Bilen drar fortfarande till höger efter fyrhjulsinställning!

uhlin
10 mars 2013 · 2 834 Inlägg

Mack skrev:

ilaali skrev:
Jag lånar tråden lite.
Jag gjorde hjulinställning på min andra bil v70n pga drog som fan åt höger.
Så åkte ner till mekonomen på måndag. Hämtade bilen på tisdag och märkte att bilen drog ännu till höger. Ringde och påpekade detta. Dom bad om ursäkt och tog in bilen igen. Hämtade bilen på onsdag. Men samma problem var kvar än.
Ringer mekonomen igen och berättar att samma fel finns än. Dom säger nu att jag bromsar för dåligt. Jag måste bromsa hårdare. Använder man bromsarna dåligt så blir hjulinställningen dålig. plus att jag behövde nya däck. Köpte nya däck och började bromsa hårdare.
Nu 4månader senare är vinterdäcken helt slut pga snedslitna sad
Lämnade in bilen i veckan och dom säger att jag måste använda bromsarna bättre. Känns som dom säger detta pga tjäna pengar.

Kan bilen dra till höger pga dålig använda bromsar?

Tycker tyvärr det låter som att du blivit grundlurad om och om igen..men det vore ju inte första gången på Mekonomen.

VAD!!! Hjulinställningen blir dålig om man inte bromsar hårt?

Det var första gången jag hört det. blir att tvärnita då istället för framvagnsinställning big_smile

YeahBitch
10 mars 2013 · 730 Inlägg

Vägarna lutar ju ofta mkt till höger. Vi gör hjulinställningar på jobbet och kunderna kommer tillbaka ibland och säger att bilen drar åt höger. Vi brukar hänvisa till en väg som är ganska rak och där drar bilarna inte åt höger.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Mack Forum- och sitemoderator
10 mars 2013 · 26 167 Inlägg

YeahBitch skrev:
Vägarna lutar ju ofta mkt till höger. Vi gör hjulinställningar på jobbet och kunderna kommer tillbaka ibland och säger att bilen drar åt höger. Vi brukar hänvisa till en väg som är ganska rak och där drar bilarna inte åt höger.

Ursäkta men däcken ska väl inte slitas snett bara för att vägen lutar..eller..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
YeahBitch
10 mars 2013 · 730 Inlägg

Nej då är de något annat som är fel.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang