4266
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 082 950 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
Båtmeck
200 Inlägg
5 januari 2015
hyrbil skrev:
Hahah jag älskar sånt! big_smile

Idag ska jag förbi Infosite o hämta upp ett paket!

Vadå?big_smile
Var där i fredags o kikade lite:)

//walkmann

Båtmeck
200 Inlägg
5 januari 2015
orkavaradu skrev:
viktigt att tänka på för er som bygger bilstereo! big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

http://i59.tinypic.com/21mg4dk.jpg

Hahaa...

Är det du som har fjädrar liggandes på blocket?roll

//walkmann

1 090 Inlägg
5 januari 2015
Aa det är mina fjädrar smile beställde, fick hem och öppnade lådan...
Sen fick jag aldrig tummen ur.. Så beställde coils istället!

2 571 Inlägg
5 januari 2015
Trådstartare
Freddie: En gammal vän som jobbade där men mig veterligen slutade han nu i början av vintern. sad
Däcken vet jag att de har otroligt små marginaler på så där kan man oftast inte göra så mycket, när jag köpte mina fälgar så diskuterade vi pris och fick då det förklarat för mig, fick väl en tjuga avdraget per däck medan fälg+montering var en helt annan visa.
Var förbi idag iaf för att hämta upp lite godis men då visade det sig att produkten inte fanns på lagret i Vårby utan den låg i det nya lagret i Sätra - så det blev en bomkörning. Så på onsdag efter skolan!

Körde hem från Vallentuna nu på kvällen också, på påfarten till motorvägen så är det en ganska snäv kurva i 90km/h (konstigt nog), ligger bakom en BMW, när kurvan rätar upp sig så kikar jag åt sidan för att kolla trafiken, tittar fram och ser något mörkt som täcker hela vägbanan precis bakom beemern och DUNS! Ett utfläkt jävla lastbilsdäck (antar jag) låg raklångt över körfältet. Tur att bilen inte var lägre för då hade nog fronten åkt men det lät fan som att hela underredet revs med.
Tack och lov var det jävligt lugnt med bilar i övrigt så jag kunde testa bromsar, däck, styrning etc den korta sträckan som var kvar hem. Nervösa minuter där.

Tada.wav

1 090 Inlägg
5 januari 2015
vilken väg tog du då??  norrortsleden?? .. jag kom hem därifrån nyss oxå yikes

var i Täby-kyrkby,, vart låg däcket?? jäkla tur att jag missade det! yikes yikes

2 571 Inlägg
5 januari 2015
Trådstartare
Hm, bra fråga, jag vet faktiskt inte! big_smile
Jag åker Vallentuna -> Häggvik -> Sollentuna -> Kista -> Bromma. Hängeru med? Det låg på påfarten vid Häggvik, 1-2km längre fram så stod en lastbil med varningsblinkers i vägrenen, undra om det var boven? big_smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
5 januari 2015
satan .. jag måste ha kommit innan den.. vilken jäkla röta! annars hade jag nog fått bytt kallingar yikes

exakt samma sväng, den kurvan e ju helt feldoserad, så drar man på lite så känns det som man ska köra av!

säkert lastbilens däck, kanske small innan??

2 571 Inlägg
5 januari 2015
Trådstartare
Se på fan! Ja, den är idiotisk, framförallt såhär års. Alldeles för hög hastighet och för skarp sväng i vått/halt underlag. Men på sommaren med breda sulor är den rätt kul! big_smile Kom iofs på att den nog "bara" är 80km/h numera? Den var 90 innan vet jag.

Antar att det var lastbilen, han stod jävligt dumt till (blockerade nästan hela avfarten till Kista södra mot Bromma) så något hade ju hänt iaf. Ska se om jag kan plocka ur klippet från dashcamen.

Tada.wav

1 090 Inlägg
5 januari 2015
aa visa, för jag åkte exakt samma väg yikes .. måste ha missat den med max 20min..

278 Inlägg
5 januari 2015
Är inget vidare att köra på skit som ligger!!! Åkte förbi ett vägbygge i somras där någon kört över en sån där platt orange reflexskylt... kvar låg den svarta gummisakshållaren som inte ser allt för stor ut... var tvungen att köra över den  eftersom jag inte ville studsa med däcken allt för mycket. Döm om min förvåning när det börjar skrapa rejält precis under motorn och bilen bromsas ner... skiten fastnade i "hasplåten"!!!!!!!! Var tvungen att stanna, vilket gjorde att kön bakom blev rätt lång (eftersom det var en fil...). Hämtade en annan gummifot som jag långsamt fick rulla upp på för att komma åt skiten under bilen... Bilen är ju visst lite lägre än den ser ut på bilderna samt när man kollar stötfångarna. är knappt 10 cm som lägst...

hm... blev ett långt utlägg om inget...

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!

2 571 Inlägg
5 januari 2015
Trådstartare
Vilket jävla oflyt att den skulle fastna, haha! big_smile Måste ju ha tagit en stund innan du fick loss skiten också?

Här är videon från dashcamen, ursäkta min reaktion. wink

Tada.wav

1 090 Inlägg
5 januari 2015
det jag och alla andra undrar är: vad är det för låt ni sjunger till? big_smile

278 Inlägg
5 januari 2015
Tog en liten stund smile

Hahaha klockren video! Bra att ha kameran ibland!! Kör du med den på jämt?!

Förlåt en tråkfråga, men vad är det för dialekt herrn har?!!!

2 571 Inlägg
5 januari 2015
Trådstartare
HAHA det missade jag. Grabben höll på att somna i baksätet så för att hålla honom vaken tills vi kom hem så sjöng vi disney-låtar, vet inte om så var fallet just här dock. big_smile

Tada.wav

278 Inlägg
5 januari 2015
orkavaradu skrev:
det jag och alla andra undrar är: vad är det för låt ni sjunger till? big_smile

big_smile

2 571 Inlägg
5 januari 2015
Trådstartare
Kameran startar såfort jag vrider på tändningen i bilen och stänger av sig automatiskt när tändningen är av. Så den är alltid igång såsett.

Är född och uppvuxen i Skövde, så lite västgötsk dialekt dras jag med fortfarande efter snart 8 år i storstan. Inget jag är stolt över! wink

Tada.wav

278 Inlägg
5 januari 2015
Dialekter är det bästa som finns!!!! Själv glider jag runt mellan östgötska, värmländska och lite sörmländskt... smile

1 804 Inlägg
5 januari 2015
"Woooaw jeevlar" wink

Tur att det gick så pass bra, skulle inte varit nå vidare att blivit hängades på den där eller något. Konstigt att bilen framför inte reagerade på något sätt.
Senast redigerat av JimBo__ (5 januari 2015)

Meguiars_sverige

1 090 Inlägg
5 januari 2015
Disneylåtar e faktiskt riktigt trallvänliga big_smile

Dialekter är ju det som gör sverige så bra, man lär sig alltid massa ord som man inte visste fanns!

man blir bra sugen på en kamera, lite som när man kollar på ryska-bil-klipp på youtube big_smile

2 571 Inlägg
5 januari 2015
Trådstartare
Freddie: Haha! En god vän är uppvuxen i Linköping men huserar sedan många år här i nollåtta, den dialekten är otroligt festlig! big_smile

Jimbo: JAJAJA! wink Blev också förvånad nu när jag såg klippet i efterhand att han inte reagerade ett dugg, hade han svängt undan så hade ju jag förmodligen hunnit reagera men han var nog lika överraskad som jag.

orkavaradu: Bara att köpa, den modellen jag har ligger nog på en 250 spänn på eBay i dagsläget! smile

Tada.wav

Sök