3086
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 074 462 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
2 571 Inlägg
12 december 2014
Trådstartare
orkavaradu: Ja det är läskigt som fasen, "äh jag tog ju bara 3 öl, jag känner mig nykter, jag kan köra" - möjligt, men reaktionstid, omdöme etc? Det börjar ju dala redan efter EN öl. Iallafall för mig. tongue

tomas: Det skadar absolut inte att rengöra oken först, vissa spenderar timmar med att skrapa på oken men jag drog bara en vända med stålborste och lite rengöring innan jag började måla och det sitter fint än idag. Rött kommer definitivt fungera, vit är ju en så tacksam färg att arbeta mot. smile
Här är en typ av lampor jag pratade om:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … 0-3515352/

Så slipper man det tråkiga orangea skenet i lyktan även när lampan inte är aktiv. Ser mycket renare ut utan det.

Avgassystemet ligger som bekant på is, för femtielfte gången. Nu har jag dock fått tips av robb var jag kan åka för att få det fixat så jag får se efter jul. Hade kunnat lägga pengarna jag la på ratt+knopp på avgaset men... Det var för bra deals för att missa.
Lustigt nog så satt jag faktiskt och tittade på andra utblås när jag läste ditt inlägg. big_smile

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
12 december 2014
orkavaradu skrev:
Ni som ska ut och köra ikväll, tänk på att många firmor lagt sin Julfest idag, inkl där jag jobbar, men eftersom jag inte dricker så hänger inte jag på smile.

men lite läskigt och folk dricker och tar bilen, vissa saknar ju helt omdöme!   
så att ni är lite vaksamma!

http://i60.tinypic.com/10xhaow.jpg

Tur man inte får köra bil på iaf 2 veckor då!
Blir baksäte eller passagerarsätet för mig sad

2 571 Inlägg
12 december 2014
Trådstartare
robb: FÅR?! Vad har du ställt till med nu?

Så, knoppen monterad. Fantastisk bild också.
Undra vad Volvo skulle ta för montering av detta, det tog knappt 1 minut och krävde ett fiskben men hade säkert gått utan också.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12/12/7f5bdaa0ee2b3b413c92f277f6754a37.jpg

Tada.wav

1 090 Inlägg
12 december 2014
Satan vad brun du är? Varit utomlands? big_smile

2 571 Inlägg
12 december 2014
Trådstartare
HAHA! Well, jag har lätt för att bli brun och är "brunare" än många året om, haha! Men här är det den fantastiska färgåtergivningen i HTC M8's kamera som jävlas.
Utomlands... I wish...

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
12 december 2014
hyrbil skrev:
robb: FÅR?! Vad har du ställt till med nu?

Så, knoppen monterad. Fantastisk bild också.
Undra vad Volvo skulle ta för montering av detta, det tog knappt 1 minut och krävde ett fiskben men hade säkert gått utan också.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12 … 754a37.jpg

Operation..
Så morfin tabletter i 1 månad och inga tunga lyft .. Sängliggandes första veckan ...

2 571 Inlägg
12 december 2014
Trådstartare
Ajaj, segt. Desto mer tid att spendera på eBay och Blocket förstås. wink

Tada.wav

278 Inlägg
12 december 2014
Men usch då Robb!! Hoppas du läker bra!! Morfin is the shit!!

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!

278 Inlägg
12 december 2014
Blev kanon med ratt o spak ju!! Är alltid skillnad att få in lite "sportigare" inredning. Hade velat pilla in nya sportratten från nya modellerna i min men det är ju helt andra fästen...

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!

Tokig 08a
1 019 Inlägg
12 december 2014
hyrbil skrev:
Ajaj, segt. Desto mer tid att spendera på eBay och Blocket förstås. wink

FreddieL skrev:
Men usch då Robb!! Hoppas du läker bra!! Morfin is the shit!!

Joda ! Förhoppningsvis mår man bättre än innan operation ! Nackdel varken kunna köra eller dricka på nyår.
Sen fått annan tjänst så slipper jobba skift och tunga lyft när man är tillbaka på jobbet 16 januari ^^
Man blir rik på bidrag har jag hört !

83 Inlägg
13 december 2014
hyrbil skrev:
tog knappt 1 minut

Beror heeeelt på vem som gör jobbet. Jag lyckades bryta sönder hela spakstället när jag så ivrigt skulle byta knoppen redan utanför postombudet. Men den historien har jag väl redan dragit? roll

Mycket härj, lite verkstad!

2 571 Inlägg
13 december 2014
Trådstartare
Hahahaha nä det har jag helt missat! Hur lyckades du med det?!

Tada.wav

1 090 Inlägg
13 december 2014
fokuserad skrev:
hyrbil skrev:
tog knappt 1 minut

Beror heeeelt på vem som gör jobbet. Jag lyckades bryta sönder hela spakstället när jag så ivrigt skulle byta knoppen redan utanför postombudet. Men den historien har jag väl redan dragit? roll

jag e oxå alltid så jävla ivrig! haha vad hände?? lol

tvättade bilen på OkQ8 Vällingby idag.. först ställde jag mig vid utehallen i Vreten, efter 2minuter höll jag på att frysa ihjäl så jag åkte till V-by,.. men är det inte ganska dyrt där?? kostade 129kr när jag hade tvättat och torkat  klart.. big_smile
Eller är det vad det brukar kosta?

Tokig 08a
1 019 Inlägg
13 december 2014
orkavaradu skrev:
fokuserad skrev:
hyrbil skrev:
tog knappt 1 minut

jag e oxå alltid så jävla ivrig! haha vad hände?? lol

tvättade bilen på OkQ8 Vällingby idag.. först ställde jag mig vid utehallen i Vreten, efter 2minuter höll jag på att frysa ihjäl så jag åkte till V-by,.. men är det inte ganska dyrt där?? kostade 129kr när jag hade tvättat och torkat  klart.. big_smile
Eller är det vad det brukar kosta?

Man betalar efter hur långsam man är wink

1 090 Inlägg
13 december 2014
jag torkar in och utvändigt sen gör jag rent däcken/fälgar big_smile så kanske tog tusen år endå haha
Senast redigerat av orkavaradu (13 december 2014)

Tokig 08a
1 019 Inlägg
13 december 2014
orkavaradu skrev:
jag torkar in och utvändigt sen gör jag rent däcken/fälgar big_smile så kanske tog tusen år endå haha

Jag vet inte hur .. Men penny är numera svart och inte silvrig ...

1 090 Inlägg
13 december 2014
blir ju så,, man åker 100meter sen är bilen lika skitig igen sad .. skitväder!

2 571 Inlägg
13 december 2014
Trådstartare
Haha! Vällingby tar 2kr/min om jag minns rätt.

Tada.wav

1 090 Inlägg
13 december 2014
hyrbil skrev:
Haha! Vällingby tar 2kr/min om jag minns rätt.

faktiskt värt endå, man får ju stå inne smile .. bilen får ju värma sig lite, jag saknar ju garage.

- Always Faithful
507 Inlägg
13 december 2014
Här omkring tar OKQ8 2.5 per minut hmm

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

Sök