hyrbil skrev:
Dessvärre inte.
Kort historia:
Jag sålde vidare speglarna när det visade sig vara första modellen av speglar, jag har andra modellen och den är enligt mig snyggare än första, hade det varit tredje modellen så hade jag nog kört på men... Ja. Det blev inget.
Lång historia:
Jag provade däremot att koppla in dom med styrenheten jag också köpte för att se ifall de ville lira ändå. Kul att veta tänkte jag. Inget hände. Om jag minns rätt så funkade det att styra speglarna som vanligt med kontrollen men infällningen fungerade inte (hålla inne L+R) och belysningen funkade inte heller. Det jag lite surt kom på i efterhand var två saker jag inte provade/kollade:
1: Var lampan ens hel i markbelysningen? Har miljarder LED jag kunnat prova med.
2: Kollade inte ifall stiften var rätt. Vad jag förstått så verkar mycket av elektroniken gå att flytta runt mellan olika årsmodeller men ibland kan stiften vara annorlunda placerade i kontaktstyckena.
Förbannad som jag var så slängde jag ihop dörrsidan igen och la ut speglarna på Blocket illa kvickt.
Mycket research, en del kontakt med Volvo, mycket svordomar, men ännu vet vi alltså inte om det går att eftermontera. Rent teoretiskt ska det gå, men ingen som gjort det i praktiken fullt ut.
Såhär i efterhand hade jag självklart velat ta reda på mer om ovanstående punkter, nu får jag bara bita i det sura äpplet och se glad ut medan den tanken ligger på hyllan.
Inget jag aktivt letar efter länge (rätt speglar dvs, har kvar styrenheten hemma) men snubblar jag över en uppsättning så är jag helt klart sugen på att prova igen!