2037
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 074 426 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
1 090 Inlägg
8 december 2014
hyrbil skrev:
Åh fyfasen M__B, ruggigt snygga fälgar! Hade jag haft ritplattan hemma hade jag kunnat prova lite snabbt. Om ingen hinner före så kanske jag får tid imorrnkväll.

orkavaradu: Mmmm r-designstolar, det hade varit något! Skickade iväg ett mail till JB för några timmar sen för att se hur de har öppet strax innan jul, ska ju ändå neråt landet då så kanske skulle ta en avstickare.. wink

vad är JB? big_smile .. har jag missat nått??

jag var nere i södern i fredags och hem igen.. körde 90mil ... lagom seg när jag vaknade i lördags och bilnycklarna hängde i badrummet bland handdukarna roll

380 Inlägg
8 december 2014
JB =Jönköpings bildemontering ( volvo skroten )
Senast redigerat av M__B (8 december 2014)

1 090 Inlägg
8 december 2014
jaaa, där har dom massa grejer big_smile .. tänker alltid ta den vägen när jag åker hem, men sen orkar jag inte, det är 20mil extra.. men nästa gång! då jeflar!

2 571 Inlägg
8 december 2014
Trådstartare
M__B: Ska se vad vi kan hitta på! wink
orkavaradu: Det är värt omvägen. Sveriges största Volvo-skrot. Tyvärr ryker godsaker snabbt så det gäller att ha tur eller att tajma en leverans av nya skrotbilar. Man kan ju kolla på deras hemsida då de lägger upp nyinkomna kärror som ställs på självplocken:
http://www.jb-bildemo.se/sjalvplock/?sj … =204127100

Kollar man de mest nyinkomna objekten där så finns det både rattar och pedaler att ta, silverrails och annat smått. smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
8 december 2014
jo jag kikade lite big_smile .. vad går railsen på i pris??  skulle vilja ha ett par extra baklampor om man känner för att ha tonade ibland! ..

2 571 Inlägg
8 december 2014
Trådstartare
Enligt JB's prislista på självplocken så får man ge hela 300kr för takräcke, men när jag var där i påskas och plockade på mig saker så räknade jag ihop det utifrån deras lista till en 900 spänn eller så, jag betalade 300.

Här kan du kika på generella priser oavsett bilmodell:
http://www.jb-bildemo.se/downloads/pris … vplock.pdf
Senast redigerat av hyrbil (8 december 2014)

Tada.wav

1 090 Inlägg
8 december 2014
ohh! kan du inte säga till om du ska ner? så får du pengar av mig smile så får du gärna plocka av några om du har plats.

nu lurar du på mig grejer igen wink ..

alt om dom får in en helt ny bil, så kan vi åka tillsammans o rensa hela bilen wink
Senast redigerat av orkavaradu (8 december 2014)

380 Inlägg
8 december 2014
Står en V50 classic där med silver rails, å R-Design ratt, om man kollar på självplocks objekt wink

1 090 Inlägg
8 december 2014
M__B skrev:
Står en V50 classic där med silver rails, å R-Design ratt, om man kollar på självplocks objekt wink

börja inte du oxå sad .. det här med coils kommer skita sig haha

2 571 Inlägg
8 december 2014
Trådstartare
Hahahaha ja ni ser! wink Men den har varit inne ett tag nu så det lär vara plockat. När jag var nere i påskas så stod två herrar med en polskreggad V70 inkl släp varpå både kärra o släp var fyllda inpå millimetrarna med saker från allehanda bilar. Det förstår jag, det är ju sjukt billigt kontra nypris så det finns nog en business för det med.

Om jag beger mig förbi JB och hittar ett par rails så hojtar jag! wink

Tada.wav

1 090 Inlägg
8 december 2014
hyrbil skrev:
Hahahaha ja ni ser! wink Men den har varit inne ett tag nu så det lär vara plockat. När jag var nere i påskas så stod två herrar med en polskreggad V70 inkl släp varpå både kärra o släp var fyllda inpå millimetrarna med saker från allehanda bilar. Det förstår jag, det är ju sjukt billigt kontra nypris så det finns nog en business för det med.

Om jag beger mig förbi JB och hittar ett par rails så hojtar jag! wink

Jo delarna monteras väl på krockade bilar, så dom blir som nya smile  vissa grejer vill man ju inte köpa nya på volvo.

låter kalas big_smile ser jag fram emot!

83 Inlägg
8 december 2014
Tänkte styra ner mot Jönköping senare i veckan. Håller tummarna stenhårt för att det ska komma upp ett nytt demonteringsobjekt innan dess, gärna r-design.

Håller ögonen öppna också! Dock aldrig sett ett par silverrails där. Då hade jag huggit dem direkt. big_smile

Från det ena till det andra. I och med mina mörkare vinterfälgar funderar jag nu på att dippa spegelkåpor igen samt grill alá hyrbil. Lite black/white-tema. Vad tror vi om det?

Mycket härj, lite verkstad!

Tokig 08a
1 019 Inlägg
8 december 2014
Nästa gång någon av er åker ner säg till så kan ja splitta soppan och hänga på! Behöver plast grejer !!!

1 090 Inlägg
9 december 2014
robb192 skrev:
Nästa gång någon av er åker ner säg till så kan ja splitta soppan och hänga på! Behöver plast grejer !!!

Vi kör en roadtrip big_smile askul!

Tokig 08a
1 019 Inlägg
9 december 2014
orkavaradu skrev:
robb192 skrev:

Vi kör en roadtrip big_smile askul!

vem har en Van eller skåpbil så vi får med oss allt ? eller ska vi hyra badass släp?
kan dra släp med min bil isåfall ^^

1 090 Inlägg
9 december 2014
Har Skåpbil med tippflak på jobbet smile

Riktig skräpdag idag, parkerade bilen i stan i 5min, kommer tillbaka
Så har någon skrapat i hela bakstötfångaren sad 
Fan va less jag blir sad

2 571 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
Ajsing! Låter som att det är ganska illa, men det är inget som går att polera bort antar jag?

Tada.wav

1 090 Inlägg
9 december 2014
jag gjorde som alla andra normala, släppte allt på jobbet och drog och spolade av bakdelen, fick bort ganska mycket.. men den måste poleras upp.  i värsta fall får jag lacka om bak-stöten efter vintern smile .. blir så trött på att folk är så nonchalanta, man kan väl ändå sätta en lapp? "hej jag är värdelös på att hantera mitt fordon, så jag körde på din bil, (namn och nummer) " .. men nej det går inte sad

så såg det ut när jag kom till bilen sad
http://i57.tinypic.com/29xaioj.jpg
Senast redigerat av orkavaradu (9 december 2014)

Tokig 08a
1 019 Inlägg
9 december 2014
fan va förbannad man blir!
fick en dragkrok i fronten.. har en JÄVLA bula bakom regplåten tyvärr.. men den går å dölja iaf!

2 571 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
orkavaradu: Ajajaj. Har du tur så går det där att polera bort, det ser inte ut att vara speciellt djupt så det är ju alltid en tröst.

robb: Haha man ska se det positiva i saker! wink

Woho idag ska jag hämta ut ett pakeeeet! Får se om man kan hålla sig med montering.

Tada.wav

Sök