Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 024 417 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
eL0F
14 februari 2018 · 1 090 Inlägg

hur går det med bilderna? big_smile sjukt spännande! .

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
14 februari 2018 · 2 571 Inlägg

Vet inte hur mycket jag vill avslöja. ;D

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
14 februari 2018 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Vet inte hur mycket jag vill avslöja. ;D

haha  wink  känns som julafton för oss andra! .. man väntar och väntar!
Nästa vecka kan jag visa något trevligt!

Senast redigerat av orkavaradu (14 februari 2018)

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
14 februari 2018 · 2 571 Inlägg

Ooooh köpt nytt?! wink

Jag kan väl säga såhär:
https://i.imgur.com/g4Yl9SW.png



Har redan gjort en onödigt lång mod-lista, en del saker har trillat hem redan och en del prylar ska jag försöka ta hem när det drar ihop sig, men så att det finns tillgänglig när det är dags iaf.

Senast redigerat av hyrbil (14 februari 2018)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
16 februari 2018 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Ooooh köpt nytt?! wink

Jag kan väl säga såhär:
https://i.imgur.com/g4Yl9SW.png



Har redan gjort en onödigt lång mod-lista, en del saker har trillat hem redan och en del prylar ska jag försöka ta hem när det drar ihop sig, men så att det finns tillgänglig när det är dags iaf.

En liten rolig uppdatering bara smile inget speciellt!

inte jättelångt kvar! då får vi köra någon Volvo-sammankomst när den finns på plats big_smile skulle vara roligt !
Vad för mods går att göra? .. jag kan inte så mycket om v90n.

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
16 februari 2018 · 2 571 Inlägg

Nu blev jag ju nyfiken! big_smile

Jafan, jag kan inte supermycket om kärran heller men har pluggat på en del så jag hoppas väl ha snappat upp en del. smile
Mestadels är det originaldelar, inte mycket eftermarknad alls, ännu. Finns inte mycket, Heico och liknande aktörer har lite grejor men dels pissdyrt men också ganska... Fula grejor. Det är inte mycket de spottar ur sig till Volvo som är snyggt.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
16 februari 2018 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Nu blev jag ju nyfiken! big_smile

Jafan, jag kan inte supermycket om kärran heller men har pluggat på en del så jag hoppas väl ha snappat upp en del. smile
Mestadels är det originaldelar, inte mycket eftermarknad alls, ännu. Finns inte mycket, Heico och liknande aktörer har lite grejor men dels pissdyrt men också ganska... Fula grejor. Det är inte mycket de spottar ur sig till Volvo som är snyggt.

Jag var inne på att byta märke, men sedan så var jag och kikade på Bmw, Vw ... men jag insåg att man hittar inget bättre än Volvo, säkerhetsmässigt smile så är det bara.  Tror det blir svårt för mig att byta märke, jag är fast.

Hoppas jag kan visa nästa vecka smile.


Nästan alla "vanliga" v90s är tydligen leasing-bilar. Talade med en säljare på Bilia, då man skulle täcka av en V90 åt en kund precis, det var företagsleasing.
Kanske därför man inte har så mycket tillbehör än? eftersom efterfrågan kanske inte är så stor?

Samma när jag skulle köpa lackstift till min bil, då fanns inte Bursting blue än, utan fick köpa en stor sprayburk med orginalfärgen istället.

Ska bli riktigt kul att se din bil big_smile v90n är så fin, önskar jag hade råd. Såg bilderna på nya V60, den har blivit som en v90 fast lite mindre.

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
1 mars 2018 · 2 571 Inlägg

Att man aldrig lär sig...
https://i.imgur.com/cdyhNRN.jpg

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Djo
1 mars 2018 · 10 157 Inlägg

Haha wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
eL0F
1 mars 2018 · 1 090 Inlägg

till nya eller gamla? big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Robb192 Tokig 08a
2 mars 2018 · 1 019 Inlägg

Alltid spännande med prylar!

Mindre spännande när de är restade 2 månader =/

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
2 mars 2018 · 2 571 Inlägg

Innehållet i båda paketen funkar till båda bilarna, det är väl en lagom hint! wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
3 mars 2018 · 1 090 Inlägg

3v kvar nu va? wink

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
3 mars 2018 · 2 571 Inlägg

3v kvar! wink Lite saker kvar att fixa innan det är dags, så nu måste jag kamma mig med inköpen.

Vad hade du för nyhet då?! big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
3 mars 2018 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
3v kvar! wink Lite saker kvar att fixa innan det är dags, så nu måste jag kamma mig med inköpen.

Vad hade du för nyhet då?! big_smile

Spännande big_smile .. var på GDS-hallen i Vällingby vid kl 8, var kö innan det ens öppnade!
Älskar stressade äldre gubbar haha..

Min bil har "bytt" färg big_smile kika!

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
3 mars 2018 · 2 571 Inlägg

Ojoj! Hur kom det sig att du bytte till.. en likadan? big_smile Mer utrustad?

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
3 mars 2018 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Ojoj! Hur kom det sig att du bytte till.. en likadan? big_smile Mer utrustad?

Jo närmast så full-utrustad en v40 kan vara smile , lite kul, tackar Bilia Uppsala för det.
Så nu blir det inget byte på flera år.

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
3 mars 2018 · 2 571 Inlägg

Ah då förstår jag! Men det torde väl betyda att du är jävligt nöjd med modellen som så liksom. smile
Idag uppdaterades lite grejor här, så "visningen" kanske sker tidigare än väntat. Oavsett så är det väldigt kort tid kvar. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
3 mars 2018 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Ah då förstår jag! Men det torde väl betyda att du är jävligt nöjd med modellen som så liksom. smile
Idag uppdaterades lite grejor här, så "visningen" kanske sker tidigare än väntat. Oavsett så är det väldigt kort tid kvar. big_smile

för mig som är själv är v40n perfekt smile .. går inte att slita sig från Volvo, man är fast. Säkerheten är ju no1 för mig, då är Volvo det enda man kan ha!

Ska bli spännande att se vad som kommer big_smile sen kan vi ha en miniträff!

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
9 mars 2018 · 2 571 Inlägg

Miniträff it is! wink

Lite icke-bilrelaterade news, igår signade vi kontrakt på ett hus, inflytt i juli. 1400kvm tomt, så tids nog kommer nog ett dubbelgarage upp. wink
I dagsläget finns ett dubbelgarage redan men det delas med grannen (innervägg skiljer av) så vi får se hur det blir. Säljaren sa att hennes gubbe hade planer på att bygga dubbelgarage och då sälja det befintliga till grannen helt och hållet. Kanske går att göra en bra deal där.

Nu får det gärna bli lite varmare ute och snabbspolning fram till 19/3.


Angående Betty Blue så fick hon på årsservicen för någon månad sen en notis om att höger bakbroms är anliggande. Jag forskade lite och jag hade nog kunnat göra det arbetet själv men hade behövt köpa in specialverktyg och sätta av tid för arbetet. Tid som jag inte har. Och bromsar vill jag gärna ha fungerande till 100%. Framförallt i en bil som vi är beroende av.
Så om någon timme ska jag åka iväg med henne till Upplands Motor för att få det åtgärdat, förhoppningsvis blir det inte svindyrt men jag räknar med nytt bromsok, de lär nog inte smörja upp det befintliga är jag rädd.
Nåja, safety first liksom.

Senast redigerat av hyrbil (9 mars 2018)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang