2861
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 074 475 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
83 Inlägg
14 december 2014
hyrbil skrev:
Hahahaha nä det har jag helt missat! Hur lyckades du med det?!

Haha inget jag är stolt över direkt detta. big_smile

Förstod helt enkelt inte att spaken skulle tryckas nedåt ännu mer än bara till läget man trycker ner den för att lägga i backen, så jag vred och vred och till slut kom ett hjärtskärande knak och spaken gick att snurra 360 grader samt att backen gick att lägga i utan att trycka ner spaken.

Fiffig som man är lyckades jag få bilhandlaren att byta hela jäkla spakstället för att det var ju fel redan vid leverans.  roll

De bad mig dock att sluta sparka i växlarna i fortsättningen, så lite oklart om dem gick på den fullt ut haha.

Mycket härj, lite verkstad!

Tokig 08a
1 019 Inlägg
15 december 2014
fokuserad skrev:
hyrbil skrev:
Hahahaha nä det har jag helt missat! Hur lyckades du med det?!

Haha inget jag är stolt över direkt detta. big_smile

Förstod helt enkelt inte att spaken skulle tryckas nedåt ännu mer än bara till läget man trycker ner den för att lägga i backen, så jag vred och vred och till slut kom ett hjärtskärande knak och spaken gick att snurra 360 grader samt att backen gick att lägga i utan att trycka ner spaken.

Fiffig som man är lyckades jag få bilhandlaren att byta hela jäkla spakstället för att det var ju fel redan vid leverans.  roll

De bad mig dock att sluta sparka i växlarna i fortsättningen, så lite oklart om dem gick på den fullt ut haha.

Hahhahhahahahhaha! Fan va kul big_smile

2 571 Inlägg
15 december 2014
Trådstartare
Hahaha det är strongt av dig fokuserad att berätta här! big_smile
Var det av Micce du köpte knoppen? Han berättade att om något liknande i PM när jag köpte ratten av honom men han nämnde inga namn. big_smile big_smile

När jag pressade ner knoppen så vred den sig nästan automatiskt 90 grader så då förstod jag att något måste blivit rätt. Jag behöver ju heller inte trycka ner spaken för att få i backen, visste inte att det var nödvändigt på de 6-växlade lådorna.

Tada.wav

1 090 Inlägg
15 december 2014
haha världsklass big_smile

har varit med om en liknande sjuk grej.
Jag och en kompis lånade hans mammas Bmw 118i m-sport för massa år sen när den var ny.  Hon hade inte kört mer än 1500mil.

Det var en fredagskväll och han fick för sig att köra med ställ inne på söder, han ställde upp bilen i backen ner mot slussen, skulle lägga i 3an.. missar kopplingen och slår i 3an med armkraft! .. man riktigt hör hur synkringarna ligger kvar på backen bakom bilen! Dvs 3ans växel fungerade inte mera!

Måndagen efter fick hans mamma åka till bmw, och påpeka att 3ans växel har slutat fungera.. mycket märkligt sa hon, som bara har kört till jobbet och hem wink ...

Killarna på bmw stod som frågetecken, man hade aldrig sett att en växellåda pajat så snabbt på en bmw någonsin! .... det gick på garantin! ... stackars hans mamma big_smile

2 571 Inlägg
15 december 2014
Trådstartare
Hahahaha! "Hoppsan!" big_smile

Tada.wav

2 571 Inlägg
15 december 2014
Trådstartare
Nån med erfarenhet av NGK-stiften från Mekonomen?

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
15 december 2014
hyrbil skrev:
Nån med erfarenhet av NGK-stiften från Mekonomen?

Ngk ska vara bra. 
Dock har ja för mig att Volvo motorer föredrar Volvo original stiften!
Men kört ngk utan problem i flera bilar smile

2 571 Inlägg
15 december 2014
Trådstartare
Volvo föredrar nog att man kör deras bromsklossar, tankar från deras stationer osv osv. big_smile
Men bra, då får det bli NGK om nu tändspolsbytet inte är tillräckligt.

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
15 december 2014
hyrbil skrev:
Volvo föredrar nog att man kör deras bromsklossar, tankar från deras stationer osv osv. big_smile
Men bra, då får det bli NGK om nu tändspolsbytet inte är tillräckligt.

Sen kör du en Fordhistoria så! Vet att jag haft problem med andra stift än Volvo original ^^ men då va de 940 med Biltema stift ! Gick på 3 burkar pga stiften big_smile

13 Inlägg
15 december 2014
Hej! såg att ni pratade lite grann om att köpa lampor till nummerskyltbelysningen:) köpte ett par som är modelanpassade till bilen från Xenonkungen. Du får med själva plastglaset och hela insatsen och men det sagt så kommer man slippa" klassiska" blinkande:) jag är jättenöjd med mina som är på nu:) lyser riktigt bra och cleant:) fick betala 300kr om jag inte misminner mig
Senast redigerat av Froyd (15 december 2014)

1 804 Inlägg
15 december 2014
Froyd skrev:
Hej! såg att ni pratade lite grann om att köpa lampor till nummerskyltbelysningen:) köpte ett par som är modelanpassade till bilen från Xenonkungen. Du får med själva plastglaset och hela insatsen och men det sagt så kommer man slippa" klassiska" blinkande:) jag är jättenöjd med mina som är på nu:) lyser riktigt bra och cleant:) fick betala 300kr om jag inte misminner mig

Kollade in dom nu, ser ut att vara ungefär samma som dom på Vparts, dock lite billigare roll Hoppas mina dyker upp imorgon så ska vi se om jag hinner med att montera dom smile

Meguiars_sverige

Tokig 08a
1 019 Inlägg
15 december 2014
JimBo__ skrev:
Froyd skrev:

Kollade in dom nu, ser ut att vara ungefär samma som dom på Vparts, dock lite billigare roll Hoppas mina dyker upp imorgon så ska vi se om jag hinner med att montera dom smile

jag kör med vanliga dioder och gjort det i 1 år nu utan problem med blinkande och sånt. visserligen canbus varianten för regplåten smile

2 571 Inlägg
15 december 2014
Trådstartare
Froyd & Jimbo: Ja principen är densamma på dom och det ser ju ut som en bättre lösning, men jag är för snål. big_smile

robb: Samma här, kört dioder från start och visst har jag fått byta någon gång men ena gången var det för att det var för blått i skenet medan jag ville ha mer pure white. Att skiten ärgar och har sig är det ju inte insatsen som stökar med utan det är kontaktstycket i handtaget som blir dåligt.

Hittade för övrigt den gamla tändspolen i förrådet förut, om nu bara frugan kan bli frisk så hon kan ta hand om vår sjuka grabb så kan jag nolla felkoden, byta tändspole och köra en check igen.

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
15 december 2014
hyrbil skrev:
Froyd & Jimbo: Ja principen är densamma på dom och det ser ju ut som en bättre lösning, men jag är för snål. big_smile

robb: Samma här, kört dioder från start och visst har jag fått byta någon gång men ena gången var det för att det var för blått i skenet medan jag ville ha mer pure white. Att skiten ärgar och har sig är det ju inte insatsen som stökar med utan det är kontaktstycket i handtaget som blir dåligt.

Hittade för övrigt den gamla tändspolen i förrådet förut, om nu bara frugan kan bli frisk så hon kan ta hand om vår sjuka grabb så kan jag nolla felkoden, byta tändspole och köra en check igen.

de låter fint!
hade gärna hjälpt till då jag har tändstiftsnycklar i förrådet.. men jag får inte gå utanför dörren.. än mindre sticka iväg och skruva! hehehe...

hoppas mina dioder kommer snart så man får byta ut allt i bilen till ROSA! haha nu blir tant glad!

2 571 Inlägg
15 december 2014
Trådstartare
Hahaha det är lugnt, FÖRHOPPNINGSVIS är det tändspolen som gett upp, numret på den stämmer inte helt överens med de gamla tändspolarna men jag var "lovad" att den skulle passa. Vilket den uppenbarligen har gjort, ett tag iaf.

Woho rosa! big_smile Du får köpa led-ramper att sätta under bilen också! wink

Tada.wav

1 090 Inlägg
15 december 2014
klaga inte på ROSA! big_smile alltid tyckt att det är en riktigt grym färg!

Tokig 08a
1 019 Inlägg
15 december 2014
hyrbil skrev:
Hahaha det är lugnt, FÖRHOPPNINGSVIS är det tändspolen som gett upp, numret på den stämmer inte helt överens med de gamla tändspolarna men jag var "lovad" att den skulle passa. Vilket den uppenbarligen har gjort, ett tag iaf.

Woho rosa! big_smile Du får köpa led-ramper att sätta under bilen också! wink

orkavaradu skrev:
klaga inte på ROSA! big_smile alltid tyckt att det är en riktigt grym färg!

köpte ju hem 100 dioder för 210 kr från asien så^^
sen är de ju Emelie som står på bilen så lite för att få henne nöjd lär man ju göra oxå wink

1 090 Inlägg
16 december 2014
funderade lite igår..

är det någon skillnad på en US-spec V50 och en Euro-spec?? ...  big_smile

1 804 Inlägg
16 december 2014
orkavaradu skrev:
funderade lite igår..

är det någon skillnad på en US-spec V50 och en Euro-spec?? ...  big_smile

Hmm, inte en aning men vet iallafall att V50 ifrån sädra Europa saknar stolsvärme och bränslevärmare, kan tänka mig att vissa US bilar också kan göra det smile

Meguiars_sverige

1 090 Inlägg
16 december 2014
tänkte mest utseendet smile då US-bilar brukar ha mindre hållare för reg-plåten, så den kan se annorlunda ut smile och lite lampor mm..

enda US-spec jag hittade smile
http://i57.tinypic.com/jidd2r.png
Senast redigerat av orkavaradu (16 december 2014)

Sök