4200
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 082 969 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
1 090 Inlägg
3 januari 2015
står det några bilar som det finns något att plocka av där nu?? inte kollat på ett tag smile

2 571 Inlägg
3 januari 2015
Trådstartare
Roadtrip hade varit grymt men det är sån jävla lotto på vad som finns att det nog egentligen inte är värt den långa resan om jag ska vara ärlig. Snarare vettigare om man har vägarna förbi eller kan ta det som en liten omväg om man är ute och åker. sad

Sorterade lite LEDs idag, finns nog lika mycket till i nån byrålåda, dags att bygga färdigt lamptestaren så man vet vilka man kan skrota och inte. Och framförallt vilka som är likadana och inte.
http://i59.tinypic.com/eq2e8m.jpg

Tada.wav

1 090 Inlägg
3 januari 2015
kan tänka mig att folk i närheten klipper dom bästa grejerna direkt, så kanske inte är värt eller? yikes

har kollat rails på bildelsbasen, dom är svindyra sad

2 571 Inlägg
3 januari 2015
Trådstartare
Ja precis. Antingen skeppas det utomlands eller så tar folk det till sina egna bilar. Hade jag bott kvar i Skövde som ligger drygt 10mil från JB så hade jag haft klippkort där vid det här laget. big_smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
3 januari 2015
haha jo det förstår jag big_smile .. fusk att det ska ligga så långt bort!

kan man inte boka en hel bil? när den kommer? haha big_smile

Båtmeck
200 Inlägg
3 januari 2015
JimBo__ skrev:
walkmann skrev:
hyrbil skrev:
Vadå för något? wink

Är två av dom...och är kromade:rolleyes:

Kan det vara backspegelkåpor? big_smile

Kan vara:P

//walkmann

Båtmeck
200 Inlägg
3 januari 2015
orkavaradu skrev:
mycket möjligt! big_smile

så när jag går i personlig konkurs sen så skyller jag på er.. och allt grupptryck! tongue

Vad blev det för några? Är med sugen på att köpa:cool:

//walkmann

1 090 Inlägg
3 januari 2015
jag köpte K-sport, eftersom jag haft sånna förut smile och blev riktigt överraskad över kvaliteten.
jag har ju en snigelbil, men alltid kul att kunna ta kurvor bättre än förut smile

kolla på raidopower.se, har en kompis som kört backrace med specialbyggda coils från k-sport och dom var superbra.

Båtmeck
200 Inlägg
3 januari 2015
orkavaradu skrev:
jag köpte K-sport, eftersom jag haft sånna förut smile och blev riktigt överraskad över kvaliteten.
jag har ju en snigelbil, men alltid kul att kunna ta kurvor bättre än förut smile

kolla på raidopower.se, har en kompis som kört backrace med specialbyggda coils från k-sport och dom var superbra.

Ok najs..
Ja var inne där o kikade förut då körde dom någon drive för 5700:- typ...lät som ett bra pris, men kanske dom inte har kvar längre?!

//walkmann

1 090 Inlägg
3 januari 2015
aa jag tror det? .. det var ett tag sen jag beställde, brukar ta ett tag att få hem dom smile .. så jag väntar fortfarande.

vet att det var väldigt lätt att montera dom, sen kunde man ställa hårdheten oxå.

Båtmeck
200 Inlägg
3 januari 2015
orkavaradu skrev:
aa jag tror det? .. det var ett tag sen jag beställde, brukar ta ett tag att få hem dom smile .. så jag väntar fortfarande.

vet att det var väldigt lätt att montera dom, sen kunde man ställa hårdheten oxå.

Smutt!  Vill också ha!big_smile fast man har liten motor är det ju kul med lite väghållning samt att kunna droppa ner den några cm...tongue

//walkmann

2 571 Inlägg
3 januari 2015
Trådstartare
Jafan jag blev mäkta imponerad över skillnaden vid sänkfjädrar på min kärra, som en helt annan bil i kurvor (och generellt också för den delen), så coils bör ju vara ännu bättre.

Tada.wav

1 090 Inlägg
3 januari 2015
det blir faktiskt skillnad, man tror inte det.. men det räcker bara med några cm sen känns det helt annorlunda smile
ska bli kul och se sen när dom sitter på..  jag har ju inte samma flyt med att hitta delar smile

1 090 Inlägg
3 januari 2015
walkmann skrev:
orkavaradu skrev:

Smutt!  Vill också ha!big_smile fast man har liten motor är det ju kul med lite väghållning samt att kunna droppa ner den några cm...tongue

gillar dina USA-plåtar, det gör riktigt mycket för utseendet! cool ser lyxigare ut.

278 Inlägg
3 januari 2015
Hehehe!! Faan vad jag älskar denna tråd!! Här stöts o blöts allt!!!! Love it även om jag inte har så mycket att komma med:) Hoppas kunna beställa min magnetventil snart... bara väntat i snart ett år... blä... sen behöver nog luftfiltret göras rent. Läste att det visst var max 1000 mil per gång och mellan varje säsong...oops

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!

2 571 Inlägg
3 januari 2015
Trådstartare
Haha! big_smile Känns inte som att jag själv har så jädra mycket att komma med längre. Och magnetventil, ptja, mitt avgas från nyller har ju stått i förrådet i snart ett år om jag inte rappar på, så jag förstår din frustration där. big_smile

Tada.wav

278 Inlägg
3 januari 2015
hyrbil skrev:
Haha! big_smile Känns inte som att jag själv har så jädra mycket att komma med längre. Och magnetventil, ptja, mitt avgas från nyller har ju stått i förrådet i snart ett år om jag inte rappar på, så jag förstår din frustration där. big_smile

eller hur!!!! och det som egentligen är det sura är ju att jag varit tvungen o småfixa helt onödiga skitgrejer på bilen. På vägen upp till Sthlm under jul så dog spolarvätskan... mitt på motorvägen efter Gnesta... såg fana inget eftersom alla envisas med att åka 100 i vänsterfilen, så saltet siktade ner något enormt... fick stanna på varje mack in till stan för att dra av rutan fram!!!!

Var inne på Volvo och det visade sig vara någon del av pumpen som lagt av då det blivit kondens och sen fryst... snacka  om onödig utgift... sen dog ena xenonlampan under hösten. Klarat det skitbra men det blev lite väl mörkt nu när man inte kan köra med helljus... tur att man fick en ny plånbok av frugan i julklapp!!!!! lol

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!

1 090 Inlägg
3 januari 2015
kommer ju så sjukt onödig utgifter hela tiden.. min framruta är ju helt sprängd av stenskott, lär få byta ut den det första jag gör efter vintern smile ...

om man ändå kunde vinna på Triss,,, men PLÖTSLIGT HÄNDER .. ingenting sad

2 571 Inlägg
3 januari 2015
Trådstartare
Tråkigt! sad
Jag gjorde av med drygt 3ll spolarvätska under 35 mil motorväg i julas, det var kanonväder och skapligt torrt i backen men ändå flög det upp skit, hade inte klarat mig utan spolarvätska! Fyllde fullt innan vi åkte, när vi kom fram började lampan för spolarvätska lysa, haha!

Hoppas plånboken var välfylld! ;D
Skämt åsido, ruggigt trist med alla såna utgifter när man har planer för annat. Man borde sätta över en slant varje månad till ett dedikerat "oväntade-utgifter-för-biljäveln"-konto.

Tada.wav

1 090 Inlägg

Sök