Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)
Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer
å fasen, får kolla upp det .. plåtisar med några riktigt trevliga däck på sommaren .. kan bli lite udda! sen sänka satan! kanske räcker med 16" då iof..
Tidigare i veckan mötte jag en granne i garaget som hade dött batteri i kärran, detta insåg han när han fyllt kombins bagage från topp till tå, och sambon samt bebis satt i baksätet och väntade. Han undrade om jag hade startkablar och kunde hjälpa honom. Då slog det mig, jag har ju fan inte det. Efter att mitt batteri dog i somras så lovade jag mig själv att köpa startkablar omgående, ren flax att min vän jag besökte där och då hade ett par. Så jag kunde ju inte hjälpa grannen tyvärr, så idag när jag ändå hade vägarna förbi Barkarby (FYFAN vilket jävla helveteskaos det är kring det nybyggda området!), hoppade in på Jula och köpte kablar.
Passade i samma veva på att köpa på mig enkilos brandsläckare som ska monteras i bilen. Glömde däremot att köpa ett fäste men får se om man customizar något eller kör på det som fanns där. Så i nästa vecka när paketet dimper in blir det lite fixande!
orkavaradu: Gul toning på dimlysena ser rätt fränt ut måste jag säga, vad var det som var pilligt?
Kablarna kan ju ligga i reservhjulsbaljan tillsammans med skyffeln och varselvästen och skräpa liksom.
Nae fy, när jag dippade sommarfälgarna i våras så tyckte massa amerikanare att jag skulle köra dom gula så det blev ett blå/gul-tema på bilen. Jag sa att det funkar inte riktigt här i Sverige, de förstod först när jag drog liknelser till sydstatsflaggan på gamla jänkares tak och då hajade de. Lite överdrivet kanske men budskapet gick fram! Kan du inte slipa dimljusen och kanske ta något medel som fyller ut stenskotten?
i usa ska man ju synas så mycket som möjligt annars är man ju inte "någon".
Jag vill göra grejer som knappt syns, men blir bättre än förut. så coils och R-spoiler står på listan nu, och några fälgar, ... men allt beror ju på hur mycket jag vill sänka sen med coilsen så det är ju moment 22
Tycker du är helt rätt ute. Små diskreta detaljer som gör en fin helhet. Som sagt, det är detaljerna som gör det. Bestämt dig för vilka coils du ska skaffa?
dom e sjukt snygga, det står en svart 2.0D med R-design med Cratus-fälgar vid Ica Bromma Kyrka, samt en vit med v50 R-design och Cratus på samma gata .. och jag blir mer och mer övertygad att jag måste ha sånna fälgar varje gång jag åker förbi där mot jobbet