Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 032 704 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
eL0F
25 november 2014 · 1 090 Inlägg

jag hade själv velat haft en 850 T-Gul i orginalskick smile .. en riktig klassiker! , dock ser mertalet ut att vara helt förstörda nu..

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
FreddieL
25 november 2014 · 278 Inlägg

orkavaradu skrev:
jag hade själv velat haft en 850 T-Gul i orginalskick smile .. en riktig klassiker! , dock ser mertalet ut att vara helt förstörda nu..

Jag håller med dig!! Det är svårt att hitta bilar som inte är sönderstylade eller toktrimmade. Personligen har jag gärna en snabb bil, men den skall ju inte vara omöjlig o köra. Sen är det väl så att många som köper bilarna inte har koll på öm det är en GLT, Turbo, t-5r eller R... såg en totalt söndersågad o plastig t-gul som knappt var en bil längre... det var ett monster sad ska man bygga utställningsbil kan man faan ta en halvrostig standardbil och inte en nationalklenod!!!

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
JimBo__
25 november 2014 · 1 804 Inlägg

Hämtade min V50 från service idag. Märkte dock att servicelampan fortfarande lyste när jag stängde av bilen, dock inte när jag startade den. Ringde till min PST och hörde varför den lyste och han bara skrattade och sa att 9 av 10 gånger så tänds den igen efter service för den lyste inte när han körde ut den. Skulle åka in och släcka den imorgon hos han smile

Tänkte bara höra om ni också har varit med om att den tänds igem efter service? smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
FreddieL
25 november 2014 · 278 Inlägg

JimBo__ skrev:
Hämtade min V50 från service idag. Märkte dock att servicelampan fortfarande lyste när jag stängde av bilen, dock inte när jag startade den. Ringde till min PST och hörde varför den lyste och han bara skrattade och sa att 9 av 10 gånger så tänds den igen efter service för den lyste inte när han körde ut den. Skulle åka in och släcka den imorgon hos han smile

Tänkte bara höra om ni också har varit med om att den tänds igem efter service? smile

Nej... inte än iaf!!

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
25 november 2014 · 2 571 Inlägg

Jag har hört talas om att folk råkat ut för det men inte att det skulle vara en standard feature. Men i dessa fall har det varit precis som för dig, att de får komma in dagen därpå och släcka den utan kostnad och sen är det inga konstigheter.
Märkligt fenomen dock.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JimBo__
25 november 2014 · 1 804 Inlägg

hyrbil skrev:
Jag har hört talas om att folk råkat ut för det men inte att det skulle vara en standard feature. Men i dessa fall har det varit precis som för dig, att de får komma in dagen därpå och släcka den utan kostnad och sen är det inga konstigheter.
Märkligt fenomen dock.

Jaa, känns väldigt konstigt, men men bara hoppas på att det löser sig imorgon smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Robb192 Tokig 08a
25 november 2014 · 1 019 Inlägg

Bl 44153009
Btw gå in på Volvo beställ ett sådant så slipper du smörkniven framöver 12 kr kostade ett st Fiskben på Volvo !

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
25 november 2014 · 2 571 Inlägg

Haha! Jag har fiskben, tror jag gav 60 spänn för 8st från Kina.
Däremot börjar de bli riktigt slitna så vore kanske dags att köpa nya...

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Robb192 Tokig 08a
25 november 2014 · 1 019 Inlägg

hyrbil skrev:
Haha! Jag har fiskben, tror jag gav 60 spänn för 8st från Kina.
Däremot börjar de bli riktigt slitna så vore kanske dags att köpa nya...

Volvo original grejer ! Haha
12 kr istället för att tanten ska bli tokig när alla smörknivar är väck !

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
walkmann Båtmeck
25 november 2014 · 200 Inlägg

JimBo__ skrev:

hyrbil skrev:
Jag har hört talas om att folk råkat ut för det men inte att det skulle vara en standard feature. Men i dessa fall har det varit precis som för dig, att de får komma in dagen därpå och släcka den utan kostnad och sen är det inga konstigheter.
Märkligt fenomen dock.

Jaa, känns väldigt konstigt, men men bara hoppas på att det löser sig imorgon smile

Är ju bara att hålla in trippen samtidigt som du vrider på tändning så slocknar den ju :p

//walkmann
eL0F
25 november 2014 · 1 090 Inlägg

slocknar den då? big_smile alltid lär man sig något nytt!

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
25 november 2014 · 2 571 Inlägg

Jag visste att det fanns sätt men inte att det var så enkelt. :o

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JimBo__
25 november 2014 · 1 804 Inlägg

Trodde man var tvungen att göra det via VIDA smile ajaa, åker in till han imorgon och se hur han gör wink

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
eL0F
25 november 2014 · 1 090 Inlägg

min lampa lyser nu.. ska in och serva bilen nästa vecka, menar ni att den slocknar om jag gör så? .. va mysko yikes

Senast redigerat av orkavaradu (25 november 2014)

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
JimBo__
25 november 2014 · 1 804 Inlägg

Hmm, min lyser inte när jag startar bilen eller när jag trycker på "Read" då får jag bara upp "Inga meddelanden" men när jag stänger av bilen så står det "Boka tid för service" yikes

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
walkmann Båtmeck
26 november 2014 · 200 Inlägg

orkavaradu skrev:
min lampa lyser nu.. ska in och serva bilen nästa vecka, menar ni att den slocknar om jag gör så? .. va mysko yikes

Yes den slocknar då...bilen indikerar med ett "pling" när det är klart smile

//walkmann
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
26 november 2014 · 2 571 Inlägg

Blev lite sen till skolan idag så tog kärran in. Inte lång sträcka Annedal->Solna, men lite nervöst när tempen visar 0-gradigt och blött underlag. Kanske dags att byta sulor nurå. sad

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Robb192 Tokig 08a
26 november 2014 · 1 019 Inlägg

hyrbil skrev:
Blev lite sen till skolan idag så tog kärran in. Inte lång sträcka Annedal->Solna, men lite nervöst när tempen visar 0-gradigt och blött underlag. Kanske dags att byta sulor nurå. sad

Ähh ! Ingen fara !

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
26 november 2014 · 2 571 Inlägg

Nä det gick ju faktiskt bra. Åkte förbi en Ferrari 458 och låg bakom en Lamborghini Gallardo ett tag också, så om de vågar ge sig ut med sina kärror utan vinterdäck så vågar nog jag också. big_smile
Problemet är väl snarare att konstapeln förmodligen anser att detta är vinterväglag, hade en civvare upp i röven på Råsundavägen så jag vek undan lite snyggt och han åkte vidare. Puh!

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JimBo__
26 november 2014 · 1 804 Inlägg

Inatt när jag åkte hem från jobbet så var vägbanan alldeles vit av allt salt sad usch!

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang