3021
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 074 396 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
2 571 Inlägg
4 december 2014
Trådstartare
Det återstår att se, väntar fortfarande på återkoppling från säljaren, men 99% spikat och lär isåfall komma i början av nästa vecka och montering sker på stört. wink

Hahaha, det är alltid bra att ha dioder! Jag beställde hem lite T10-socklar med sladd idag från eBay, räknar med att få lite tid över de kommande veckorna så jag kan montera instegsbelysningen i baksätet, ska se om jag vågar ge mig på dörrsidorna igen med lampan i marken då.

Tada.wav

1 090 Inlägg
4 december 2014
11k-mila, .. 12k vill jag inte ens tänka på big_smile
tänkte behålla bilen till 14k mil, sen blir det byte..

723 Inlägg
4 december 2014
Varför just till 14k?

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970

2 571 Inlägg
4 december 2014
Trådstartare
Sådär, då var det spikat och klart. I början av nästa vecka trillar ett kul paket in! Får imorgon reda på ifall det dimper med en liten svårfångad bonus också men vågar inte hoppas för mycket. big_smile

orkavaradu: Hahaha äääh, 12k är ju inga bekymmer! wink Vad siktar du på för ny kärra?

Tada.wav

83 Inlägg
4 december 2014
Meeeen berätta då!

Sitta och ruva på nyheterna tjänar ingenting till. wink

Mycket härj, lite verkstad!

1 090 Inlägg
5 december 2014
Vet inte riktigt, gillar senare versionen av C30 smile

Kollade på Volvo nu, en olackad R-design-läpp går på 2100kr, ... Är det dyrt eller
lagom pris?

2 571 Inlägg
5 december 2014
Trådstartare
Ja den är najs, synd att den börjar bli lite gammal bara. Å andra sidan, sista årsmodellen med T5 lär vara en riktigt prisvärd kärra om något år.

Allt är relativt såklart. Jag minns inte vad jag gav för min men det var max en tusenlapp, beggad men lackad i rätt färg. Nackdelen var att den var just begagnad och det syns här och var men inte tillräckligt för att jag vill lacka om den. Så får du tag i någon som kan lacka den billigt åt dig, kör hårt.
MVH Snåla_hyrbil big_smile

Tada.wav

1 804 Inlägg
5 december 2014
MY12 är väl inte så gammalt? wink En sån här skulle platsa fint på uppfarten, http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_C30 … mp;amp;w=3 big_smile

Det är egentligen helt sjukt vad en liten plastläpp kostar!

Meguiars_sverige

1 090 Inlägg
2 571 Inlägg
5 december 2014
Trådstartare
Jimbo: Allt är relativt! wink Närå, -12 är verkligen inte gammalt men det kanske tar några år för honom att nå 14k! big_smile

orkavaradu: Definitivt, V40 har vuxit på mig och känns nu som en bra ersättare till C30. Snyggare dessutom.

Idag när jag skulle rulla till skolan för en tenta så tyckte jag direkt att bilen betedde sig konstigt. Gick ut, tog ett varv men allt såg normalt ut. Satte mig igen, körde 100m då felet fortfarande infann sig och tryckte i min OBDII-sticka i bilen. Kul meddelande....
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12/04/f1ef25fcd582e73d074a3ef27507f32a.jpg

Svor och visste inte om jag skulle våga köra de få kilometer det är till skolan. Stängde av bilen, startade den igen, meddelandet kvarstår men bilen betedde sig därefter precis som vanligt. Nästan så att den gick lite renare men effekten från problemet innan satt förmodligen kvar i huvudet på mig.
Intressant hur man under ett par sekunder hinner fantisera ihop att man fixar bilen, säljer bilen och köper en ny. big_smile big_smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
5 december 2014
Jag fick massa skumma meddelanden förut när jag tvättade bilen och kom åt någon givare..
Men det där var lite väl läskigt big_smile

Jag hade nog fått byta kallingar haha
Funderat på i vilken sjö jag skulle dumpat bilen haha
Tur att det försvann smile

2 571 Inlägg
5 december 2014
Trådstartare
Ja det där har jag också stött på. Gärna också när man står o spolar av bilen utomhus såhär års och backsensorerna får spel. big_smile

Googlat lite och det kan bero på tändspole/tändstift. Ingen dyr historia men osäker på hur mycket man vågar köra, får inte riktigt klart för mig om det är skadligt eller inte. Borde i samma veva beställa O2-sensorer och byta dom, misstänker att de ställer till lite problem också eftersom jag tidigare fått felkod på dessa...

Tada.wav

1 090 Inlägg
5 december 2014
Vilken tur, det är det positiva med våra motorer att det är ganska billigt att laga smile

Fick du hem lappen där Sthlm-stad tackar dig för att du kör miljöbil?

2 571 Inlägg
5 december 2014
Trådstartare
HAHA ja! Varsegod, eller vadå? Inte fan åker jag gratis genom tullarna som jag blev lovad, de kan gott hålla käft. big_smile

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
5 december 2014
Det är bara o köra... Så länge den inte misständer som en tok smile
Fel kan vara intermittenta tända en felkod och sen inte uppstå igen smile
Senast redigerat av robb192 (5 december 2014)

2 571 Inlägg
5 december 2014
Trådstartare
robb: Skönt det. Jag ska ändå ta en titt på tändspolen och stiftet, det tar ju bara några minuter på sin höjd. Det har aldrig hänt förut så klart man blev orolig. big_smile

Tada.wav

2 571 Inlägg
5 december 2014
Trådstartare
Va tusan, satt och slökollade på bildelsbasen, kom på att jag aldrig kikat fälg-utbudet där.
Finns ju MASSOR av modeller som jag vill ha, snittar mellan 2.5k-3k för en uppsättning. Nu vet jag var jag ska shoppa nya puckar nästa vinter! big_smile

(Och nu är ett paket påväg, woho!)

Tada.wav

1 804 Inlägg
5 december 2014
hyrbil skrev:
Va tusan, satt och slökollade på bildelsbasen, kom på att jag aldrig kikat fälg-utbudet där.
Finns ju MASSOR av modeller som jag vill ha, snittar mellan 2.5k-3k för en uppsättning. Nu vet jag var jag ska shoppa nya puckar nästa vinter! big_smile

(Och nu är ett paket påväg, woho!)

Att man har glömt det, tack för tipset! big_smile big_smile

Meguiars_sverige

723 Inlägg
5 december 2014
Vilka Volvo modeller har samma bultdimensiner och et så det passer v50/s40? Tror att c30 s40 c70 och v50 har samma ?!
Tack för tipset om JB. Kika där nyss. Fanns gott om 17" för 3k smile

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970

2 571 Inlägg
5 december 2014
Trådstartare
Jimbo: Eller hur! Jag vet att jag sett fälgar på JB's självplock och de var "dyra" där, så var nog därför jag inte brytt mig om att kolla. big_smile

Kalle: I princip alla moderna Volvo (även en del gamla) kör ju 5x108, så jag kollade mest på V50 gamla och nya, S40N gamla och nya, C30 gamla och nya men även V70II innan facelift. Tar man bara reda på vilket ET och nav man ska hålla sig inom så kan man nog göra bra fynd där.
Majoriteten är ju kantstötta på ett eller annat sätt men det känns ändå prisvärt, beggade på Blocket med gummi i all ära men nytt och fräscht däck vill man nog ändå slänga på. Och jag dippar fälgarna på en gång så kantstötningar kan jag leva med under vinterhalvåret. big_smile
Dags att börja spara!

Tada.wav

Sök