chevrolet transport -04 probelm!

koyak
8 oktober 2006 · 6 Inlägg

jaghar en chevrolet  transport och den började läcka kylvatten så jag  byte kylaren för jag trodde  var det, sen fortsatae att läcka  så jag  byte jag vatten pumpen och  nu så försviiner  allt kylvatten jag  fyller den med, men  den läckert  inte vatten någonstans och bilen kokar inte så länge det fins vatten i behållaren, så jag undrar om ngt har erfarenhet av samam problem och  vad det kan vara, jag misstänker att det är en sprika på toppen, men är osäker, och hur kontrollerar jag det isåffall?  tack för alla svar

zajja
8 oktober 2006 · 645 Inlägg

Kan vara topplockspackning, varmkör motorn utan locket på vattenbehållaren på, bubblar det i vattnet så är topplockspackning väck, kolla om det är vatten i oljan eller olja i vattnet.
Annars gör komptest.

//Marcus Saari
Glenning
23 oktober 2006 · 1 Inlägg

Hur går det med din Cheva?

Jag har liknade symptom. Vet inte hur jag skall krälamig ur denna situation.

Har du några tips?

Var det topplockspackningen?

Blev det dyrt?

koyak
23 oktober 2006 · 6 Inlägg

ja efter byte av  vatten pump och kylare så fortsatte  vatten att försvinna,  då var jag säkert påattd et skulle vara fel på topplockspackning så jag var inställd på det, men sen gjorde jag en komprpesions prov för skoj skull och det visade då att 2 cylinder  hade dåligt komprpesion så  det var nog en kombination av topp packning och cylindrar som var fel,  alltså hur dålig bil kvalitete är det egentligen, min bi  har bara 11 000   lugna mil, så nu  har jag undersök situationen och kom fram atd et var billigare att byta motor, så en   bätttre beganad motor skaffas hem  så jag byter den  snart, ja tråkigt men sant

RobZy
4 december 2008 · 58 Inlägg

koyak skrev:
ja efter byte av  vatten pump och kylare så fortsatte  vatten att försvinna,  då var jag säkert påattd et skulle vara fel på topplockspackning så jag var inställd på det, men sen gjorde jag en komprpesions prov för skoj skull och det visade då att 2 cylinder  hade dåligt komprpesion så  det var nog en kombination av topp packning och cylindrar som var fel,  alltså hur dålig bil kvalitete är det egentligen, min bi  har bara 11 000   lugna mil, så nu  har jag undersök situationen och kom fram atd et var billigare att byta motor, så en   bätttre beganad motor skaffas hem  så jag byter den  snart, ja tråkigt men sant

Vart billigare att byta motor?
Jag har ägt en sån och sköt packningen på den bakre toppen. Plocka isär allt själv och gjorde i ordning.
Delarna köpte jag hos cheva. Kostade mej 4000:- Då va det packningssats, vattenpump, Oljefilter, termostat, kylarvätska.
Jag råder dej att göra iordning på din gamla så du vet vad du har. Felet som är är att man kör på fel kylarvätska. Äter upp packningen. Samt att det är ett konstruktionsfel på dom gamla packningarna.
Så det kommer hända på din "nya" motor med.
Samt jobbet var faktiskt inte så jälvigt som det kan tänkas se ut.

Mvh

Batta
4 december 2008 · 1 353 Inlägg

törs med 95% säkerhet säga att det är inga problem med topplockspackningen på bilen..

är väldigt vanligt att insugspackningarna går sönder på dom, vilket resulterar i att den suger i sig vatten ner i motorn och förbänner.
många som tror det är topplockspackningarna som går.


Beror ofta på att folk häller i fel sorts glykol i motorn.. ska vara GM's Dex-Cool i dom och inget annat.

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
d.fagersten
3 februari 2010 · 150 Inlägg

Vågar man köpa en bil med trolig kass toppackning eller är det bara att skita i att köpa en Cheva Transport alls för motorfel det finns det ju på nästan varenda bil.  Jag skulle ju aldrig köpa en bil i fullgott skick till marknadspris då både motorer och lådor har tveksam kvalitet (amerikansk) hehe Lär ju sluta med att man ändå får fixa till bilen.

Vad kostar det om man lämnar till verkstad?

Kör lite av varje ;)
madetomeasure
6 april 2010 · 111 Inlägg

Hmm känner igen mig också, fan va tråkigt. hur har det gått för dig? Hoppas på insugspackning iaf....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang