2643
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 074 017 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
2 571 Inlägg
28 oktober 2015
Trådstartare
Något lackstiftande har det inte blivit ännu, har heller inte blivit någon tvätt. Sommarpuckarna är fortfarande på eftersom jag kör så sällan numera och när det väl blir så är det under dagtid, så jag tänkte i helgen eller nästa vecka försöka hinna med en rejäl tvätt innan vintern med lite vaxning osv (och då även lite lackstiftslagning.) Vill man hålla mig sällskap så vet man nog var man kan finna mig. wink

Annars är det lite bilvårdsgrejor påväg hem och även nya LEDs till positionsljuset då ena bestämde sig för att ha disco tidigare i veckan. Brukar byta båda sidor samtidigt och satte nu i min sista uppsättning jag hade hemma.
Har även en potentiell köpare på Medea-fälgarna nu, det tar emot som fan men det finns ingen budget för dubbdäck till de denna vinter och eftersom sommardäcken behöver bytas nästa säsong så får förtjänsten läggas på det istället. Trist som fan men ibland får man tänka realistiskt.

Blir också avundsjuk på alla som lägger ut läckra höstbilder på sina bilar så något sådant ska jag väl försöka hinna med, alldeles för mycket snack och för lite verkstad från mig på senare tid. big_smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
28 oktober 2015
Blir det gds-Vällingby? smile
Funderar på samma, har inte skiftat däck.

2 571 Inlägg
28 oktober 2015
Trådstartare
Jajjemän! smile

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
28 oktober 2015
hyrbil skrev:
Jajjemän! smile

Hör av dej vilken tid !

2 571 Inlägg
28 oktober 2015
Trådstartare
Will do! Vet inte om jag ska invänta lite tvättprylar eller ej, får jag sålt fälgarna ikväll så kan jag väl kosta på mig lite extra, det går ju alltid åt liksom. big_smile

Tada.wav

629 Inlägg
1 november 2015
Fick du rätt på dina Elinfällbara sidospeglar? :-)

2 571 Inlägg
1 november 2015
Trådstartare
Dessvärre inte.
Kort historia:
Jag sålde vidare speglarna när det visade sig vara första modellen av speglar, jag har andra modellen och den är enligt mig snyggare än första, hade det varit tredje modellen så hade jag nog kört på men... Ja. Det blev inget.

Lång historia:
Jag provade däremot att koppla in dom med styrenheten jag också köpte för att se ifall de ville lira ändå. Kul att veta tänkte jag. Inget hände. Om jag minns rätt så funkade det att styra speglarna som vanligt med kontrollen men infällningen fungerade inte (hålla inne L+R) och belysningen funkade inte heller. Det jag lite surt kom på i efterhand var två saker jag inte provade/kollade:
1: Var lampan ens hel i markbelysningen? Har miljarder LED jag kunnat prova med.
2: Kollade inte ifall stiften var rätt. Vad jag förstått så verkar mycket av elektroniken gå att flytta runt mellan olika årsmodeller men ibland kan stiften vara annorlunda placerade i kontaktstyckena.

Förbannad som jag var så slängde jag ihop dörrsidan igen och la ut speglarna på Blocket illa kvickt.
Mycket research, en del kontakt med Volvo, mycket svordomar, men ännu vet vi alltså inte om det går att eftermontera. Rent teoretiskt ska det gå, men ingen som gjort det i praktiken fullt ut.
Såhär i efterhand hade jag självklart velat ta reda på mer om ovanstående punkter, nu får jag bara bita i det sura äpplet och se glad ut medan den tanken ligger på hyllan.
Inget jag aktivt letar efter länge (rätt speglar dvs, har kvar styrenheten hemma) men snubblar jag över en uppsättning så är jag helt klart sugen på att prova igen!

Tada.wav

1 090 Inlägg
2 november 2015
dock undrar vi andra.. HUR GICK DET MED TVÄTTANDET OCH VINTERDÄCKEN?  big_smile big_smile big_smile .. jag var i GDS-hallen i fredags, men du var inte där sad dock en annan c30 t5..

2 571 Inlägg
2 november 2015
Trådstartare
Haha! Jag har inte spikat dag ännu ju! wink Sommardäcken är fortfarande på och tvätten lurar, men kalas för grabben i helgen med släkt som kommer på besök o skit så hela denna vecka är smockfull, helgen därpå däremot! Så har vi inte fått snö vid det laget så är det hög tid för quality time med bilen.

Tada.wav

1 090 Inlägg
2 november 2015
Då får du säga till, jag bytte inte däck heller big_smile orkade inte! .. dock ska bilen in på OptiCoat-lackskydd på Söndag, så kanske slänger med vinterdäcken samtidigt.

2 571 Inlägg
2 november 2015
Trådstartare
Asch, imorse var det ju fasen 8-9 grader, inga vinterpuckar behövs ännu! wink
Absolut, jag hojtar här när jag vet mer! Skulle ju kunna ta en eftermiddag/kväll i nästa vecka också men skulle vilja försöka hitta nåt ställe att fota på också och då har jag gärna lite dagsljus kvar, varpå helgen får bli lämplig.

Tada.wav

1 804 Inlägg
2 november 2015
12 grader varmt nu när jag åkte hem från jobbet, fortsätter det såhär så kan man ju glida med tygmattor och sommarpuckar hela vintern! cool

Meguiars_sverige

2 571 Inlägg
2 november 2015
Trådstartare
Eller hur! big_smile
Tack för påminnelsen, måste slänga in gummimattorna i skuffen när jag kommer hem idag så jag kommer ihåg att göra rent dom vid nästa tvättillfälle.

Tada.wav

629 Inlägg
3 november 2015
Aha de var synd! tongue
hyrbil skrev:
Dessvärre inte.
Kort historia:
Jag sålde vidare speglarna när det visade sig vara första modellen av speglar, jag har andra modellen och den är enligt mig snyggare än första, hade det varit tredje modellen så hade jag nog kört på men... Ja. Det blev inget.

Lång historia:
Jag provade däremot att koppla in dom med styrenheten jag också köpte för att se ifall de ville lira ändå. Kul att veta tänkte jag. Inget hände. Om jag minns rätt så funkade det att styra speglarna som vanligt med kontrollen men infällningen fungerade inte (hålla inne L+R) och belysningen funkade inte heller. Det jag lite surt kom på i efterhand var två saker jag inte provade/kollade:
1: Var lampan ens hel i markbelysningen? Har miljarder LED jag kunnat prova med.
2: Kollade inte ifall stiften var rätt. Vad jag förstått så verkar mycket av elektroniken gå att flytta runt mellan olika årsmodeller men ibland kan stiften vara annorlunda placerade i kontaktstyckena.

Förbannad som jag var så slängde jag ihop dörrsidan igen och la ut speglarna på Blocket illa kvickt.
Mycket research, en del kontakt med Volvo, mycket svordomar, men ännu vet vi alltså inte om det går att eftermontera. Rent teoretiskt ska det gå, men ingen som gjort det i praktiken fullt ut.
Såhär i efterhand hade jag självklart velat ta reda på mer om ovanstående punkter, nu får jag bara bita i det sura äpplet och se glad ut medan den tanken ligger på hyllan.
Inget jag aktivt letar efter länge (rätt speglar dvs, har kvar styrenheten hemma) men snubblar jag över en uppsättning så är jag helt klart sugen på att prova igen!

2 571 Inlägg
10 november 2015
Trådstartare
Lördag eller söndag, kring 11-rycket? Vad säger ni pöjkar? wink

Tada.wav

1 090 Inlägg
12 november 2015
väntar på att få tillbaka min bil från lack-skydd big_smile .. borde få den idag, saknar den som fasen! har fått åka buss och tunnelbana den här veckan.

2 571 Inlägg
12 november 2015
Trådstartare
Fyfasen! Hemskt att åka kommunalt såhär års, så förbannat mycket folk. Jag jobbar inne vid Slussen och hit tar jag av uppenbara skäl inte bilen, så jag lider med dig.

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
12 november 2015
hyrbil skrev:
Fyfasen! Hemskt att åka kommunalt såhär års, så förbannat mycket folk. Jag jobbar inne vid Slussen och hit tar jag av uppenbara skäl inte bilen, så jag lider med dig.

Gnäll inte .. Bor i Täby .. Kommer börja jobba i orminge .. Bilen är inget alternativ pga essingeleden ..

1 090 Inlägg
12 november 2015
Ganska lungt att åka kommunalt ändå... det som är lite segt är att man inte kan lita på tid-tabellerna,, första dagen 40min försent big_smile
Senast redigerat av orkavaradu (12 november 2015)

2 571 Inlägg
13 november 2015
Trådstartare
På söndag vid 11-rycket är jag i Vällingby-hallen, ni som vill gnugga bil o snacka skit kan ju ratta förbi. smile

Tada.wav

Sök