2756
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 074 467 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
2 571 Inlägg
13 december 2014
Trådstartare
Ja absolut, jag tycker det är värt det. Tillgång till lift om man behöver, inga restriktioner gällande vilka medel man får ha. Nu är jag ju inte där speciellt ofta men utopin hade varit att köra där en gång i månaden med en grundlig vända inuti och utanpå och en gång i veckan på en vanlig GDS där jag kan spola av kärran.

Tada.wav

1 090 Inlägg
13 december 2014
eftersom min rullar så mycket i saltet, (är allergisk mot stora saltblemmor på sidan) ..så måste jag tvätta minst 1gång i veckan, så får börja köra där nu när det är kallare smile

dvs GDS-hallen! ..
Senast redigerat av orkavaradu (13 december 2014)

39 Inlägg
14 december 2014
är de nån av er som har problem med bakluckan? att den skaver i kofångaren bak så de blir lacksläpp? smile finns de nått att göra åt saken?

380 Inlägg
14 december 2014
Sitter justeringar på stoppen på sidorna i öppningen, skruva ut dom lite.
Felet som många gör att dom slår igen luckan för hårt, räcker att släppa igen den försiktigt.
När man slänger igen luckan så fjädrar gummi stoppen ihop å luckan  tar i stötfångaren.

39 Inlägg
14 december 2014
Sitter justeringar på stoppen på sidorna i öppningen hängde inte riktigt med där? jo jag stänger försiktigt men långt ifrån alla hmm

2 571 Inlägg
14 december 2014
Trådstartare
Samma här med bakluckan. Inte skavt så farligt men ett litet märke är det. Vet däremot inte hur länge det varit så, hade ju av bakstöten när jag monterade r-designspoilern och möjligt att det inte blev helt 100 som det var innan.
Så det är något man borde ta tag i.
Jag har fått misständning på cylinder 2 som jag måste undersöka närmre i veckan, vore jääävligt skönt att ha rett ut det problemet innan man drar 35 mil söderut vid jul.

Tada.wav

380 Inlägg
14 december 2014
jockeeeee skrev:
Sitter justeringar på stoppen på sidorna i öppningen hängde inte riktigt med där? jo jag stänger försiktigt men långt ifrån alla hmm

Japp det stämmer, underkant på sidorna.

39 Inlägg
14 december 2014
nu tror jag jag förstog vad du mena dom runda gummistoppen på bägge sidorna? inte blivit nån rost än som syns utifrån men de lilla som är går att rädda utan att de syns.. tack för svar smile

380 Inlägg
14 december 2014
jockeeeee skrev:
nu tror jag jag förstog vad du mena dom runda gummistoppen på bägge sidorna? inte blivit nån rost än som syns utifrån men de lilla som är går att rädda utan att de syns.. tack för svar smile

Japp nu är du rätt ute.

2 571 Inlägg
14 december 2014
Trådstartare
På min är det mest stöten som tagit stryk, bakluckan verkar (peppar peppar) ha klarat sig. Kanske lika bra att åtgärda det snarast med tanke på det. Ska preppa bilen inför julresan i början av veckan nu så får ta en titt på det med. Tack för input M__B!

Tada.wav

380 Inlägg
14 december 2014
Lugnt, hoppas du hittar felet och att det löser sig innan julresan.

2 571 Inlägg
14 december 2014
Trådstartare
Jepp!
Tror jag har kvar den gamla tändspolen som jag bytte förra året (tror jag), cylinder 2 är den som jag bytte. Funkar inte det så ska jag flytta runt tändstiften lite och ta det därifrån. Får köra uteslutningsmetoden och hoppas att jag hittar det snabbt.
Bör man byta alla 4 stift om det visar sig att ett är dåligt?

Tada.wav

380 Inlägg
14 december 2014
Är väl lika bra, köper du på volvo så ligger dom ju i 4-pack.

2 571 Inlägg
14 december 2014
Trådstartare
Det har du ju rätt i. Undra om jag ens har någon tändstiftshylsa. Får ratta förbi Mekonomen isåfall, men det gör ju inget. big_smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
14 december 2014
vi har verktyg i garaget på jobbet smile bara säga till så kan du rulla in där..  uppe i Lunda/spånga.

Tokig 08a
1 019 Inlägg
14 december 2014
strul med bil alltid roligt!
tror vårt batteri börjar ge sig! byebye baslåda är det just nu!
perfekt med massa kostnader när jag ligger hemma i 5 veckor! ^^

1 090 Inlägg
14 december 2014
robb192 skrev:

går inte batteriet och ladda?? smile

Tokig 08a
1 019 Inlägg
14 december 2014
orkavaradu skrev:
robb192 skrev:

går inte batteriet och ladda?? smile

joda men till slut ger ju batteriet upp!
och jag får fan knappt ta mej utanför lägenheten, inga tunga lyft.. tror att byta batteri går under listan över saker jag inte får göra på 1 månad tyvärr...

2 571 Inlägg
14 december 2014
Trådstartare
Fy va drygt. Batteri är en sjukt tråkig utgift. Tycker att batteriet var ett helvete att byta också, jag fick aldrig loss front-kåpan till batteriet så det var mycket svordomar, trixande och fixande. sad

Tada.wav

1 090 Inlägg
14 december 2014
jag kan kolla i veckan, vi har ju rabbat på bds o lite andra ställen, i jobbet, då vi har massa maskiner mm, vad ett batteri går på smile  är det annorlunda på 07an jämte efter faceliften?

Sök