Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)
Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer
Åh fyfasen M__B, ruggigt snygga fälgar! Hade jag haft ritplattan hemma hade jag kunnat prova lite snabbt. Om ingen hinner före så kanske jag får tid imorrnkväll.
orkavaradu: Mmmm r-designstolar, det hade varit något! Skickade iväg ett mail till JB för några timmar sen för att se hur de har öppet strax innan jul, ska ju ändå neråt landet då så kanske skulle ta en avstickare..
vad är JB? .. har jag missat nått??
jag var nere i södern i fredags och hem igen.. körde 90mil ... lagom seg när jag vaknade i lördags och bilnycklarna hängde i badrummet bland handdukarna
M__B: Ska se vad vi kan hitta på! orkavaradu: Det är värt omvägen. Sveriges största Volvo-skrot. Tyvärr ryker godsaker snabbt så det gäller att ha tur eller att tajma en leverans av nya skrotbilar. Man kan ju kolla på deras hemsida då de lägger upp nyinkomna kärror som ställs på självplocken: http://www.jb-bildemo.se/sjalvplock/?sj … =204127100
Kollar man de mest nyinkomna objekten där så finns det både rattar och pedaler att ta, silverrails och annat smått.
Enligt JB's prislista på självplocken så får man ge hela 300kr för takräcke, men när jag var där i påskas och plockade på mig saker så räknade jag ihop det utifrån deras lista till en 900 spänn eller så, jag betalade 300.
Hahahaha ja ni ser! Men den har varit inne ett tag nu så det lär vara plockat. När jag var nere i påskas så stod två herrar med en polskreggad V70 inkl släp varpå både kärra o släp var fyllda inpå millimetrarna med saker från allehanda bilar. Det förstår jag, det är ju sjukt billigt kontra nypris så det finns nog en business för det med.
Om jag beger mig förbi JB och hittar ett par rails så hojtar jag!
Hahahaha ja ni ser! Men den har varit inne ett tag nu så det lär vara plockat. När jag var nere i påskas så stod två herrar med en polskreggad V70 inkl släp varpå både kärra o släp var fyllda inpå millimetrarna med saker från allehanda bilar. Det förstår jag, det är ju sjukt billigt kontra nypris så det finns nog en business för det med.
Om jag beger mig förbi JB och hittar ett par rails så hojtar jag!
Jo delarna monteras väl på krockade bilar, så dom blir som nya vissa grejer vill man ju inte köpa nya på volvo.
Tänkte styra ner mot Jönköping senare i veckan. Håller tummarna stenhårt för att det ska komma upp ett nytt demonteringsobjekt innan dess, gärna r-design.
Håller ögonen öppna också! Dock aldrig sett ett par silverrails där. Då hade jag huggit dem direkt.
Från det ena till det andra. I och med mina mörkare vinterfälgar funderar jag nu på att dippa spegelkåpor igen samt grill alá hyrbil. Lite black/white-tema. Vad tror vi om det?
jag gjorde som alla andra normala, släppte allt på jobbet och drog och spolade av bakdelen, fick bort ganska mycket.. men den måste poleras upp. i värsta fall får jag lacka om bak-stöten efter vintern .. blir så trött på att folk är så nonchalanta, man kan väl ändå sätta en lapp? "hej jag är värdelös på att hantera mitt fordon, så jag körde på din bil, (namn och nummer) " .. men nej det går inte