13 oktober 2015
Så länge dom inte har torkat / stelnat, så är det ingen större fara.
Tänk på att inte ha som liggande i bilen som alla har, då färgen fryser på vintern.

Sök