Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 032 629 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
eL0F
26 november 2014 · 1 090 Inlägg

-2 ute i vendelsö nu smile funderar oxå på vinterdäck nu,, tänkte inte på att det var minus när jag låg på Nynäsvägen i 120... Talang!

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
fokuserad
26 november 2014 · 83 Inlägg

Vinterdäck alltså. Dags att ta tag i det menar ni? big_smile

Mycket härj, lite verkstad!
JimBo__
26 november 2014 · 1 804 Inlägg

Ang servicelampan så var jag inne och släckte den nyas och var tvungen att göra det via VIDA san han neutral

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
26 november 2014 · 2 571 Inlägg

orkavaradu: HAHA! Smart! wink

Fokuserad: Jag antar det... Snart iallafall. Man har ju till på måndag på sig! big_smile

Jimbo: Det går visst att göra på egen hand, men självklart inget de vill förespråka. Sedan om han hade någon specifik anledning till det låter jag vara osagt, låt säga att du har en felkod, du släcker ju inte koden med detta utan raderar meddelandet/lampan men problemet kvarstår.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
26 november 2014 · 1 090 Inlägg

Jag försökte släcka lampan, funkade inte ett skit big_smile haha eller gör jag fel?

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
26 november 2014 · 2 571 Inlägg

Såhär säger den rejäla listan på jagrullar.se:

S40/V50 04-12 C30 06-12 C70 06-13
Vrid på radioläget på nyckeln. Läge ett.
Håll inne trippmätarens nollställningsknapp. Vrid på tändningen medan du fortsätter hålla inne knappen.
Släpp knappen när den gula I-symbolen i instrumentet börjar blinka.
Instrumentet kvitterar med ett "ding" att nollställning har utförts.


http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … mp;t=46787

Senast redigerat av hyrbil (26 november 2014)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
26 november 2014 · 1 090 Inlägg

Ska testa! Återkommer...

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
M__B
26 november 2014 · 380 Inlägg

På med vinterhjulen nu gubbar, är mer än hög tid nu. Dom behöver ju gå några barmarks mil innan dom gör verklig nytta, så att gummit får ruggas upp.
Har varit skridskobana flera dagar här, när jag har åkt till jobbet.

Volvo V70 R-Design "Polestar" (2013)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
26 november 2014 · 2 571 Inlägg

Ja, så är det ju. Nu tror jag kylan är här för att stanna också.
Ska se om jag får tag i däckfirman här i området och ifall de har tid de kommande dagarna.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
M__B
26 november 2014 · 380 Inlägg

Laaaat, f#n Hyrbil, lämnar du in bilen för att byta big_smile

Volvo V70 R-Design "Polestar" (2013)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
26 november 2014 · 2 571 Inlägg

Alltså... Jag har inga problem att byta själv, men efter att domkraften gav sig när jag bytte däck på golfen jag hade så verkar frugan inte lita på mig. wink
Skämt åsido (fast det med golfen hände faktiskt, haha!), jag lovade mig själv när jag köpte Volvon att jag aldrig mer skulle byta däck. Och för summan vissa firmor tar så ptja, varför inte? Och firman jag har i åtanke ligger knappt 200m bort så det kan jag ju faktiskt leva med.

Men visst är det gött att skita ner sig emellanåt. Har de inte tid så får jag ju byta själv, är trots allt ute i sista sekund och lite till. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Robb192 Tokig 08a
26 november 2014 · 1 019 Inlägg

hyrbil skrev:
Alltså... Jag har inga problem att byta själv, men efter att domkraften gav sig när jag bytte däck på golfen jag hade så verkar frugan inte lita på mig. wink
Skämt åsido (fast det med golfen hände faktiskt, haha!), jag lovade mig själv när jag köpte Volvon att jag aldrig mer skulle byta däck. Och för summan vissa firmor tar så ptja, varför inte? Och firman jag har i åtanke ligger knappt 200m bort så det kan jag ju faktiskt leva med.

Men visst är det gött att skita ner sig emellanåt. Har de inte tid så får jag ju byta själv, är trots allt ute i sista sekund och lite till. big_smile

elller... så ska du endå hissa upp volvon på söndag så kan vi byta däck samtidigt ? wink
ska vi köra tvätt o sånt kan vi llika gärna köra allting! big_smile

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
Tysken35
26 november 2014 · 238 Inlägg

orkavaradu skrev:
855 T5/R är så himla fet big_smile

snyggaste Volvon EVER!
http://i58.tinypic.com/2e698bk.jpg

gillar  den men tycker mer  om s40 och  850

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
26 november 2014 · 2 571 Inlägg

robb: Definitivt ett alternativ som jag lurar på, tvätt blir det, men jag måste se hur vädret ser ut för helgen. Ska frakta familj dels till scifi-mässan och sedan in till stan för middag. Så det blir både långt att åka och sena tider = riktigt kallt i backen. Känns som en onödig risk såklart.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Tysken35
26 november 2014 · 238 Inlägg

orkavaradu skrev:
bästa motorn EVER! ..  min bästa polare hade en vit 854 t5 -95 med BSR-trim, runt 2003,den gjorde mätaren ut!
sånt jäkla as big_smile lagom rå, en riktigt bil! inget plast eller liknande!


var tvungen att leta upp en bild på bilen från en gammal hårddisk! .. vilka minnen wink
http://i57.tinypic.com/2w5ktmq.jpg

riktigt  fin  man blir  ju  sugen

Robb192 Tokig 08a
26 november 2014 · 1 019 Inlägg

hyrbil skrev:
robb: Definitivt ett alternativ som jag lurar på, tvätt blir det, men jag måste se hur vädret ser ut för helgen. Ska frakta familj dels till scifi-mässan och sedan in till stan för middag. Så det blir både långt att åka och sena tider = riktigt kallt i backen. Känns som en onödig risk såklart.

tvättade bilen idag.. har ju ett förbannat rönnbärsträd ovanför bilen ...
jäkla skrubbande för att få bort märkena efter det...
stackars träd i vinter! hämnden är ljuv!

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
Tysken35
26 november 2014 · 238 Inlägg

tycker  bäst om c30 polestar blåa  den med  451  hk  och  med  haldex systemet  så himla  läcker  https://www.youtube.com/watch?v=iT9FwBsMD3Y

Senast redigerat av Tysken35 (26 november 2014)

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
26 november 2014 · 2 571 Inlägg

robb: Åh fyfan, det låter inte kul! Ibland är jag extra glad över att ha garage. big_smile

Tysken: Rebel blue är en kul färg men vette tusan om jag skulle vilja ha den själv. Känns som en kul grej de första två veckorna, sedan ledsnar man nog. Dessutom var det bara koncept-bilen som fick 451hk men visst, 250hk rör nog på sig i den lilla kärran.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
26 november 2014 · 2 571 Inlägg

Så... Däckskifte bokat, imorgon eftermiddag. FyFAN va det tar emot.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Robb192 Tokig 08a
26 november 2014 · 1 019 Inlägg

hyrbil skrev:
Så... Däckskifte bokat, imorgon eftermiddag. FyFAN va det tar emot.

Jag bytte själv! Måste skaffa plankor för att kunna få under domkraften ...

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang