3099
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 073 998 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
1 090 Inlägg
15 november 2015
hyrbil skrev:
På söndag vid 11-rycket är jag i Vällingby-hallen, ni som vill gnugga bil o snacka skit kan ju ratta förbi. smile

blev det nån tvätt idag? big_smile var där och bara spolade av bilen för en stund sedan.

Eftersom jag är 5år i skallen så åkte jag till jobbet och körde "Mario Kart" bland gångarna lollollol
http://i66.tinypic.com/4u6owo.jpg

Tokig 08a
1 019 Inlägg
15 november 2015
orkavaradu skrev:
hyrbil skrev:
På söndag vid 11-rycket är jag i Vällingby-hallen, ni som vill gnugga bil o snacka skit kan ju ratta förbi. smile

blev det nån tvätt idag? big_smile var där och bara spolade av bilen för en stund sedan.

Eftersom jag är 5år i skallen så åkte jag till jobbet och körde "Mario Kart" bland gångarna lollollol
http://i66.tinypic.com/4u6owo.jpg

Vart fan får man tag på en sån?

Köp suget vart enormt !

2 571 Inlägg
15 november 2015
Trådstartare
Jajjemän, jag var där! Fullsmockat, många som slängde på vinterdäck och tvättade bilar. big_smile
http://i.imgur.com/F8UtNt7.jpg
http://i.imgur.com/q03IKR4.jpg

Tada.wav

1 804 Inlägg
15 november 2015
Läckra bilder Martin big_smile Schysst kontrast med den utbrända V40in i bakgrunden big_smile

Meguiars_sverige

380 Inlägg
15 november 2015
Håller med föregående talare smile

2 571 Inlägg
16 november 2015
Trådstartare
Haha ja, jag tyckte den blev lite "kul" med den utbrända häcken i bakgrunden. Visste inte alls var jag skulle ställa mig och fota bilen. På Solvalla-parkeringen är det ofta folk som sladdar omkring såhär års och jag tänkte att uppe på höjden där kanske man kan få lite vettiga lägen, rullar upp och ser V40n stå där. Måste ha brunnit kvällen innan eller så för det låg skum kvar på backen (vilket man även ser på bilden).

Så en rejäl utvändig tvätt blev det som toppades med Meguiars Carnuba Gold Wax och deras Quik Detailer, invändigt torkades rutan av ordentligt med fönsterputs, alla lättillgängliga ytor torkades av med något interiör-blaha från Volvo och tygmattorna åkte ut och ersattes av rena och fina gummimattor. Usch. sad big_smile

Tada.wav

56 Inlägg
16 november 2015
en annan glider ju gummimattor året om;) haha! sjysta bilder. måste säga igen, du har en förjäkla sjyst v50!

servicelampan började lysa nu i dagarna. 10k, får hoppas det inte blir allt för dyrt! annars står det still. fick på vinterdäcken igår. så nu är det bara att invänta snön så de blir lite ljusare när man åker till och från jobbet......

2 571 Inlägg
16 november 2015
Trådstartare
Haha! Det gjorde jag innan rob kom till min räddning! Så denna sommar var första gången jag hade tygmattor faktiskt.
Tror det var någon av följet här i tråden som hade inne sin D2 på 10k-service ganska nyligen, det var inte så dyrt vill jag minnas!

Edit:
Och tack såklart! Bilen känns ganska klar vid det här laget, det finns inget större att göra med den om man inte ska gå full retard och byta inredning osv. Men det kommer inte hända. Så nu är det mest att försöka hålla henne fin, lite småfix och se fram emot bilbyte nästa år (förhoppningsvis).
Senast redigerat av hyrbil (16 november 2015)

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
16 november 2015
hyrbil skrev:
Haha! Det gjorde jag innan rob kom till min räddning! Så denna sommar var första gången jag hade tygmattor faktiskt.
Tror det var någon av följet här i tråden som hade inne sin D2 på 10k-service ganska nyligen, det var inte så dyrt vill jag minnas!

så vitt jag vet var tygmattorna belöningen för att du räddade mej från helvetet med halogen lampor överallt i bilen.. tongue

2 571 Inlägg
16 november 2015
Trådstartare
rob: Javisst, så var det ju. Tjänster och gentjänster! wink

Tada.wav

2 571 Inlägg
19 november 2015
Trådstartare
Då var tid för däckskifte bokat, vid den här tiden förra året var puckarna redan på men nu får jag vänta till 30 november.
Fick hem den "nya" filmen till strålkastarna också. Första leveransen tog omkring 1 1/2 månad (eller mer) och andra leveransen tog nog lika lång tid. Ibland är eBay tröttsamt. big_smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
19 november 2015
har inte dragit på mina heller big_smile .. var på Bilia i uppsala igår och uppdaterade automatlådan, samt att min förar-ruta småläcker när det regnar.. man ska återkomma,,, hoppas inom en snar framtid sad
Senast redigerat av orkavaradu (19 november 2015)

2 571 Inlägg
19 november 2015
Trådstartare
Har lådan adapterats konstigt med din körning? big_smile
Läcker den i överkant? Verkar vara ganska vanligt efter att rutan skiftats och personen som utfört jobbet slarvat (något de ska lösa kostnadsfritt såklart.)

Tada.wav

1 090 Inlägg
19 november 2015
Tror det var från ägaren innan dvs "volvo/tjänstebil" .. så man återställde osv ..det var goodwill big_smile
jag kör ju i stan... så det är mest start och stopp. Inte ungdoms-gas dvs jämt!

aa den läcker i överkant ovanför mig.. så regnar det tokmycket så droppar det in, så har alltid en nöd-trasar med mig, vad jag kan se och vad mekanikern såg så är inte rutan utbytt, kan vara talanglöst installerat från början big_smile

380 Inlägg
19 november 2015
Kom precis hem från service.
Och nu ska jag ut å byta till vinterhjul, för ska bli snö idag å sen visar det flera minus varje natt framöver.

1 090 Inlägg
19 november 2015
M__B skrev:
Kom precis hem från service.
Och nu ska jag ut å byta till vinterhjul, för ska bli snö idag å sen visar det flera minus varje natt framöver.

gick servicen bra? smile oj redan snö? .. galet! vi har spöregn i sthlm nu!

380 Inlägg
19 november 2015
Ja det gick allt bra, den har ju bara rullat 3200mil. Så det var inget å änmärka på.
Spöregnar här också just nu, men ska gå över till snö å frysa till ikväll.

2 571 Inlägg
19 november 2015
Trådstartare
orkavaradu: Haha! big_smile Adapteras inte lådan om när den märker att körmönstret har ändrats under en tid eller måste man nolla den? Helt novis på automat men utgår från vad jag hört och läst, en polares automatlåda (BMW) fick nolla sin vill jag minnas.
Bra att du köpte en T5 och kör som en kärring! wink big_smile

Vore märkligt om inte föregående ägare upptäckt att det läcker in men å andra sidan kanske den stod i garage när den var parkerad? Då blir det ju inte lika tydligt antar jag.

M__B: Här hade jag kunnat skriva "fan va trist", men mig veterligen har du ju ett par skapliga vinterpuckar att välja mellan så det går nog ingen nöd på dig. big_smile
Nu när jag är ute på praktik så står bilen större delen av tiden i garaget så om vi får ett rejält väderomslag (som orkavaradu säger så spöregnar det nu) så kan bilen stå där i värmen. På så sätt är det skönt att inte vara helt beroende av kärran, men hade jag varit det så hade väl lite framförhållning inte skadat.

Tada.wav

380 Inlägg
19 november 2015
Haha,,, ja dom är väl roligare än 16" plåt iallafall, vi får se hur det ser ut.
Tror att en mörkare fälg skulle se bättre ut till färgen på bilen, men det får bli som det blir smile

Sök