Sladdade/lekte med bilen och fick nyckeln omhändertagen av privatperson som lämnade över den till polis

JimpeBoy
17 november 2012 · 529 Inlägg

Dirtymike skrev:

JimpeBoy skrev:

Dirtymike skrev:

Tänka över? Står ingenting om vittnen.

Som det ser ut så åker han som tog nykeln påt.

Läs länken i mitt inlägg ovan!

Gjort stod inget i första länken om något vittne.
Men tror fortfarande att han kommer torska tills motsatsen är bevisad.

Då måste du nog läsa en gång till.

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen
OpelP1
17 november 2012 · 1 412 Inlägg

VolvoCoffe skrev:

OpelP1 skrev:

lelleal skrev:
Ska man bli bra på sladda så får man satsa lite då kan de lätt stycka med nån barnvagn mm inte mkt att görs åt

Haha! Humor. big_smile

kallar du det för humor? som sagt verkar som att det är många som blir förbannade för en sån kommentar som har barn sj.

Ja, jag gillar rå humor. smile

Men naturligtvis är det hemskt om händer en olycka, jag sladdar aldrig där det finns folk i närheten.
Däremot tycker jag att det är lika illa vem man än kör på, det är inte värre bara för att det är en unge.

lelleal
17 november 2012 · 1 150 Inlägg

lelleal skrev:
Ska man bli bra på sladda så får man satsa lite då kan de lätt stycka med nån barnvagn mm inte mkt att görs åt

lite alkhol i kroppen är inte fel heller vågar mer kör bättre mer självförtroende ser inte så allvarligt om något skulle hända

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Dirtymike
17 november 2012 · 1 532 Inlägg

JimpeBoy skrev:

Dirtymike skrev:

JimpeBoy skrev:

Läs länken i mitt inlägg ovan!

Gjort stod inget i första länken om något vittne.
Men tror fortfarande att han kommer torska tills motsatsen är bevisad.

Då måste du nog läsa en gång till.

Läs första inlägget i tråden wink

Jeep J20 (1978)
Rayya
17 november 2012 · 876 Inlägg

Körde du nästan på barnvagnen ska du vara glad att bara nyckeln togs,om inte så e fallet skulle jag tagit den tbx.

Senast redigerat av Rayya (17 november 2012)

Volvo V70n "Likeface" (2001)
Fellow
17 november 2012 · 1 581 Inlägg

IceEyes skrev:
]
PK-ismen har visst letat sig till Garaget. Kommer någon och sliter nycklarna ur min bil är det för mig en självklarhet att jaga ifatt vederbörande, sänka "hen" och ta tillbaka nycklarna.

Sedan kan moralpredikare, paragrafryttare och dylika individer gapa och gestikulera bäst de vill.

Ja visst, slå ner farsan o lämna barnet i vagnen. Kompletta idioter...

lillskott Fiskförädlare
17 november 2012 · 108 Inlägg

Inte mer än rätt, han har tur att det enda som hände var att han fick GÅ hem och inte åka ambulans därifrån. Och fattar inte logiken hos vissa, Det är inte okej att hindra en person att försätta andra i fara men att slå ned någon för att dom hindrat någon är helt okej. Snacka om att ha skruvad syn på saken.

Här är det mer om vad som hände, står inte så mkt på TS länk:
http://www.vk.se/742016/viktigt-med-tydliga-signaler

PS: Dont feed the troll!

Chevrolet Silverado 2500 "John Deere Cheven" (1991)
Muttley
17 november 2012 ·

De är alltså nått allvarligt fel på någon här inne.

Om han nu hade kört på barnvagnen och dödat barnet, då hade helt plötsligt folk undrat varför i helvete ingen stoppade idioten.'

De är bara rätt att stoppa bilföraren han sitter i ett vapen som lätt tar död på människor. Och fadern som tyckte att han var ett hot tog sitt förnuft till fånga och stoppade killen.

Frågor på de ?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 november 2012 · 14 048 Inlägg

tkd_rille skrev:
De är alltså nått allvarligt fel på någon här inne.

Om han nu hade kört på barnvagnen och dödat barnet, då hade helt plötsligt folk undrat varför i helvete ingen stoppade idioten.'

De är bara rätt att stoppa bilföraren han sitter i ett vapen som lätt tar död på människor. Och fadern som tyckte att han var ett hot tog sitt förnuft till fånga och stoppade killen.

Frågor på de ?

Behövs inte. Du har rätt i det du säger!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Muttley
17 november 2012 ·

Vettemannen skrev:

tkd_rille skrev:
De är alltså nått allvarligt fel på någon här inne.

Om han nu hade kört på barnvagnen och dödat barnet, då hade helt plötsligt folk undrat varför i helvete ingen stoppade idioten.'

De är bara rätt att stoppa bilföraren han sitter i ett vapen som lätt tar död på människor. Och fadern som tyckte att han var ett hot tog sitt förnuft till fånga och stoppade killen.

Frågor på de ?

Behövs inte. Du har rätt i det du säger!!

/Benny

Underbart.   Härefter ser jag att diskussionen borde höjas till vuxenivå och att snorungarna som skulle prylat fadern för att han har försvarsinstinkt växer upp.

caromania Forummoderator
17 november 2012 · 9 296 Inlägg

Dirtymike skrev:

JimpeBoy skrev:

Dirtymike skrev:

Gjort stod inget i första länken om något vittne.
Men tror fortfarande att han kommer torska tills motsatsen är bevisad.

Då måste du nog läsa en gång till.

Läs första inlägget i tråden wink

Du är för rolig. Du skulle bli en bra utredare, läsa det första du hittar och besluta utifrån det. Länken TS har i sitt första inlägg leder till en artikelrubrik med mer eller mindre endast ingress. Om du hade bemödat dig att klicka på den länk som du sedan serveras av bl a JimpeBoy hade du sett att det var två personer som tillsammans stoppade bilen och att en person därefter tog nyckeln, men att det bara var barnvagnsmannen som gick till polisen. Förövrigt är han tydligen lokal politiker vilket inte försämrar hans vikt som vittne även om det i teorin så klart inte ska spela någon roll.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Dirtymike
17 november 2012 · 1 532 Inlägg

caromania skrev:

Dirtymike skrev:

JimpeBoy skrev:

Då måste du nog läsa en gång till.

Läs första inlägget i tråden wink

Du är för rolig. Du skulle bli en bra utredare, läsa det första du hittar och besluta utifrån det. Länken TS har i sitt första inlägg leder till en artikelrubrik med mer eller mindre endast ingress. Om du hade bemödat dig att klicka på den länk som du sedan serveras av bl a JimpeBoy hade du sett att det var två personer som tillsammans stoppade bilen och att en person därefter tog nyckeln, men att det bara var barnvagnsmannen som gick till polisen. Förövrigt är han tydligen lokal politiker vilket inte försämrar hans vikt som vittne även om det i teorin så klart inte ska spela någon roll.

Hade jag sedan suttit vid en vanlig dator och inte en mobiltelefon så hade det nog fungerat bättre serru.

Förövrigt så vet ju faktiskt ingen här hur nära det igentligen eller hur. I artikeln lät det som värsta sagan hahaha.

Jeep J20 (1978)
DusanMandick Random Hero
17 november 2012 · 4 047 Inlägg

jäklar va tuffa alla är som ska slå ner "de som försöker ta min nyckel" ? haha smile

Det finns folk som sladdar genom korsningar säkrare än vad agda 90 år gör när hon åker o handlar i 30km/h  på söndags morgonen o har noll koll på va hon gör...

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Navkapsel
17 november 2012 · 4 637 Inlägg

Helt rätt att ta nyklarna. Modigt och fint gjort. En f d arbetskamrat miste sin gående vän för ett antal år sedan p g a att en person "hade lite kul" i  tätbebyggt område.

Senast redigerat av Navkapsel (17 november 2012)

JFfoto
17 november 2012 ·

DusanMandick skrev:
jäklar va tuffa alla är som ska slå ner "de som försöker ta min nyckel" ? haha smile

Det finns folk som sladdar genom korsningar säkrare än vad agda 90 år gör när hon åker o handlar i 30km/h  på söndags morgonen o har noll koll på va hon gör...

Och det finns de som är så rädda om sina barn, att så fort något händer då ska denne mördas.

Men nästa dag sätter dom ungen i en plåtlåda med hjul och åker över hastighetsbegränsningen för att dom är försendade någonstans. Vissa kan ju va så rädda om sina ungar att man funderar hur dom ens kan sätta ungen i bilen överhuvudtaget då risken att krocka är ju ganska stor ändå.

Lite offtopic men.. :p

Senast redigerat av Kalltkaffe (17 november 2012)

mb_pucken
17 november 2012 · 5 087 Inlägg

Tyckte nyss att ja lästa i någon tråd där en unge var på väg och bli överkörd av en polis å där är polisen idioter som håller på att köra över ett barn å ska hängas för det. I denna tråd är det tvärt om och den som gjort fel är den som försöker skydda sitt barn. Tycker han som fick nycklarna tagna ska vara taksam att han inte blev av med livet i stället. Säkert mer än en pappa som skulle kunna döda för en sån här sak.

Senast redigerat av mb_pucken (17 november 2012)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
OmegaCoffe Dumpersförare.
17 november 2012 · 970 Inlägg

OpelP1 skrev:

VolvoCoffe skrev:

OpelP1 skrev:

Haha! Humor. big_smile

kallar du det för humor? som sagt verkar som att det är många som blir förbannade för en sån kommentar som har barn sj.

Ja, jag gillar rå humor. smile

Men naturligtvis är det hemskt om händer en olycka, jag sladdar aldrig där det finns folk i närheten.
Däremot tycker jag att det är lika illa vem man än kör på, det är inte värre bara för att det är en unge.

jag syfftar på att man kommer med en sjuk kommentar med att det gör inget om man sladdar in i en barnvagn. och kör man på någon så kan man fan inte köra och man kör fan inte och sladdar där det finns folk heller.en vuxen människa klarra av mer än ett litet barn eller det fattar du inte. men du kan verkligen inte ha barn om du kommer med sånt

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
OpelP1
17 november 2012 · 1 412 Inlägg

VolvoCoffe skrev:

OpelP1 skrev:

VolvoCoffe skrev:
kallar du det för humor? som sagt verkar som att det är många som blir förbannade för en sån kommentar som har barn sj.

Ja, jag gillar rå humor. smile

Men naturligtvis är det hemskt om händer en olycka, jag sladdar aldrig där det finns folk i närheten.
Däremot tycker jag att det är lika illa vem man än kör på, det är inte värre bara för att det är en unge.

jag syfftar på att man kommer med en sjuk kommentar med att det gör inget om man sladdar in i en barnvagn. och kör man på någon så kan man fan inte köra och man kör fan inte och sladdar där det finns folk heller.en vuxen människa klarra av mer än ett litet barn eller det fattar du inte. men du kan verkligen inte ha barn om du kommer med sånt

Inlägget jag kommenterade var ju uppenbart ett skämt, därav kommenterade jag med "humor".

Och naturligtvis förstår jag att en unge klarar mindre än en vuxen, jag syftade bara på att en unge är i mina ögon inte mer värd så sett än en vuxen utan det är lika illa vem det än gäller vid en olycka.

Och nej, naturligtvis har jag ingen unge.smile

Senast redigerat av OpelP1 (17 november 2012)

turbodeath
17 november 2012 · 2 452 Inlägg

det var ju ett program på tv tror det var 112 som gick i onsdags som dom visade där en åkte fram o tillbaka med en motorcyckel,där var det 4-5 st som tog nycklarna ifrån han o hotade han med stryk o höll han tills polisen kom,ingen av dom blev dömda för att dom tog nycklarna från hans hoj...så det kan bli lite hur som helst beror på rättsväsendet..

döden kommer tillbaka
Cadillac_The_King
17 november 2012 ·

Helt rätt ska ni sladda åk till än bana eller på än sjö där ni inte kan skada ändra håller man på så där  i trafiken så ska man inte ha nåt körkort var sj inblandad på nåt liknade när man stog på biltema parkeringen skulle äta i bilen så kom det än idiot o sladdade tappade kontrollen o var 10cm o sladda in i min gamla chevrolet tänk er för innan ni ska ut o leka o tänk inte på er själva

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang