3576
Sök

Kostnad för service av olika Bilmärken?

Meldem
4 137 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
#41
Rquired skrev:
TouchOfRed skrev:
Rquired skrev:

Kanske det men inget jag funderar över. smile

Kamkedja är dock inget du behöver oroa dig över på en BMW deras motorer med kedja håller. Däremot hade BMW å andra sidan problem med en av sina motorer försedd med kamrem, M40 på fyra cylindrar och 1600-1800cc mellan 1988 och 1994. Den behöver byta kamrem med 4000mils intervall, det är dock billigt att byta rem på dem. Vad som är värre är att kamaxeln slits ut i förtid, köp inte en bil med M40 om den inte är frisk och billig då först kan det vara värt det!

Hehe, nästan alla bilar är exklusiva jämfört med min S40 dock..
Köper jag en BMW 318 Compact kommer allting vara lyx.
Har man vant sig vid bil utan AC osv, så kommer man uppskattas lyxen som erbjuds i BMW'n big_smile

Hmm ok, bra att du sa det. Var nog ingen bil jag skulle köpt ändå. tongue

Men om vi tar just BMW, årsm -99 och uppåt. Finns det några modeller som det finns sjukdomar på som kan kosta skjortan att laga i framtiden?

Hm, nej inte om du håller dig till mindre modeller med fyra cylindrar. Nu vet jag inte vilken budget du har men Valvetronic-fyran som kom 2001 (318i på 2.0L och 143hk t.ex) är bra mycket roligare, snålare och starkare än tidigare motorer och går väldigt mjukt samt tyst för att vara just en fyra. Den kan jag rekommendera, men äldre har inte dåliga motorer de heller.

Okej, låter roligt smile
Min budget, 30-40k men ska jag ha en 318 är det ju 40 eller mer som gäller.
Bra att vet att det är kvalite på motorerna.


Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 november 2012
#42
TouchOfRed skrev:
Rquired skrev:
TouchOfRed skrev:

Hehe, nästan alla bilar är exklusiva jämfört med min S40 dock..
Köper jag en BMW 318 Compact kommer allting vara lyx.
Har man vant sig vid bil utan AC osv, så kommer man uppskattas lyxen som erbjuds i BMW'n big_smile

Hmm ok, bra att du sa det. Var nog ingen bil jag skulle köpt ändå. tongue

Men om vi tar just BMW, årsm -99 och uppåt. Finns det några modeller som det finns sjukdomar på som kan kosta skjortan att laga i framtiden?

Hm, nej inte om du håller dig till mindre modeller med fyra cylindrar. Nu vet jag inte vilken budget du har men Valvetronic-fyran som kom 2001 (318i på 2.0L och 143hk t.ex) är bra mycket roligare, snålare och starkare än tidigare motorer och går väldigt mjukt samt tyst för att vara just en fyra. Den kan jag rekommendera, men äldre har inte dåliga motorer de heller.

Okej, låter roligt smile
Min budget, 30-40k men ska jag ha en 318 är det ju 40 eller mer som gäller.
Bra att vet att det är kvalite på motorerna.

Det bör räcka till en 318i E46 med den nyare motorn, se exempel:
http://www.blocket.se/goteborg/BMW_318i … 20&w=3
http://www.blocket.se/helsingborg/BMW_3 … 20&w=3
http://www.blocket.se/alvsborg/BMW_318_ … 20&w=3

Beroende på vilken kaross du söker.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Meldem
4 137 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
#43
Rquired skrev:
TouchOfRed skrev:
Rquired skrev:
Hm, nej inte om du håller dig till mindre modeller med fyra cylindrar. Nu vet jag inte vilken budget du har men Valvetronic-fyran som kom 2001 (318i på 2.0L och 143hk t.ex) är bra mycket roligare, snålare och starkare än tidigare motorer och går väldigt mjukt samt tyst för att vara just en fyra. Den kan jag rekommendera, men äldre har inte dåliga motorer de heller.

Okej, låter roligt smile
Min budget, 30-40k men ska jag ha en 318 är det ju 40 eller mer som gäller.
Bra att vet att det är kvalite på motorerna.

Det bör räcka till en 318i E46 med den nyare motorn, se exempel:
http://www.blocket.se/goteborg/BMW_318i … 20&w=3
http://www.blocket.se/helsingborg/BMW_3 … 20&w=3
http://www.blocket.se/alvsborg/BMW_318_ … 20&w=3

Beroende på vilken kaross du söker.

Oh !!! den röd !! satan att jag inte har cash nu sad
Det är exakt den modellen jag vill ha. Den är riktigt fin.

Lite offtopic:
Finns det andra finare BMWs kring det priset? smile
Senast redigerat av TouchOfRed (13 november 2012)


Meldem
4 137 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
#44
Ni får ursäkta min efterblivenhet.. Jag tror att det är en 316, inte en 318. Vad är det för skillnad på dom? Hittade massor på blocket när jag sökte på 316, o inte så mycket när jag sökte på 318 :-s

Den kanske är för liten dock :-\
Senast redigerat av TouchOfRed (14 november 2012)


Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 november 2012
#45
TouchOfRed skrev:
Ni får ursäkta min efterblivenhet.. Jag tror att det är en 316, inte en 318. Vad är det för skillnad på dom? Hittade massor på blocket när jag sökte på 316, o inte så mycket när jag sökte på 318 :-s

Den kanske är för liten dock :-\

Hur tänker du? Om du menar att den röda ovan skulle vara en 16 så är 316ti och 318ti endast två olika motorer i samma kaross, där t:et i beteckningen talar om att det är en tredörrars Compact jämfört med en vanlig sedan eller kombi (Touring) som heter 316i, 318i, 320i och så vidare. Det finns även en 325ti och en 320td (diesel).

316ti sålde dock bättre så det är inget konstigt om det finns fler sådana till salu. Tycker du den är lite liten är nästa steg inom märket en 3-serie med sedan eller kombi-kaross!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 537 Inlägg
14 november 2012
#46
Rquired skrev:
TouchOfRed skrev:
Ni får ursäkta min efterblivenhet.. Jag tror att det är en 316, inte en 318. Vad är det för skillnad på dom? Hittade massor på blocket när jag sökte på 316, o inte så mycket när jag sökte på 318 :-s

Den kanske är för liten dock :-\

Hur tänker du? Om du menar att den röda ovan skulle vara en 16 så är 316ti och 318ti endast två olika motorer i samma kaross, där t:et i beteckningen talar om att det är en tredörrars Compact jämfört med en vanlig sedan eller kombi (Touring) som heter 316i, 318i, 320i och så vidare. Det finns även en 325ti och en 320td (diesel).

316ti sålde dock bättre så det är inget konstigt om det finns fler sådana till salu. Tycker du den är lite liten är nästa steg inom märket en 3-serie med sedan eller kombi-kaross!

Jag har inte jämfört en compact och en vanlig sedan, men skiljer det sig i innerytrymmen och övriga mått?
Nu pratar jag inte om karossen, jag pratar om chassi, kupé osv.
Den ser ju mindre ut, men det kanske bara är karossen som får den att verka mindre?
Frågan är alltså om compacten är en storlek mindre än 3-serien eller om den är snarlik i storlek..

Givetvis är baken kortare och därav mindre bagage, men det är ändå rätt så uppenbart..
Senast redigerat av jetta16v (14 november 2012)

Meldem
4 137 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
#47
Rquired skrev:
TouchOfRed skrev:
Ni får ursäkta min efterblivenhet.. Jag tror att det är en 316, inte en 318. Vad är det för skillnad på dom? Hittade massor på blocket när jag sökte på 316, o inte så mycket när jag sökte på 318 :-s

Den kanske är för liten dock :-\

Hur tänker du? Om du menar att den röda ovan skulle vara en 16 så är 316ti och 318ti endast två olika motorer i samma kaross, där t:et i beteckningen talar om att det är en tredörrars Compact jämfört med en vanlig sedan eller kombi (Touring) som heter 316i, 318i, 320i och så vidare. Det finns även en 325ti och en 320td (diesel).

316ti sålde dock bättre så det är inget konstigt om det finns fler sådana till salu. Tycker du den är lite liten är nästa steg inom märket en 3-serie med sedan eller kombi-kaross!

Jaha ja.. Då förstår jag tongue
Har inte så stor koll på BMW, men finns det någon liknande lite större bil? tongue


Meldem
4 137 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
#48
jetta16v skrev:
Rquired skrev:
TouchOfRed skrev:
Ni får ursäkta min efterblivenhet.. Jag tror att det är en 316, inte en 318. Vad är det för skillnad på dom? Hittade massor på blocket när jag sökte på 316, o inte så mycket när jag sökte på 318 :-s

Den kanske är för liten dock :-\

Hur tänker du? Om du menar att den röda ovan skulle vara en 16 så är 316ti och 318ti endast två olika motorer i samma kaross, där t:et i beteckningen talar om att det är en tredörrars Compact jämfört med en vanlig sedan eller kombi (Touring) som heter 316i, 318i, 320i och så vidare. Det finns även en 325ti och en 320td (diesel).

316ti sålde dock bättre så det är inget konstigt om det finns fler sådana till salu. Tycker du den är lite liten är nästa steg inom märket en 3-serie med sedan eller kombi-kaross!

Jag har inte jämfört en compact och en vanlig sedan, men skiljer det sig i innerytrymmen och övriga mått?
Nu pratar jag inte om karossen, jag pratar om chassi, kupé osv.
Den ser ju mindre ut, men det kanske bara är karossen som får den att verka mindre?
Frågan är alltså om compacten är en storlek mindre än 3-serien eller om den är snarlik i storlek..

Givetvis är baken kortare och därav mindre bagage, men det är ändå rätt så uppenbart..

Jag vill ju gärna kunna skjutsa folk i baksätet utan problem. smile


Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 november 2012
#49
TouchOfRed skrev:
Rquired skrev:
TouchOfRed skrev:
Ni får ursäkta min efterblivenhet.. Jag tror att det är en 316, inte en 318. Vad är det för skillnad på dom? Hittade massor på blocket när jag sökte på 316, o inte så mycket när jag sökte på 318 :-s

Den kanske är för liten dock :-\

Hur tänker du? Om du menar att den röda ovan skulle vara en 16 så är 316ti och 318ti endast två olika motorer i samma kaross, där t:et i beteckningen talar om att det är en tredörrars Compact jämfört med en vanlig sedan eller kombi (Touring) som heter 316i, 318i, 320i och så vidare. Det finns även en 325ti och en 320td (diesel).

316ti sålde dock bättre så det är inget konstigt om det finns fler sådana till salu. Tycker du den är lite liten är nästa steg inom märket en 3-serie med sedan eller kombi-kaross!

Jaha ja.. Då förstår jag tongue
Har inte så stor koll på BMW, men finns det någon liknande lite större bil? tongue

För att börja med ett svar på Jetta16v´s fråga, övriga modeller är större än Compact framför allt bakom B-stolpen. Tycker du Compact är lite liten finns det både en sedan och kombi på samma kaross, kort och gott lite större (längre) bilar med bra mycket större utrymmen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/48/BMW_E46_front_20080822.jpg
http://www.motorstown.com/images/bmw-3-series-touring-e46-02.jpg

Jag föredrar personligen kombi, den är mer praktisk, har ett bättre andrahandsvärde och ser åtminstone i mina ögon mycket bättre ut än sedan. Sedan är bilderna ovan lite orättvisa, eftersom kombin har BMW´s M-paket medan sedan ser ut som standard. Men om du söker på "BMW E46" hittar du diverse bilder på bägge.
Senast redigerat av Rquired (14 november 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 537 Inlägg
14 november 2012
#50
Rquired skrev:
TouchOfRed skrev:
Rquired skrev:

Hur tänker du? Om du menar att den röda ovan skulle vara en 16 så är 316ti och 318ti endast två olika motorer i samma kaross, där t:et i beteckningen talar om att det är en tredörrars Compact jämfört med en vanlig sedan eller kombi (Touring) som heter 316i, 318i, 320i och så vidare. Det finns även en 325ti och en 320td (diesel).

316ti sålde dock bättre så det är inget konstigt om det finns fler sådana till salu. Tycker du den är lite liten är nästa steg inom märket en 3-serie med sedan eller kombi-kaross!

Jaha ja.. Då förstår jag tongue
Har inte så stor koll på BMW, men finns det någon liknande lite större bil? tongue

För att börja med ett svar på Jetta16v´s fråga, övriga modeller är större än Compact framför allt bakom B-stolpen. Tycker du Compact är lite liten finns det både en sedan och kombi på samma kaross, kort och gott lite större (längre) bilar med bra mycket större utrymmen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … 080822.jpg
http://www.motorstown.com/images/bmw-3- … e46-02.jpg

Jag föredrar personligen kombi, den är mer praktisk, har ett bättre andrahandsvärde och ser åtminstone i mina ögon mycket bättre ut än sedan. Sedan är bilderna ovan lite orättvisa, eftersom kombin har BMW´s M-paket medan sedan ser ut som standard. Men om du söker på "BMW E46" hittar du diverse bilder på bägge.

Håller med dig om kombin, nog för att jag egentligen föredrar sedan framför kombi, jag har heller inget egentligt behov av en kombi, men jag tycker den ser bättre ut på något sätt.
Har funderat på en 330i ett tag, har dessvärre ingen koll på dessa modeller när det gäller motorer och årsmodeller osv, vilka som är att föredra framför andra, vilken årsmodell som är bättre osv...
Men helt klart sugen på en e46 touring med en rak sexa under huven, 200hk+

huh?
10 427 Inlägg
14 november 2012
#51
Köp en coupé, allt annat är ju bara trist tongue Man får dock ta smällen att man bara kan transportera 4st flyttkartonger wink

http://www.carsbase.com/photo/BMW-3_series_E46_Coupe_mp2_pic_62801.jpg

* Om inte annat så kanske man slipper dyra reparationer av bakdörrar lol
Senast redigerat av steifan (14 november 2012)


Evildan
14 november 2012
#52
TouchOfRed skrev:
Rquired skrev:
TouchOfRed skrev:

Oh.. Det är ju helt sjukt om dom gått så långt big_smile

Farsan tyckte inte att jag skulle köpa BMW för att "Servicen kostar som fan" sa han. Men då sa jag något i stil med : "Dom på garaget har berättat att man kan tro att det är mycket dyrare än andra märken, men så är inte fallet"
Men då sa han att med Kamkedja kommer andra problem. Och då förstod jag inte vad han menade, men han sa att den kunde hoppa av? Fast det låter inte så troligt att den kan hoppa av?
Han har dock ingen erfarenhet av BMW så tror han bara sa nåt för att få mig att inte köpa BMW.. tongue

En rem kan också hoppa av så vart han vill komma vet jag inte riktigt, vågar påstå att det är vanligare att en rem går av i förtid eller går över än att en kedja kuggar över eller går av.

Blir en kedja sliten i förtid skramlar och låter den ofta illa länge innan det blir ett haveri, och så länge det inte är dumt konstruerat beror det på dålig service (Oljan smörjer er som den skall, vilket inte bara skadar kedjan i motorn). Detsamma gäller en rem, sedan har det varit problem med haveri i förtid på sådana med. Ta Alfa Romeo som ett exempel, där rasade ett flertal motorer innan man upptäckte att remmen helt enkelt inte höll så länge som Alfa lovade i svenskt klimat. Nackdelen med rem är just att den måste bytas, vilket är en rimlig kostnad på vissa bilmodeller och en hopplöst dyr kostnad på andra modeller.

Jag upplever inte heller att BMW är dyra i service eller underhåll, för att ge dig ännu ett exempel så cirka 4000:- för en storservice vid märkesverkstad på min X3 inklusive tändstift och allt och den skall göras en gång på 10.000mil eller mer. Där mellan är det "bara" billigare mellanservice och oljebyten att göra.

Han vill nog inte att jag köper en BMW för att han tror det är dyrare, det är nog dit han vill komma.. tongue

Så man lär höra när det börjar bli dags att byta kamrem alltså. smile

Hmm, 4000:- är ju inte alls farligt :o X3an är väl en ganska exklusiv bil egentligen?

Hoppar in lite snabbt, du hör inte när det är dax att byta kamrem däremot som Rq skrev kamkedjan.

Meldem
4 137 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
#53
Rquired skrev:
TouchOfRed skrev:
Rquired skrev:

Hur tänker du? Om du menar att den röda ovan skulle vara en 16 så är 316ti och 318ti endast två olika motorer i samma kaross, där t:et i beteckningen talar om att det är en tredörrars Compact jämfört med en vanlig sedan eller kombi (Touring) som heter 316i, 318i, 320i och så vidare. Det finns även en 325ti och en 320td (diesel).

316ti sålde dock bättre så det är inget konstigt om det finns fler sådana till salu. Tycker du den är lite liten är nästa steg inom märket en 3-serie med sedan eller kombi-kaross!

Jaha ja.. Då förstår jag tongue
Har inte så stor koll på BMW, men finns det någon liknande lite större bil? tongue

För att börja med ett svar på Jetta16v´s fråga, övriga modeller är större än Compact framför allt bakom B-stolpen. Tycker du Compact är lite liten finns det både en sedan och kombi på samma kaross, kort och gott lite större (längre) bilar med bra mycket större utrymmen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … 080822.jpg
http://www.motorstown.com/images/bmw-3- … e46-02.jpg

Jag föredrar personligen kombi, den är mer praktisk, har ett bättre andrahandsvärde och ser åtminstone i mina ögon mycket bättre ut än sedan. Sedan är bilderna ovan lite orättvisa, eftersom kombin har BMW´s M-paket medan sedan ser ut som standard. Men om du söker på "BMW E46" hittar du diverse bilder på bägge.

Kombin var riktigt fin smile Tror dock inte att man kan få en sån fin för 40k?? tongue


Meldem
4 137 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
#54
jetta16v skrev:
Rquired skrev:
TouchOfRed skrev:

Jaha ja.. Då förstår jag tongue
Har inte så stor koll på BMW, men finns det någon liknande lite större bil? tongue

För att börja med ett svar på Jetta16v´s fråga, övriga modeller är större än Compact framför allt bakom B-stolpen. Tycker du Compact är lite liten finns det både en sedan och kombi på samma kaross, kort och gott lite större (längre) bilar med bra mycket större utrymmen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … 080822.jpg
http://www.motorstown.com/images/bmw-3- … e46-02.jpg

Jag föredrar personligen kombi, den är mer praktisk, har ett bättre andrahandsvärde och ser åtminstone i mina ögon mycket bättre ut än sedan. Sedan är bilderna ovan lite orättvisa, eftersom kombin har BMW´s M-paket medan sedan ser ut som standard. Men om du söker på "BMW E46" hittar du diverse bilder på bägge.

Håller med dig om kombin, nog för att jag egentligen föredrar sedan framför kombi, jag har heller inget egentligt behov av en kombi, men jag tycker den ser bättre ut på något sätt.
Har funderat på en 330i ett tag, har dessvärre ingen koll på dessa modeller när det gäller motorer och årsmodeller osv, vilka som är att föredra framför andra, vilken årsmodell som är bättre osv...
Men helt klart sugen på en e46 touring med en rak sexa under huven, 200hk+

Håller också med om kombin. Men om man har M-Paktet på, är det större motor, finare kjolar osv?
Eller är det bara kjolar osv som är sportigare? Tänkte bara eftersom om motorn är större är det ju oftast dyrare att laga som nån sa här i tråden tongue


Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 november 2012
#55
TouchOfRed skrev:
jetta16v skrev:
Rquired skrev:

För att börja med ett svar på Jetta16v´s fråga, övriga modeller är större än Compact framför allt bakom B-stolpen. Tycker du Compact är lite liten finns det både en sedan och kombi på samma kaross, kort och gott lite större (längre) bilar med bra mycket större utrymmen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … 080822.jpg
http://www.motorstown.com/images/bmw-3- … e46-02.jpg

Jag föredrar personligen kombi, den är mer praktisk, har ett bättre andrahandsvärde och ser åtminstone i mina ögon mycket bättre ut än sedan. Sedan är bilderna ovan lite orättvisa, eftersom kombin har BMW´s M-paket medan sedan ser ut som standard. Men om du söker på "BMW E46" hittar du diverse bilder på bägge.

Håller med dig om kombin, nog för att jag egentligen föredrar sedan framför kombi, jag har heller inget egentligt behov av en kombi, men jag tycker den ser bättre ut på något sätt.
Har funderat på en 330i ett tag, har dessvärre ingen koll på dessa modeller när det gäller motorer och årsmodeller osv, vilka som är att föredra framför andra, vilken årsmodell som är bättre osv...
Men helt klart sugen på en e46 touring med en rak sexa under huven, 200hk+

Håller också med om kombin. Men om man har M-Paktet på, är det större motor, finare kjolar osv?
Eller är det bara kjolar osv som är sportigare? Tänkte bara eftersom om motorn är större är det ju oftast dyrare att laga som nån sa här i tråden tongue

Ett M-paket är estetiskt och påverkar inte motorn utan endast exteriör och interiör, en 318i som exempel har samma motor och samma prestanda oavsett. Ett M-paket kanske inte ryms inom budget, men en bil med samma kaross som den på bilden och den nyare Valvetronic-fyran kan du hitta för 40.000:-. Som denna jag länkade till ovan: http://www.blocket.se/goteborg/BMW_318i … 20&w=3

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Meldem
4 137 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
#56
Rquired skrev:
TouchOfRed skrev:
jetta16v skrev:

Håller med dig om kombin, nog för att jag egentligen föredrar sedan framför kombi, jag har heller inget egentligt behov av en kombi, men jag tycker den ser bättre ut på något sätt.
Har funderat på en 330i ett tag, har dessvärre ingen koll på dessa modeller när det gäller motorer och årsmodeller osv, vilka som är att föredra framför andra, vilken årsmodell som är bättre osv...
Men helt klart sugen på en e46 touring med en rak sexa under huven, 200hk+

Håller också med om kombin. Men om man har M-Paktet på, är det större motor, finare kjolar osv?
Eller är det bara kjolar osv som är sportigare? Tänkte bara eftersom om motorn är större är det ju oftast dyrare att laga som nån sa här i tråden tongue

Ett M-paket är estetiskt och påverkar inte motorn utan endast exteriör och interiör, en 318i som exempel har samma motor och samma prestanda oavsett. Ett M-paket kanske inte ryms inom budget, men en bil med samma kaross som den på bilden och den nyare Valvetronic-fyran kan du hitta för 40.000:-. Som denna jag länkade till ovan: http://www.blocket.se/goteborg/BMW_318i … 20&w=3

Hmm okej big_smile den ser väääldigt intressant ut. Kombi är bara ett plus också. Eftersom jag fiskar ganska mycket osv. Sen ska tjejen köpa hund i Sommar, så kan vara bra att ha kombi. smile


Evildan
14 november 2012
#57
http://www.konsumentverket.se/bilar/Bil … lkalkylen/

Här har du ett praktiskt kalkylblad du kan använda för att få en uppgift om ägandekostnader på olika bilar.

1 537 Inlägg
14 november 2012
#58
steifan skrev:
Köp en coupé, allt annat är ju bara trist tongue Man får dock ta smällen att man bara kan transportera 4st flyttkartonger wink

http://www.carsbase.com/photo/BMW-3_ser … _62801.jpg

* Om inte annat så kanske man slipper dyra reparationer av bakdörrar lol

Då får jag väl kontra tongue

Blev inspirerad så jag gjorde om lite..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p3476696

1 482 Inlägg
14 november 2012
#59
Där jag lämnar in mina BMW bilar får jag halva priset av "Vitt pris". Har en bekant som jobbar på Aukt bmw verkstad.

Följnade siffror fick jag på 2 olika bmw bilar ( inom parantes är ordinarie priser som verkstaden tar )
Bmw 540 E34:
Oljeservice: 1200kr ( 2400kr )
Inspektion 1: 2500kr ( 5000kr )
Inspektion II: 4000kr ( 8000kr )

Bmw 750IAL -99
Oljeservice: 2000kr ( 4000kr )
Inspektion 1: 4000kr ( 8000kr )
Inspektion II: 7500kr ( 15 000kr )

540n hade V8a och 750in en V12 så det drar ju upp priserna lite.

BLT Service
Theracords Music Label

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 november 2012
#60
TouchOfRed skrev:
Rquired skrev:
TouchOfRed skrev:

Håller också med om kombin. Men om man har M-Paktet på, är det större motor, finare kjolar osv?
Eller är det bara kjolar osv som är sportigare? Tänkte bara eftersom om motorn är större är det ju oftast dyrare att laga som nån sa här i tråden tongue

Ett M-paket är estetiskt och påverkar inte motorn utan endast exteriör och interiör, en 318i som exempel har samma motor och samma prestanda oavsett. Ett M-paket kanske inte ryms inom budget, men en bil med samma kaross som den på bilden och den nyare Valvetronic-fyran kan du hitta för 40.000:-. Som denna jag länkade till ovan: http://www.blocket.se/goteborg/BMW_318i … 20&w=3

Hmm okej big_smile den ser väääldigt intressant ut. Kombi är bara ett plus också. Eftersom jag fiskar ganska mycket osv. Sen ska tjejen köpa hund i Sommar, så kan vara bra att ha kombi. smile

Jo det är ett praktiskt format, jag har själv hund och då är sedan eller coupé inte vidare smidigt.

Snygga bilder från Jetta16v´s sida!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.


Sök