2940
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 074 441 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
1 090 Inlägg
9 december 2014
bara inse att folk är sämst big_smile och gå vidare!   .. jag hoppas på det bästa!

jasså.. paket-dags? wink lyx.!

2 571 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
Haha ja precis. Värt att ta på självrisken annars? Kanske inte kan vänta så länge med sånt iofs?

Jajjemän! big_smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
9 december 2014
nee testar polering, har en vän som har rekondfirma big_smile sen kör jag åtg efter vintern annars, han ska polera mina framlampor oxå, har lite stenskott och repor!

upp med bild sen wink

2 571 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
Aaah dåså! big_smile

Lovar! Paketet lär väl inte landa hos ombudet förrän vid 15 och då är det för sent för mig för meck idag, men om det trillar in vid 13 så kanske, kanske! wink

Tada.wav

671 Inlägg
9 december 2014
Kollat igenom alla 83 sidor idag, måste säga att din v50 är så sjukt brutalt snygg big_smile

Lånar tråden då alla aktiva i din tråd verkar sjukt trevliga och hjälpsamma !
Jag kör idag en Peugeot 206 RC 180hk och en 945 LTT, blev påkörd för 1,5 vecka när jag stog still i 80 km/h när jag skulle släppa över en med barnvagn. Så min 945 blir skrot. Och nu när man har en whiplash skada så har man börjat tänka om ganska rejält och även kollat krocktester på min Peugeot och kommit fram till att jag inte vill krocka i den bilen haha !

Så det lutar åt en v50 då dem är sjukt snygga! Jag vill ha en extremt snål bil, så frågan är vilken motor ska man ha ? testkörde en v50 1,6DRIVe som var 5 växlad och tyckte inte att förbrukningen var så snål som jag hoppats på. låg på 0.6 i stort sätt hela tiden, motorväg låg den på 0,7. Vilken motor kör ni med och vad drar dem? För 1,6DRIVe ska ju vara snålast, men den finns även i 6 växlad om jag inte missuppfattat det?

Så vilken rekomenderar ni? och vad ska man kolla efter på dessa bilar, är det något standard fel eller liknande?

/ Oscar

Spana in mitt miata projekt!
Smidd motor, rotrex kompressor, ecumaster black med adu 5", bc racing zr 3-vägs coils osv!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=325847

1 804 Inlägg
9 december 2014
oscarmalmlund skrev:
Kollat igenom alla 83 sidor idag, måste säga att din v50 är så sjukt brutalt snygg big_smile

Jag kör idag en Peugeot 206 RC 180hk och en 945 LTT, blev påkörd för 1,5 vecka när jag stog still i 80 km/h när jag skulle släppa över en med barnvagn. Så min 945 blir skrot. Och nu när man har en whiplash skada så har man börjat tänka om ganska rejält och även kollat krocktester på min Peugeot och kommit fram till att jag inte vill krocka i den bilen haha !

Så det lutar åt en v50 då dem är sjukt snygga! Jag vill ha en extremt snål bil, så frågan är vilken motor ska man ha ? testkörde en v50 1,6DRIVe som var 5 växlad och tyckte inte att förbrukningen var så snål som jag hoppats på. låg på 0.6 i stort sätt hela tiden, motorväg låg den på 0,7. Vilken motor kör ni med och vad drar dem? För 1,6DRIVe ska ju vara snålast, men den finns även i 6 växlad om jag inte missuppfattat det?

Så vilken rekomenderar ni? och vad ska man kolla efter på dessa bilar, är det något standard fel eller liknande?

/ Oscar

Usch, låter inge vidare alls med whiplash hmm

Själv kör jag en V50 D2 med 6 växlad låda, det är ju samma motor som 1,6D. Dom bytte bara namn på den när Volvo gjorde om sitt motorprogram smile Men jag kan rekomendera den lilla motorn om man är ute efter snålheten. Jag brukar ligga runt 0.5-0.6 l/mil inne i stan och har fått ner den i 0.42 l/milen på landsväg. Då har jag 17" hjul och inte 15" som DRIVe brukar ha smile

Meguiars_sverige

1 090 Inlägg
9 december 2014
V50 d3 eller d4 är riktigt snåla big_smile hitta en med R-paketet oxå, fördel automatbil.

Usch vad läskigt sad hoppas allt gick bra?
Jag har oxå en smärre whiplash efter att en lastbil kört in i en a-klass som flög in i min sad

671 Inlägg
9 december 2014
JimBo__ skrev:
oscarmalmlund skrev:

/ Oscar

Själv kör jag en V50 D2 med 6 växlad låda, det är ju samma motor som 1,6D. Dom bytte bara namn på den när Volvo gjorde om sitt motorprogram smile Men jag kan rekomendera den lilla motorn om man är ute efter snålheten. Jag brukar ligga runt 0.5-0.6 l/mil inne i stan och har fått ner den i 0.42 l/milen på landsväg. Då har jag 17" hjul och inte 15" som DRIVe brukar ha smile

Nej inne i 2 veckans sjukskrivning sad jävligt segt !

Så 1,6D och D2 är samma motor? vilken årsmodell är det på din då smile? för antar de skiljer i förbrukning om man jämför dem första v50 och dem senaste?

Smidd motor, rotrex kompressor, ecumaster black med adu 5", bc racing zr 3-vägs coils osv!

671 Inlägg
9 december 2014
orkavaradu skrev:
V50 d3 eller d4 är riktigt snåla big_smile hitta en med R-paketet oxå, fördel automatbil.

Usch vad läskigt sad hoppas allt gick bra?
Jag har oxå en smärre whiplash efter att en lastbil kört in i en a-klass som flög in i min sad

Vet du vad D3 och D4 ligger på ungefär? om man då inte kollar volvos tabeller då dem oftast inte stämmer, jo r-paket vill jag ha, om jag inte köper något annat unikt, dock inte fast and furious kjolpaket! haha

Jo klarade mig skapligt, har precis börjat kunna vrida huvudet iallafall smile jo det är jävligt hemskt sad

1 804 Inlägg
9 december 2014
oscarmalmlund skrev:
JimBo__ skrev:
oscarmalmlund skrev:

/ Oscar

Nej inne i 2 veckans sjukskrivning sad jävligt segt !

Så 1,6D och D2 är samma motor? vilken årsmodell är det på din då smile? för antar de skiljer i förbrukning om man jämför dem första v50 och dem senaste?

Min är en MY11 så det är nästsista årsmodellen av V50 smile Det kan jag inte svara på om det skiljer något men det kan det mycket väl göra smile

Håll koll på att den är servad ordentligt bara!

Meguiars_sverige

1 090 Inlägg
9 december 2014
Jag har testat en D3a 6vxl, den drog 0.4-5 i 130kmh har jag för mig smile
Men jag e ganska dålig på sånt, har själv 1.8f, riktig junkmotor, drar typ 0.9-1.0 i stan.
dock billig skatt och försäkring.

1 090 Inlägg
9 december 2014
Hitta en fullservad med få ägare smile fördel Volvo att många delar finns begagnade...

671 Inlägg
9 december 2014
orkavaradu skrev:
Men jag e ganska dålig på sånt, har själv 1.8f, riktig junkmotor, drar typ 0.9-1.0 i stan.

D3 är vell skapligt piggare än 1,6d då också antar jag?
När ska kamrem osv bytas? så man inte tror man gör ett klipp men får byta kamrem 100 mil senare? smile

1 090 Inlägg
9 december 2014
du kan kolla lite här oxå smile .. vet inte intervallerna på Dieselbilarna? men det borde någon annan här göra??

www.jagrullar.se/forum/viewforum.php?f= … 864860832f

Båtmeck
200 Inlägg
9 december 2014
oscarmalmlund skrev:
orkavaradu skrev:

D3 är vell skapligt piggare än 1,6d då också antar jag?
När ska kamrem osv bytas? så man inte tror man gör ett klipp men får byta kamrem 100 mil senare? smile

1.6d drive har väl byte av partikelfilter vid 12" mil vilket inte d2 har?
Kamrem vid 22"el var det 24"?på d2..

//walkmann

2 571 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
oscarmalmlund: Ajdå, tråkigt att höra! Hoppas du slipper problem i framtiden. sad
Allt hänger ju lite på vad du har för budget också, har du råd så leta efter en Classic-modell, den fanns det sista året (eller de två sista åren?) som V50 tillverkades, bra grundutrustning. Dieslarna har lite lustiga priser på servicar och där kan jagrullar.se-forumet guida dig rätt. Det finns ett otal trådar gällande service, motoralternativ osv. Så läs runt på länken som orkavaradu länkade innan! smile V50 är en sjukt trevlig bil och det enda jag ångrar är motorvalet, men en diesel är ju alltid en diesel trots få hästar. Och det är få bilar jag känner mig så trygg i som denna.

Så, jag hämtade ut paketet precis. Hinner inte fixa mer med det idag utan det får bli imorgon, meeeen gissningsleken fortsätter, trots att det bara var orkavaradu som var med! big_smile
Kanske lite väl avslöjande men så får det vara:
http://i59.tinypic.com/96gnzr.jpg

Tada.wav

Båtmeck
200 Inlägg
9 december 2014
hyrbil skrev:
oscarmalmlund: Ajdå, tråkigt att höra! Hoppas du slipper problem i framtiden. sad
Allt hänger ju lite på vad du har för budget också, har du råd så leta efter en Classic-modell, den fanns det sista året (eller de två sista åren?) som V50 tillverkades, bra grundutrustning. Dieslarna har lite lustiga priser på servicar och där kan jagrullar.se-forumet guida dig rätt. Det finns ett otal trådar gällande service, motoralternativ osv. Så läs runt på länken som orkavaradu länkade innan! smile V50 är en sjukt trevlig bil och det enda jag ångrar är motorvalet, men en diesel är ju alltid en diesel trots få hästar. Och det är få bilar jag känner mig så trygg i som denna.

Så, jag hämtade ut paketet precis. Hinner inte fixa mer med det idag utan det får bli imorgon, meeeen gissningsleken fortsätter, trots att det bara var orkavaradu som var med! big_smile
Kanske lite väl avslöjande men så får det vara:
http://i59.tinypic.com/96gnzr.jpg

En liten ratt kanske?

//walkmann

1 804 Inlägg
9 december 2014
Det där är en ratt, känner igen mönstret från min wink

Meguiars_sverige

2 571 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
Haha! Fasen då... big_smile
orkavaradu kan ju stoltsera med att han hade rätt redan från början, men bra jobbat hörrni, är osäker på att jag hade lyckats.

Tada.wav

1 804 Inlägg
9 december 2014
hyrbil skrev:
Haha! Fasen då... big_smile
orkavaradu kan ju stoltsera med att han hade rätt redan från början, men bra jobbat hörrni, är osäker på att jag hade lyckats.

Najs hörru! big_smile Är det från en R-Design eller Classic? big_smile

Meguiars_sverige

Sök