Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)
Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer
orkavaradu: Haha! Adapteras inte lådan om när den märker att körmönstret har ändrats under en tid eller måste man nolla den? Helt novis på automat men utgår från vad jag hört och läst, en polares automatlåda (BMW) fick nolla sin vill jag minnas. Bra att du köpte en T5 och kör som en kärring!
Vore märkligt om inte föregående ägare upptäckt att det läcker in men å andra sidan kanske den stod i garage när den var parkerad? Då blir det ju inte lika tydligt antar jag.
M__B: Här hade jag kunnat skriva "fan va trist", men mig veterligen har du ju ett par skapliga vinterpuckar att välja mellan så det går nog ingen nöd på dig. Nu när jag är ute på praktik så står bilen större delen av tiden i garaget så om vi får ett rejält väderomslag (som orkavaradu säger så spöregnar det nu) så kan bilen stå där i värmen. På så sätt är det skönt att inte vara helt beroende av kärran, men hade jag varit det så hade väl lite framförhållning inte skadat.
joo det trodde jag med, men automat-lådor verkar mystiska hoppas på det bästa nu iallafall! haha jaa! gillar ju ljudet så mycket på T5an.. det är ju halva nöjet. Dock jobbigt i en liten bil då alla ska ligga bakom och stressa och tror att man ska ställa upp på race .. hej jag e 17år med bakvänd keps haha
aa hoppas att man byter rutan eller gör om hela tätningen, dock måste bilia ha bilen en hel dag för att det ska härda rätt. Kalas när det är i uppsala
Klart att man ska ha minst 18 på vintern. Man vill ju se fin ut hela året.... Har oxå bytt på 3 bilar under 2 dagar det är fullt upp nu, glömde lastbilen oxå 8 hjul till, slapp framhjulen dom byttes tidigare.
Tänkte ta kärran till Bromma Blocks i förmiddags men det var fortfarande såpass kyligt ute (och minusgrader för den delen), så jag tog en promenad istället. Såg ut att vara snustorrt hela vägen men man vet fan aldrig.