nyller skrev:
M__B skrev:
Nyller, vad blev det för maskin?
Jag köpte den med två huvuden ifrån clas ohlsson. Va ska jag köpa för trissor??
Duger gott med en sån maskin, nu börjar det roliga för dig

när du ser vilket resultat det kommer å ge.
Du fick förmodligen med några mjuka vita till maskinen. Dom kan du typ slänga, eller typ prov köra med för att känna lite på maskinen. Det är en smaksak med trissor å fabrikat på dom. Å du kommer märka skillnad på kvalité.
Jag kör med smartabs gula för att köra bort tvättrepor och oxid, funkar bra att polera med dom också. Ytskyddet försegling eller vax med smartabs röda mjuka trissor. Men se upp hos en del tillverkare är röda hårda trissor.
Har även använt turtle svarta för vax. Kollade på mgs trissor men var helt löjliga priser, dom tar nog väldigt bra betalt för sitt namn. För trissor är förbruknings vara brukar göra åt mellan 6 till 8st när jag kör en bil. Så det blir ganska mycket pengar för typ mgs trissor då. Vissa återanvänder å tvättar dom, men brukar vilja ha nya å fräscha. Är lätt å sabba lacken, om man kör med använda trissor ifall det sitter skit i dom som man inte fått bort i tvätten.
Dom trissorna jag köper ligger på ca pris 25kr st. Å klart värt att lägga en sån summa. Så köp inte biltema eller liknande för att dom är billiga.
Är säkert folk som vet bättre, eller har tips å åsikter om det jag skrivit. Men jag tycker att det funkar bra.
Har du några funderingar så kan vi ta det på pm.
Så slipper vi förstöra Hyrbils tråd mer:D