2496
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 074 448 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
2 571 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
"Tyvärr" från en Classic, men jag fick den så jädra billigt att jag slog till. Egentligen spelar det ju ingen roll, fortfarande sportratten men det grämer mig lite. Jag behåller den tills dess att jag kommer över en r-design för samma pris. Men jag kommer ju inte leta aktivt längre.

Tada.wav

1 804 Inlägg
9 december 2014
hyrbil skrev:
"Tyvärr" från en Classic, men jag fick den så jädra billigt att jag slog till. Egentligen spelar det ju ingen roll, fortfarande sportratten men det grämer mig lite. Jag behåller den tills dess att jag kommer över en r-design för samma pris. Men jag kommer ju inte leta aktivt längre.

Det är väl egentligen "bara" R-Design märket längst ner på ratten som skiljer?

Meguiars_sverige

1 090 Inlägg
9 december 2014
oohh! big_smile vad vann jag??? 

.. hur stor är skillnaden på Classic och R? .. classic saknar emblemen eller?
Senast redigerat av orkavaradu (9 december 2014)

2 571 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
Japp, bara märket i botten som skiljer de åt. Så det är ju en skitsak egentligen. Men ändåååå...... big_smile
Du vann ett telefonsamtal till din rekond-vän! ;D

Tada.wav

1 090 Inlägg
9 december 2014
haha jag vann att sätta ut en annons åt farsan på blocket, big_smile som jag gjorde innan idag!

men finns det inte olika?? har för mig att jag sett 2olika r-rattar?? eller jag kanske sett fel smile

2 571 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
Haha jamen det var väl kul? wink Vad ska han köpa för kärra istället?

Nu får vi se hur garaget skalar bilden, men här är de tre rattarna som finns. Sedan finns det såklart med träinlägg istället för alu men de är ovanliga så den tog jag inte med:
http://i62.tinypic.com/2lvy2xu.png

Tada.wav

1 804 Inlägg
9 december 2014
Har du planer på att skaffa vattenfallet och dörrhandtagen från R-Design också? smile

Meguiars_sverige

Båtmeck
200 Inlägg
Tokig 08a
1 019 Inlägg
9 december 2014
Jag har trådar som släppt på min ratt... Stört mej spm fan på det i 1.5 år snart...

1 090 Inlägg
9 december 2014
just det big_smile det var ratten längst till höger jag tänkte på, den hade bilen jag provkörde på volvo, riktigt bekväm.

han behövde bli av med lite vinterdäck, och orkar inte med blocket folk big_smile så jag får hjälpa till

39 Inlägg
9 december 2014
min 2.0D har jag kommit ner i 0.47 med och de va i 100 smile snittar ungefär 80mil på 45-50 liter.. så liten tank på dessa v50 smile

2 571 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
Jimbo: Nä, det och EVENTUELLT sätena är det jag kommer skippa. Sätena är en prisfråga såklart, men vattenfallet och handtaget är ju snygga men jag föredrar den ljusa alun som bryter av den annars ganska mörka inredningen. Kommer däremot försöka hitta nya alu-paneler då de nuvarande har "fina" märken från föregående ägare.

orkavaradu: Haha! Du får ta provision! wink

robb: Jag kommer ju ha en ratt över.... wink

walkmann: Mätarhuset ska definitivt in, dessvärre funkar det inte att ta en diesel till en bensinare, än mindre en flexi. Jag vet ärligt talat inte varför men det är sagt att det är omöjligt. Man får hitta en som kommer från en med likadan motor helt enkelt, iaf för flexibilarna. Dieslarna kanske funkar rakt över dieselmotorerna.

Jag drog en snabb vända i Photoshop på M__B's begäran.
Före, som den ser ut nu (förutom att vinterfälgarna är på då) :
http://i62.tinypic.com/xlmowh.jpg

Efter, med Thalassa-fälgarna, som verkar ha varit tillval till XC90. Bilen är sänkt en aning och fälgarna är lite dämpade då de verkligen sken på originalbilden:
http://i60.tinypic.com/b82vj4.png
Senast redigerat av hyrbil (9 december 2014)

Tada.wav

380 Inlägg
9 december 2014
Du sätter griller i huvudet på mig 😁
Tyckte det blev riktigt jäkla nice,
Tack för hjälpen Hyrbil.

2 571 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
Så lite så! Kul att få lattja lite i Photoshop igen, blivit alldeles för mycket hemside-kodande på senare tid så ritplattan har legat dammig... big_smile

Kan vara så att jag råkade beställa något nytt nu också... Fan.

Tada.wav

380 Inlägg
9 december 2014
Förresten gött med ratten, gör sjukt stor skillnad, både utsendemässigt å körmässigt är riktigt go.

2 571 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
Det ska bli kul att få på den! Har jag tur dimper ett till paket ner innan veckan är slut.
Om inte sambon hinner döda mig tills dess........ big_smile

Tada.wav

380 Inlägg
9 december 2014
Hahaha 😄 klart bilen ska få lite julklappar också.

1 090 Inlägg
9 december 2014
Råkade beställa nått idag oxå, men det visar jag först när paketet har kommit big_smile

2 571 Inlägg
9 december 2014
Trådstartare
Har du också suttit på annonsplatser? wink

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
9 december 2014
Va glad sambon är mordisk på mej för tillfället ../
Halvfärdigt med dörrar och skit ...
100 dioder på väg hem...