2580
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 074 469 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
Tokig 08a
1 019 Inlägg
14 december 2014
hyrbil skrev:
Fy va drygt. Batteri är en sjukt tråkig utgift. Tycker att batteriet var ett helvete att byta också, jag fick aldrig loss front-kåpan till batteriet så det var mycket svordomar, trixande och fixande. sad

batteriet är piece of cake!
men ska in till volvo för ny nyckel nyårsveckan! så ett batteri är inget ja vill köpa just nu!

orkavaradu skrev:
jag kan kolla i veckan, vi har ju rabbat på bds o lite andra ställen, i jobbet, då vi har massa maskiner mm, vad ett batteri går på smile  är det annorlunda på 07an jämte efter faceliften?

vet inte men jag åker ju diesel så är ett stort as till batteri!
Senast redigerat av robb192 (14 december 2014)

1 090 Inlägg
2 571 Inlägg
14 december 2014
Trådstartare
Håhå ny nyckel är långt ifrån gratis.

Tada.wav

1 804 Inlägg
14 december 2014
Har för mig att vi prata lite om Vparts LED moduler till regskyltsbelysningen för 100 år sen ungefär roll Men såg att dom hade sänkt priset på dom nu så kunde inte låta bli att klicka hem ett par, no more halogen cool

Meguiars_sverige

Tokig 08a
1 019 Inlägg
14 december 2014
orkavaradu skrev:
dohh! sad kanske e asdyrt??  ..

hoppas inte men! batteri går å ordna jobbar inom ett transportföretag så ! stod låg strömstyrka bränslevärmare AV så kan va basen som bråkar oxå!

hyrbil skrev:
Håhå ny nyckel är långt ifrån gratis.

3000 ganska precis... men 1½år med en nyckel som då å då försvinner känns rätt o skaffa en nu när pengarna finns!
Senast redigerat av robb192 (14 december 2014)

1 090 Inlägg
14 december 2014
usch sad hatar skit-utgifter,  ..  ingen som har råkat snubbla över en R-design-läpp??

2 571 Inlägg
14 december 2014
Trådstartare
Jimbo: Vad fick du ge? Tycker de ger ett bättre ljus än att bara swappa till LED-lampa men priset har varit omotiverat högt tidigare.

robb: Ja exakt. Håll ordning på nycklarna för tusan! wink

orkavaradu: Dessvärre inte. sad

Tada.wav

1 090 Inlägg
14 december 2014
har letat överallt sad .. värsta fall får jag köpa en ny från volvo..

funderar oxå på att byta till led-insatser, på ena sidan verkar det blivit någon typ av rost som jag gnuggat bort.. verkar vara en vanlig åkomma på V50?
Senast redigerat av orkavaradu (14 december 2014)

Tokig 08a
1 019 Inlägg
14 december 2014
hyrbil skrev:
Jimbo: Vad fick du ge? Tycker de ger ett bättre ljus än att bara swappa till LED-lampa men priset har varit omotiverat högt tidigare.

robb: Ja exakt. Håll ordning på nycklarna för tusan! wink

orkavaradu: Dessvärre inte. sad

vi har koll på bägge 2 bara att den andra har gått av så den duger bara till att låsa upp bilen.. går ej att starta ^^

1 804 Inlägg
14 december 2014
Dom kostade 325kr istället för 395kr. Blev 419kr med frakt så det är ju egentligen löjligt dyrt för två lampor tongue Men ska man vara fin får man lida pin wink

Meguiars_sverige

2 571 Inlägg
14 december 2014
Trådstartare
orkavaradu: Ja det börjar rosta och ärga (stavning?) inuti. Jag brukar göra rent och skrapa bort lite av beläggningen som blir när jag byter lampor i insatserna. Senast böjde jag även ut kanterna på själva insats-delen, den bit som blir strömförande så att säga. Vanligtvis ser den ut som ett V som ligger på sidan, jag böjde ut ovandelen så kontaktytan blev större och sedan dess har det inte varit några som helst problem. Den sitter ju ändå fast med torx så att dedär flärparna ska pressa mot kanten är inga problem.

Jimbo: Säkerligen värt det ändå, hade jag jobbat hade jag säkert slagit till men tills dess får det vara. big_smile

robb: HAHA! Ja då förstår jag. Går det inte att slänga över innehållet i en begagnad nyckel då eller har någon krets pajat också?

Tada.wav

- Always Faithful
507 Inlägg
14 december 2014
JimBo__ skrev:
Dom kostade 325kr istället för 395kr. Blev 419kr med frakt så det är ju egentligen löjligt dyrt för två lampor tongue Men ska man vara fin får man lida pin wink

Blir ljuset så mycket bättre med såna jämfört med att byta lampor då? Med tanke på prisskillnaden. smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

1 804 Inlägg
14 december 2014
Antinoxious skrev:
JimBo__ skrev:

Blir ljuset så mycket bättre med såna jämfört med att byta lampor då? Med tanke på prisskillnaden. smile

Inte en aning, det återstår att se big_smile Men vill slippa allt eventuellt discoblink som LED lampor brukar ha för sig smile

Meguiars_sverige

2 571 Inlägg
14 december 2014
Trådstartare
Jag har bara sett bilder och det ser jämnt, starkt och fint ut. Iallafall jämfört mot alla de olika spol-LED jag provat i min.

Tada.wav

- Always Faithful
507 Inlägg
14 december 2014
Jag hade discoblink i början i min bil, Tog kontakt med firman jag köpte ifrån, och då visade det sig att dom hade slutat sälja det skräpet och tagit in nya som jag fick utan extra kostnad. Sen dess har det funkat klockrent! smile

Jag har spol Led nu, riktigt nöjd måste jag säga!

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

2 571 Inlägg
14 december 2014
Trådstartare
Fördelen med att köpa från svenska företag (som visserligen ofta kör samma produkter från Kina fast med prispåslag x10), kontaktar man dom löser de problemet. Lite knöligare med säljare från Kina men pga priset köper man ju alltid en bunt extra. wink

Tada.wav

- Always Faithful
507 Inlägg
14 december 2014
Haha där har du en poäng smile Men tyckte inte att typ 100kr paret var så farligt ändå smile

1 804 Inlägg
14 december 2014
Har ni LED i backljuset förresten? Lyser det bra? smile

Meguiars_sverige

- Always Faithful
507 Inlägg
14 december 2014
JimBo__ skrev:
Har ni LED i backljuset förresten? Lyser det bra? smile

Köpte 2 till min men dom passade inte... Men satte dom i farsans golf! Å han är nöjd! Mycket snyggare dessutom smile

2 571 Inlägg
14 december 2014
Trådstartare
Kör LED i backljuset här, funkar alldeles utmärkt. Sedan är jag inte helt övertygad om att det är det mest optimala även om det som nämnts är snyggare. Det lyser upp mycket men är samtidigt väldigt skarpt medan halogen är lite mjukare och behagligare. En smaksak säkert.

Tada.wav

Sök